Welkom bijThe House of Newpeople. Voor de beste website-ervaring vragen wij je vriendelijk om jouw naam en voorkeuren in te vullen.

Type bezoeker:
Opslaan / Sluiten
Reset alle cookie gegevens

Houd me op de hoogte van al het Newpeople nieuws

Laatste nieuws, blogs & recaps

Lees het laatste nieuws en laat je inspireren door onze blogs en recaps.

Make a selection

Marketing anno 2025: wat zijn huidige ontwikkelingen in marketing die in de toekomst zullen doorontwikkelen? Is het marketingvak over een paar jaar überhaupt nog relevant? Wordt de marketeer vervangen door de developer of product owner? Zal het vak opgaan in tech, in sales of in HR? De toekomst valt niet te voorspellen, maar tijdens Online Tuesday op 11 juni werd een mooie poging gedaan. Terug op de oude locatie, De Nieuwe Liefde in Amsterdam, was het bij de afgelopen editie van Online Tuesday met zo’n honderdvijftig mensen aan publiek ronduit gezellig. Lekker vol ook. Het onderwerp – Marketing 2025 – is er kennelijk één die tot de verbeelding spreekt, marketeer of niet. De digitale evolutie gaat zo rap dat als je even te lang met je ogen knippert, je achter de feiten aanloopt. Zou het niet ontzettend schelen als we weten wat ons te wachten staat? Als we de markt- en doelgroepkennis zouden hebben voor de komende vijf of tien jaar? Kan jij wel een kijkje in de toekomst gebruiken? Lees de gehele recap hier!

Lees meer

Amsterdam, 11 juni 2019 – Op 14 november 2019 wordt voor het vijfde jaar de Digital Transformers Award uitgereikt aan de grootste digitale veranderaar in Nederland. Kandidaten kunnen zich tot 26 september inschrijven om kans te maken op deze felbegeerde award. Afgelopen jaar nam Hans Böhm van Beerwulf de award in ontvangst.   Ben, of ken jij een digitale transformer met een heldere digitale visie, die met zijn bereikte resultaten een fundamentele impact binnen zijn of haar organisatie heeft gerealiseerd? De digitale transformer van 2019 Steeds meer mensen zijn zich ervan bewust dat stil staan geen mogelijkheid meer is nu de digitale toekomst is gearriveerd. Een digital transformer combineert dit bewustzijn met moed, durf en een creatieve geest. Deze persoon neemt zijn of haar organisatie op sleeptouw en maakt van die toekomst de realiteit, met inspanningen die leiden toe een tastbare, breed gevoelde digitale impact. Jaarlijks gaan we op zoek naar die ene veranderaar die dankzij zijn digitale voorbeeldfunctie een bron van inspiratie is voor andere veranderaars. De digital transformer award is dus niet alleen een erkenning, maar ook een steun in de rug van alle veranderaars zodat zij hun trajecten met enthousiasme kunnen voortzetten. Beoordelingscriteria De belangrijkste beoordelingscriteria voor de award berusten op de aanwezigheid van drie eigenschappen: De ideale digitale transformer heeft een heldere digitale visie met aantoonbare leiderschapskwaliteiten. De digitale transformatie is van fundamentele betekenis binnen de organisatie. De digitale transformator heeft aantoonbare realisatiekracht, die wordt bepaald op basis van de impact en bereikte resultaten. Een onafhankelijke vakjury is betrokken bij het gehele selectieproces, van de longlist tot de nominaties en bepaalt uiteindelijk wie dit jaar de winnaar wordt. Winnaar 2018 De winnaar van 2018 was Hans Böhm met Beerwulf, een corporate venture van Heineken. Hans heeft samen met een team enthousiaste developers een online speciaal bier winkel opgezet. De retail van het speciaal bier is volledig op online verkoop gefocust en opereert onafhankelijk van het concern Heineken. Gelegenheid tot kennis delen en netwerken De uitreiking van de Digital Transformers Award brengt digitaal talent in Nederland in contact met bedrijven die een digitale inhaalslag maken. Het event biedt deelnemers de kans om kennis op te doen, te discussiëren en te netwerken. Inschrijving Iedere ‘change-maker’ die nauw betrokken is bij deze vertaalslag kan zichzelf, of een ander aanmelden via https://www.digital-transformers.nl/nominatie.html. De inschrijving sluit op donderdag 26 september 2019. ## Over Digital Transformers Digital Transformers zet het digitale talent in Nederland in de schijnwerpers en ondersteunt de digitale ontwikkeling van bedrijven door op onderscheidende wijze inspiratie, inzicht en ontwikkelmogelijkheden te bieden. Door de digitale revolutie zijn bedrijven genoodzaakt de essentie van hun organisatie te herdefiniëren. Digital Transformers Award is in 2015 opgericht door Mirabeau – A Cognizant Digital Business, Newpeopleen Lubbers De Jong. Tot de mede-initiatiefnemers behoort Cognizant.

