Welcome at The House of Newpeople. For the best website experience we kindly ask you to insert your name and preferences.

Type of visitor:
Save / Close
Reset all saved cookies

Keep me posted about all the Newpeople news

Recap Online Tuesday #82: Generation XYZ

feature

Hoe bereik je de nieuwe generaties consumenten? Er is bijna geen groter vraagstuk denkbaar voor de hedendaagse marketeer, zeker nu jongeren traditionele reclame en media massaal de rug toe keren. Marketing moet anders, maar hoe? Online Tuesday pakte de handschoen op en analyseerde de generaties X, Y en Z.

“Ik ben een millennial en ik heb géén Instagram-account.” Voor wie dacht dat nieuwe generaties zich eenvoudig in een overzichtelijk keurslijf laten persen, kwam al direct bij de aftrap van de enige spreker uit Generatie Y bedrogen uit. Het was goed om zijn perspectief te kunnen vergelijken met de twee andere sprekers, die behoren tot Generatie X.

Niet hyperconnected, maar empowered

Een van die twee X’ers is Chris Baldwin, oprichter en CEO van 10xDigital.nl. Toeval of niet: ook het logo van zijn bedrijf is een dikke vette X. Om zijn verhaal kracht bij te zetten zwaait hij veelvuldig met zijn iPhone (ook een X?), een “apparaat dat ons gelukkig maakt”. Nee, Baldwin staat geen smartphones te verkopen, maar kan niet om hun relevantie heen.

“Ik heb een relatie met Apple”, zegt hij. “Dit toestel helpt me mijn leven organiseren en contact leggen met mensen. Het gaat daarbij niet om hyperconnected zijn, maar om relevantie, om waarde, om empowerment. De business-rules voor de 21e eeuw zijn: wees deelbaar, wees betrouwbaar en wees een experience. Bedrijven doen dit door extreem te personaliseren en hun klanten daardoor optimaal te leren kennen. ”

Klik hier voor het hele artikel op Marketingfacts.nl

Let's talk! Contact Delano Brand

Senior Consultant International