
The Newpeople Study Tour
Eventdatum: 1 januari 2022Stand still and be wise: 8 dagen, 2 landen, 25 peers op C-level en veel inspirerende bedrijfsbezoeken. Na onze zeer succesvolle Newpeople Study Tours naar New York & Silicon Valley (2015), China (2017) en Israël (2018), bezoeken we in 2021 of 2022 Japan en Korea. De exacte datum voor de Newpeople Study Tour wordt z.s.m. bekend gemaakt.
Over de Study Tour
Japan is de derde grootste economie ter wereld, na de Verenigde Staten en China. Ze spelen een belangrijke rol binnen innovatie in de steeds globaliserende wereld, terwijl ze hun eigen tradities behouden. Gezien de vergrijzende bevolking wil Japan transformeren naar een “superslimme” samenleving, een die zal dienen als routekaart voor de rest van de wereld. Japan, vrijmoedig geïdentificeerd als “Society 5.0”, beschrijft zijn initiatief als een doelbewuste poging om een nieuw economisch model te creëren door de technologische innovaties van de vierde industriële revolutie volledig te integreren. Tijdens de Newpeople Study Tour richten we ons op platforms, e-commerce, data en AI en robotisering. Na een aantal dagen Japan vervolgen we onze reis naar Zuid-Korea.
De economie van Zuid-Korea is de 4e grootste in Azië en de 11e grootste ter wereld. Zuid-Korea staat bekend om zijn spectaculaire opkomst van een van de armste landen ter wereld tot een goed ontwikkeld land met een hoog inkomen in slechts enkele generaties tijd. Zuid-Korea heeft meer dan 50 miljoen inwoners en heeft een sterke focus op innovatie. Het heeft een uitgebreide start-up en scale-up cultuur, en probeert zichzelf te positioneren als alternatief voor China. Koreanen zijn enkele van de meest verbonden mensen ter wereld. Naast Smart City-technologieën loopt Zuid-Korea ook voorop in de ontwikkeling van draadloze breedbandtechnologieën van de volgende generatie en streeft het ernaar om 5G eerder dan enig ander land in te zetten.
In Korea bezoeken we technologiebedrijven en digitale platformbedrijven die uitblinken in de Koreaanse cultuur zoals gaming en K-pop. Ons programma in Tokio en Seoul wordt een inspirerende zevendaagse missie die gericht is op het stimuleren van de ontwikkeling van producten en diensten en het genereren van nieuwe zakelijke kansen. We deelnemen aan bedrijfsbezoeken, discussies en vergaderingen met leidinggevenden en opinieleiders in de internet- en technologiesector bijwonen, inzichten verwerven en zakelijke kansen verkennen.
De tour omvat ongeveer 18 vergaderingen en bezoeken ter plaatse die zijn afgestemd op de doelstellingen van de missie en de delegatie .
De organisatoren
De Newpeople Study Tour naar Japan en Zuid-Korea wordt wederom georganiseerd in samenwerking met Martijn Kole en George Freriks. Ze organiseren al jaren innovatietours voor executives, net als de vorige drie Newpeople Study Tours. Dit event is invite only. Heb je interesse om mee te doen aan de tour of wil je extra informatie? Neem contact op met Hanneke Rinkes via hanneke.rinkes@newpeople.nl of +31 (0)6 46 07 41 03.