Lees meer

1 ochtend. Dek 3. 7 e-Commerce Managers. 4 vragen. Vele antwoorden. Dat was de tweede e-Commerce Managers Intervisie die Newpeople organiseerde op 17 mei j.l.. Een ochtend waarop managers uit verschillende vakgebieden samenkwamen en bespraken wat er nou precies speelt in de markt en waar zij tegenaan lopen. Vier specifieke vragen werden door de groep besproken, en verschillende oplossingen werden geroepen. Oplossingen die ook jouw slaaprust zullen toekomen. Vraag 1: Hoe krijg je binnen het scrum/ agile werken een project op tijd af? Je kent het wel; het agile werken, een prachtig plan, maar veelal resulteert het in onafgemaakte projecten. De Tech Coördinator, het IT team en de Product Manager, zij krijgen binnen de vooraf bepaalde tijd vrijwel nooit het geplande project afgeleverd. Waar ligt hier het probleem? En hoe kan dit omgedraaid worden? Zowel het probleem als het antwoord liggen bij de IT, deze afdeling wordt te weinig om constante input gevraagd en is te laat betrokken in het beslissingsproces. Het advies? Gebruik een sprint formulier en laat een agile consultant 3 weken meekijken naar het proces. Zo leer je van de eerder gemaakte fouten en verandert die deadline langzaam maar zeker van een berg in een golvende weg. Vraag 2:Hoe verander je een traditioneel bedrijf naar een omnichannel organisatie? Bij de transformatie van een traditioneel bedrijf naar een omnichannel organisatie zijn ontzettend veel mensen betrokken. Verschillende stakeholders hebben hun mening, en met name de marketing manager voelt zich aangevallen op zijn/haar positie. Moeilijk. Vandaar de vraag; hoe krijg je jouw organisatie mee in deze transitie? In dit geval ligt het antwoord simpelweg bij kennis. Het is belangrijk om de organisatie echt mee te nemen in de transitie, en hierbij vooral de achterliggende gedachten niet weg te laten. Door middel van trainingen en presentaties toon je de toegevoegde waarde van e-commerce en daarmee de toegevoegde waarde van verandering. Geen persoon die nog zal tegenstribbelen. Vraag 3:Hoe krijg je toegang tot inzicht in data in een B2B organisatie? In de B2B sector heb je met veel verschillende partijen te maken. Verschillende partijen met verschillende wensen, pijnpunten en behoeften. Data is een ontzettend belangrijk onderdeel om erachter te komen hoe je optimaliseert! Maar hoe gebruik je data in een B2B omgeving als je daar geen toegang voor krijgt? Hoe neem je het data team mee, als zij andere belangen hebben? Er is maar 1 antwoord; ga het onderhandelingsspel aan. Laat zien wat er te winnen valt, deel de business case en maak iedereen warm voor het overkoepelend doel! Vraag 4: Hoe weet je wat de klant wil? En dan de vraag der vragen; wat wil die klant nou eigenlijk? Een vraag die onmogelijk in 1 ochtend te beantwoorden is, maar er is een poging gedaan. Het antwoord? Een pilot. Spreek de doelgroep aan, en test je ideeën, inzichten en producten! Interview ze, observeer ze en probeer door middel van kwalitatieve onderzoeksmethodes een stapje dieper in het hoofd van de klant te komen. Ook een focusgroep brengt geheid nieuwe inzichten. En nu […]

Lees meer

“Agile is not a way of working, it’s a way of life.” Een veelgehoorde quote onder de believers in agile marketing. Hoewel Online Tuesday als uitgangspunt heeft dat online marketing juist onze way of life is, zetten we op 14 mei eens heel bewust onze agile-bril op. Wat kunnen marketeers die nog niet zo werken ermee? En voor hen die er al wel mee werken: hoe kan het nóg beter? Online Tuesday #89 gaat over wat er gebeurt als je de agile manier van werken in marketing-organisaties implementeert. Hoe is het om als marketeer te werken volgens op de agile-principes? Dat is de belangrijkste vraag tijdens deze avond. Daarnaast gaat het over de agile manier van communiceren met termen als burndowns, epics, sprints, scrums, squads, standups en tribes. “Agile Marketing: hoe staat het met de inzet van burndowns, epics, sprints, scrums, squads en standups?”   Op 14 mei delen drie sprekers hun ervaring hoe het is om met agile-principes te werken in hun eigen marketing-organisatie en wat ze ervan hebben geleerd. We zijn met interessante namen bezig, maar kunnen ze helaas nog niet definitief bekendmaken. Hou deze blog in de gaten, want we voegen de sprekers toe zodra ze vastgelegd zijn. Online Tuesday vindt plaats bij IBM Amsterdam aan de Johan Huizingalaan 765 (naast het B. Amsterdam gebouw). Vergeet je ID niet want medewerkers van IBM controleren alle registraties. Zonder identiteitsbewijs kun je helaas niet naar binnen. Wees op tijd, want we beginnen stipt om 19.30 uur. Schrijf je snel in voor dit agile-event   De inschrijving is vanaf nu geopend. Er zijn 250 plaatsen beschikbaar dus wacht niet te lang. Verzeker je nu alvast van een kaartje voor jezelf en neem eens een klant of collega meer voor wie het topic interessant kan zijn. Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt dan automatisch een bericht als er een plaatsje voor je vrijkomt. Als je bent aangemeld op Meetup.com, registreer je dan ook nog op Eventbrite. Het Eventbrite-ticket geldt namelijk als toegangsbewijs voor de avond. Be agile, be there!    Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, DQ&A, Newpeople en Reprise, en gesponsord door hoofdsponsor Pünktlich en subsponsoren Awin, Affiliate Summit en EDM Digital Solutions. De locatie-sponsor is IBM.   Door: Marketingfacts.nl / Jeroen Mirck

Lees meer

Slimme combinaties van creatie, media, data en machine learning Online marketing vindt meer en meer zijn plaats in de marketingmix. Door de toepassing van data wordt de belofte van digitale kanalen waargemaakt. Zo maken bureaus en adverteerders harde afspraken over doelstellingen. De kosten voor de creatie van content en distributie van marketingmiddelen worden drastisch gereduceerd door eigentijdse technologie zoals machine learning. Slimme toepassingen met data drukken de kosten van creatie en vergroten de effectiviteit van media. En dat blijkt alleszins betaalbaar, zo bleek in de april-editie van Online Tuesday. Online Tuesday is vanouds een treffen van vakgenoten met een sterk geloof in technologische hulpmiddelen. Dat begon tien jaar geleden met een enthousiaste club tech-evangelisten die meenden dat ze merken en conventionele media overbodig konden maken. Inmiddels is online marketing een paar fasen in de hype cycle verder. De overspannen verwachtingen zijn voorbij, maar digitale kanalen in combinatie met data zijn inmiddels onmisbaar in de bedrijfsvoering. Zo vormen kunstmatige intelligentie en cloudoplossingen steeds vaker een alternatief voor bijvoorbeeld de huis-aan-huisfolder. Tegelijkertijd leveren de datastromen van online marketing waardevolle, maar soms ook nederig stemmende inzichten op. Op de avond over creatie en data presenteerden drie bureaus eigentijdse oplossingen voor a-merken van eigen bodem. Online harde leerschool “Door mijn ervaring in online marketing kan ik misschien wel beter een tv-commercial verkopen dan de collega’s met een traditionele achtergrond”, stelde Kees van Dorp van DDB Unlimited. Hij belichaamt de ontwikkeling van Online Tuesday: “Toen ik op mijn eenentwintigste aan de slag ging in dit vak, had ik geen idee waar ik aan begon. Ik begon met programmeren bij Redurban. Tegenwoordig praat ik marketeers bij over het vak.” Online marketing bleek een harde leerschool. “Vroeger dacht ik dat merken op sterven na dood waren en zouden worden verdrongen door online marketing. Nu kan ik onderbouwen wat een enorme amplifier merken zijn. Ik heb zelf geroepen dat tv dood was. Nu blijkt uit al onze cases dat tv een superbelangrijk medium is.” “De overspannen verwachtingen zijn voorbij, maar digitale kanalen zijn inmiddels onmisbaar”   Hoe dat kan werken, illustreert Van Dorp met een case voor het iconische telecommerk Ben. Met collega’s van DDB analyseerde hij de potentie voor het budgetmerk van T-Mobile. Heel Nederland kent inmiddels de propositie van het merk: niet puur op prijs. Ben stelt plagerig de afhankelijkheid van de smartphone aan de orde. Die komt het best tot z’n recht in een commercial waarin mensen hun tijd verdoenen met een ananas. Ook is er een spot waarin fietsers worden gewaarschuwd. ‘Als je appt op je fiets, ben je er met je hoofd niet meer bij. Dus houd je koppie erbij. Flappdrol!’ Massa- en precisiemarketing Op basis van data maakte DDB een prestatieafspraak met de opdrachtgever. Een team van datanalisten van DDB rekende uit hoe de doelstelleingen konden worden gerealiseerd op basis van massa- en precisiemarketing. “We zijn een bureau dat performance garandeert.” Volgens Van Dorp is DDB het eerste bureau dat zulke vergaande afspraken maakt. “We winnen allemaal Effies. Dat is prachtig.” Die precisiemarketing houdt in dat campagnes niet worden afgedankt […]

Lees meer

  Je kunt nog zo’n goed mediaplan hebben, maar als de creatie niet aanspreekt zullen de resultaten tegenvallen. Online advertising kan niet zonder data, maar creatie is minstens zo belangrijk. Hoe combineer je die twee disciplines optimaal? Het doel: de juiste advertentie op het juiste moment tonen aan de juiste consument. Oftewel: data-driven creativity. Daarover gaat de komende Online Tuesday op 9 april. Door data en technologie te combineren met creatie kunnen er spot-on en personalised advertenties worden getoond. Die bovendien real-time en schaalbaar kunnen zijn. Zowel vanuit marketing-technisch perspectief als vanuit een creatieve invalshoek valt er iets over dit onderwerp te vertellen, dus gaan we precies dat doen bij de 88e editie van Online Tuesday. Twee (van drie) sprekers zijn al vastgelegd. Quintijn van Kessel is Lead Technical Consultant en Data Engineer bij DQ&A. Hij behandelt een case die letterlijk ‘sky high’ ging door het samensmelten van data met creatie in een oplossing die was gebaseerd op onder meer Google Cloud Platform en Big Query. Door gebruik te maken van machine learning is een smart engine ontwikkeld die real-time alle soorten beschikbare data met elkaar vergelijkt om de juiste reclame-inhoud te serveren met het juiste bid (prijs) op het moment dat zeer relevant is voor die gebruiker. De prijswinnende case is in 2016 en 2017 genomineerd voor meerdere marketing- en online awards. Jurre van der Mark is de global advisor Brand & Performance bij Disxt. Hij heeft tientallen dynamic content optimization-strategieën opgezet bij grote merken zoals McDonald’s, Hema en Vodafone//Ziggo. Met gebruik van data en creatie gaat Disxt voor ‘always on’ personalisatie van ads, die schaalbaar kan worden toegepast. Van der Mark behandelt goede en slechte voorbeelden van hoe creatie (en data) een campagne kan maken of breken. Online Tuesday is gratis, maar de aanmelding (via Eventbrite) gaat snel. Reserveer dus snel jouw plek in de zaal. Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt dan automatisch een bericht als er een plekje vrijkomt. De locatie van Online Tuesday #88 is IBM Amsterdam aan de Johan Huizingalaan 765 (naast B. Amsterdam). Neem een identiteitsbewijs mee om te tonen aan de registratiebalie bij IBM. Zonder identiteitsbewijs kun je helaas niet naar binnen. Na afloop is er altijd een gezellige borrel.

Lees meer

  Tieners en social media. Een combinatie die vele ouders slapeloze nachten oplevert en tegelijkertijd kan leiden tot grootse successen. Zeker als deze 6 lessen worden opgevolgd. 6 lessen die Newpeople consultants Laura Beekwilder (Senior Consultant International) en Corwin in den Eng (Consultant Online Marketing) vorige week vrijdag hebben behandeld in een college over social media aan de IMC weekendschool van Den Haag. Een interactief college waarin de gedreven tieners, ook wel bekend als de IMC alumni, een kijkje namen in de wereld van social media en al haar aspecten. Benieuwd naar deze onmisbare lessen in social media? Lees de recap hieronder.     Foto’s door Jan harm Bakhuys Les 1: Organische volgers zijn cruciaal! En dit is hoe je ze krijgt: De tieners herkenden het wel, het ene moment heeft iemand 100 volgers en het volgende moment 100.000. Hoe dat kan? Laura en Corwin legden het als volgt uit. Instagram kent net als andere sociale media twee verschillende soorten volgers; organische volgers en gekochte volgers. Waar de eerste “echte” mensen zijn die een account volgen omdat ze deze inhoudelijk interessant, inspirerend of gewoon mooi vinden, bestaat de tweede groep uit zogenaamde ‘ghost followers’ – accounts die niet gekoppeld zijn aan een persoon en tegen betaling accounts volgen. Beide volgers hebben hetzelfde effect; een hoog volgersaantal en daarmee meer autoriteit op het platform. Autoriteit die zich kan uiten in sponsordeals, een influencer status en bijbehorend inkomen. Voor bedrijven zijn enkel organische volgers aantrekkelijk. Alleen “echte” mensen kunnen tenslotte consumeren. Logisch dan ook dat bedrijven met accounts willen samenwerken die organische volgers hebben. Iets wat door middel van verschillende tools zoals like-wise.co steeds gemakkelijker te verifiëren valt. Tieners die dromen van een leven als influencer kunnen vandaag terecht bij Laura en Corwin voor tips over het krijgen van meer organische volgers. Zo  noemde ze het volgende: maak gebruik van hashtags, tags en duidelijke thema’s. Maar vooral; creëer een feed die de doelgroep aanspreekt, want niemand volgt een “dertien in een dozijn” account. Les 2: Bij ieder social media kanaal hoort een verschillende strategie en bijbehorende content “Zien jullie de verschillen tussen onze profielen op verschillende social media?” vragen Laura en Corwin de groep. En ja hoor, dat zagen de IMC alumni wel. Waar de Instagram accounts vooral draaiden om inspirerende plaatjes van sportwedstrijden, gezellige groepsfoto’s en mooi opgemaakte maaltijden, werden de LinkedIn profielen gesierd door professionele foto’s, veel geschreven tekst en werkgerelateerde vaardigheden. De conclusie; ieder social media kanaal is anders en vraagt dus ook om andere content om de potentie te vervullen. Dus speel hierop in! Breng de lezer de informatie waar diegene naar op zoek is en gebruik het gekozen social media format wijs. Je zapt tenslotte ook niet naar RTL4 voor een natuurdocumentaire. Les 3: Privacy is online ver te zoeken Privacy online, je hoort en leest er de meest absurde verhalen over. Maar is de jongere generatie zich ook bewust van de gevaren van social media? Dit onderzochten Laura en Corwin vrijdag aan de hand van een […]

Lees meer

The Marketing Data Challenge (MDC) connects data specialists from various industries. In one event we not only connect various data specialists, but also solve data problems varying from cases impacting organizations, consumers and off course the world. After 11 successful previous events we are currently working on our 12th edition. Our MDC #11 was in cooperation with Albert Heijn, hosted 30 data specialists and was build around the theme ‘Start Today with tomorrow’. See our recap video: Interested in MDC? Please contact Gabriëlle Sinkgraven van Lakwijk or Willemijn Bom.

Lees meer

Na 12 jaar met veel plezier Newpeople te hebben opgebouwd en geleid, geeft Ben Holewijn het stokje over aan Saskia Wagenmakers en wordt zij per december 2018 de nieuwe Managing Director. Wagenmakers zal verantwoordelijk worden voor de dagelijkse aansturing en verdere groei van het bedrijf, zowel nationaal als internationaal. In een digitale wereld waarin technologische innovaties elkaar steeds sneller opvolgen, gelooft Wagenmakers erin dat de mens het verschil gaat blijven maken. Het helpen van bedrijven bij hun digitale transformatie en welke mensen, teams en leiderschap hierbij nodig zijn, is waar haar passie ligt.   Ben Holewijn: “Door de komst van Wagenmakers kan ik een meer vrije rol pakken om zo nieuwe business proposities die we op de plank hebben liggen in de markt te kunnen zetten. Ook zal ik in de markt actief blijven, met name op executive search niveau. Wagenmakers geeft mij, met haar jarenlange inhoudelijke en commerciële ervaring in de digitale wereld, de ruimte om deze vrije rol op te pakken.” Saskia Wagenmakers: ”Ik was helemaal niet op zoek naar een andere baan, had een uitdagende functie bij iProspect, leuke collega’s en ik had het enorm naar mijn zin. En toch heeft de drang naar ondernemen, meer vrijheid en meer het verschil te kunnen maken in een kleinere club met veel ambitie, mij doen besluiten naar Newpeople te gaan. Ik hou van bouwen en bij Newpeople is er volop ruimte om te investeren. Op allerlei vlakken: van het slim inzetten van nieuwe technologieën in de bedrijfsvoering, tot het in de markt zetten van nieuwe proposities.” De afgelopen jaren was Saskia Wagenmakers Commercial Director en Managing Director bij iProspect en Board Member van Dentsu Aegis Network.

Lees meer

Black Friday nadert en daarmee ook Sinterklaas en kerst. Allemaal prachtig, maar voor wie zichzelf in 2018 nog eenmaal persoonlijk wil uitdagen, organiseert Online Tuesday, waarvan Marketingfacts partner is, op 11 december opnieuw The Floor is Yours. Daar geven we het podium aan tien mensen om hun idee, product, dienst of startup te pitchen. Heb jij een geweldige pitch, geef je dan snel op! The Floor is Yours is inmiddels een jaarlijkse traditie van Online Tuesday. Een traditie die je niet wil missen. Het wordt niet alleen een gezellige jaarafsluiting (met borrel), maar ook een kans op eeuwige roem. Marketingfacts pakt daags na het event groot uit met de winnaar. Je kan in de voetsporen treden van roemruchte deelnemers zoals HelloFresh, Favoroute en Polarsteps. Lees de rest van dit artikel op marketingfacts.nl  

Lees meer

Marketeers in heel Europa raakten dit voorjaar flink in paniek door de invoering van privacy-richtlijn GDPR, in Nederland beter bekend als de AVG. Na de deadline werd het echter stil. Hoe staan we er een half jaar later voor? Online Tuesday maakte de balans op, met een DDMA-jurist en drie ervaringsdeskundigen. “Wie dit niet regelt, bouwt een tijdbom.” Een half jaar geleden was het D-Day: op 25 mei 2018 moesten alle bedrijven in Europa voldoen aan General Data Protection Regulation (GDPR). De Europese Unie, die dit nieuwe beleid heeft ingevoerd, sprak zelf over “de belangrijkste verandering in dataprivacy-regulering van de afgelopen twintig jaar”. Maar wat gebeurde er de dag na 25 mei? Lees dit artikel verder op marketingfacts.nl   

Lees meer

Newpeople krijgt keurmerk voor talentontwikkeling Begin 2018 namen wij deel aan het Nationaal Onderzoek Talentontwikkeling van Satisaction en afgelopen week hebben wij het keurmerk voor 2019 in ontvangst mogen nemen! Newpeople en talentontwikkeling Waarom wij dit keurmerk hebben gekregen? Door trainingen, intervisies, intensieve begeleiding, persoonlijk opleidingsbudget en competentiemanagement staat groei altijd bovenaan de agenda. Een van onze kernwaarden is dan ook ‘Grow’. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij voor het tweede jaar op rij het Keurmerk voor Talentontwikkeling hebben gekregen. Yes! Op naar volgend jaar. Keurmerk voor Talentontwikkeling Onderzoeksbureau Satisaction heeft meer dan 20 jaar ervaring in het doen van onderzoek op het gebied van talentontwikkeling. Dr. Mirjam Baars, MBA van onderzoeksbureau SatisAction, deed bij honderden organisaties onderzoek naar talentontwikkeling en publiceerde meerdere boeken op dit terrein. Mirjam is de grondlegger van het National Onderzoek Talentontwikkeling en doet dan ook toonaangevend onderzoek op dit terrein. Dit keurmerk laat werkgevers zien hoe zij scoren op talentontwikkeling. Het keurmerk dient ook als leidraad voor potentiële werknemers, zodat zij kunnen zien in welke eventuele organisatie zij het snelst zullen groeien. Naast Newpeople namen onder andere Experius, Traffic4U en Oberon ook deel aan het onderzoek.  

Lees meer

Afgelopen donderdag 20 september was het zover, Newpeople VIP connect #11 op het REM eiland. Ruim 120 directors waren aanwezig om naar het indrukwekkende en inspirerende verhaal van Roland Palmer over “Getting to know Alibaba” te luisteren.   Ben Holewijn trapte af met een klein welkomstwoord waarna Roland Palmer het podium kreeg. Roland nam ons mee in de wereld van Alibaba, het bedrijf dat het mogelijk maakt voor iedereen om overal ter wereld te kunnen verkopen. Hij legde uit dat niet alleen kleine ondernemers alles kunnen aanbieden, maar dat ook de grote bedrijven volop mee profiteren. Zo werden er afgelopen jaar tijdens Singles Day voor meer dan $25 miljard aan goederen verkocht via het platform. Dit zijn bijzondere cijfers als je kijkt naar het groeipotentieel van het bedrijf. Deze groei zal de komende jaren komen uit de internationale groei van het aantal gebruikers van het platform maar ook nieuwe proposities (New Retail) zoals de online supermarkten, Intime warenhuizen en Tmall. Na de presentatie kreeg het publiek de kans om vragen te stellen aan Roland. Tijdens de Q&A werden verschillende vragen versteld, over bijvoorbeeld de innovatie van Alibaba en hoe Alibaba digitaal talent aantrekt. De middag werd afgesloten met een gezellige netwerkborrel. Dit was perfect geregeld door het REM-eiland restaurant, waar voor de vierde keer Newpeople VIP Connect plaatsvond. Al met al was het een bijzonder event waar wij met veel plezier op terugkijken. Ben jij benieuwd naar de foto’s? Je vindt ze hier!

Lees meer

Hoe bereik je de nieuwe generaties consumenten? Er is bijna geen groter vraagstuk denkbaar voor de hedendaagse marketeer, zeker nu jongeren traditionele reclame en media massaal de rug toe keren. Marketing moet anders, maar hoe? Online Tuesday pakte de handschoen op en analyseerde de generaties X, Y en Z. “Ik ben een millennial en ik heb géén Instagram-account.” Voor wie dacht dat nieuwe generaties zich eenvoudig in een overzichtelijk keurslijf laten persen, kwam al direct bij de aftrap van de enige spreker uit Generatie Y bedrogen uit. Het was goed om zijn perspectief te kunnen vergelijken met de twee andere sprekers, die behoren tot Generatie X. Niet hyperconnected, maar empowered Een van die twee X’ers is Chris Baldwin, oprichter en CEO van 10xDigital.nl. Toeval of niet: ook het logo van zijn bedrijf is een dikke vette X. Om zijn verhaal kracht bij te zetten zwaait hij veelvuldig met zijn iPhone (ook een X?), een “apparaat dat ons gelukkig maakt”. Nee, Baldwin staat geen smartphones te verkopen, maar kan niet om hun relevantie heen. “Ik heb een relatie met Apple”, zegt hij. “Dit toestel helpt me mijn leven organiseren en contact leggen met mensen. Het gaat daarbij niet om hyperconnected zijn, maar om relevantie, om waarde, om empowerment. De business-rules voor de 21e eeuw zijn: wees deelbaar, wees betrouwbaar en wees een experience. Bedrijven doen dit door extreem te personaliseren en hun klanten daardoor optimaal te leren kennen. ” Klik hier voor het hele artikel op Marketingfacts.nl

Lees meer

Amsterdam, 17 september 2018 – Op de Digital Transformers Awards uitreiking 2018  spreken Pieter Elbers, president-directeur van KLM en Peter Frans Pauwels, mede-oprichter van TomTom. Ook komt Delft Hyperloop aan het woord. Het evenement vindt plaats op donderdag 11 oktober 2018 in The Loft van de A’DAM Toren. De sprekers van dit jaar zijn change makers pur sang en allen van Hollandse bodem. Zij vertellen over hun ervaringen met het invoeren van digitale veranderingen tijdens de Awards-avond. Klik hier voor het hele artikel op Emerce.nl

Lees meer

Geïnteresseerd in meer updates?Contact Lorraine Koevoets

Lead Brand, Marketing & Communities