Welkom bijThe House of Newpeople. Voor de beste website-ervaring vragen wij je vriendelijk om jouw naam en voorkeuren in te vullen.

Type bezoeker:
Opslaan / Sluiten
Reset alle cookie gegevens

Houd me op de hoogte van al het Newpeople nieuws

Laatste nieuws, blogs & recaps

Lees het laatste nieuws en laat je inspireren door onze blogs en recaps.

Make a selection

  Je kunt nog zo’n goed mediaplan hebben, maar als de creatie niet aanspreekt zullen de resultaten tegenvallen. Online advertising kan niet zonder data, maar creatie is minstens zo belangrijk. Hoe combineer je die twee disciplines optimaal? Het doel: de juiste advertentie op het juiste moment tonen aan de juiste consument. Oftewel: data-driven creativity. Daarover gaat de komende Online Tuesday op 9 april. Door data en technologie te combineren met creatie kunnen er spot-on en personalised advertenties worden getoond. Die bovendien real-time en schaalbaar kunnen zijn. Zowel vanuit marketing-technisch perspectief als vanuit een creatieve invalshoek valt er iets over dit onderwerp te vertellen, dus gaan we precies dat doen bij de 88e editie van Online Tuesday. Twee (van drie) sprekers zijn al vastgelegd. Quintijn van Kessel is Lead Technical Consultant en Data Engineer bij DQ&A. Hij behandelt een case die letterlijk ‘sky high’ ging door het samensmelten van data met creatie in een oplossing die was gebaseerd op onder meer Google Cloud Platform en Big Query. Door gebruik te maken van machine learning is een smart engine ontwikkeld die real-time alle soorten beschikbare data met elkaar vergelijkt om de juiste reclame-inhoud te serveren met het juiste bid (prijs) op het moment dat zeer relevant is voor die gebruiker. De prijswinnende case is in 2016 en 2017 genomineerd voor meerdere marketing- en online awards. Jurre van der Mark is de global advisor Brand & Performance bij Disxt. Hij heeft tientallen dynamic content optimization-strategieën opgezet bij grote merken zoals McDonald’s, Hema en Vodafone//Ziggo. Met gebruik van data en creatie gaat Disxt voor ‘always on’ personalisatie van ads, die schaalbaar kan worden toegepast. Van der Mark behandelt goede en slechte voorbeelden van hoe creatie (en data) een campagne kan maken of breken. Online Tuesday is gratis, maar de aanmelding (via Eventbrite) gaat snel. Reserveer dus snel jouw plek in de zaal. Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt dan automatisch een bericht als er een plekje vrijkomt. De locatie van Online Tuesday #88 is IBM Amsterdam aan de Johan Huizingalaan 765 (naast B. Amsterdam). Neem een identiteitsbewijs mee om te tonen aan de registratiebalie bij IBM. Zonder identiteitsbewijs kun je helaas niet naar binnen. Na afloop is er altijd een gezellige borrel.

Lees meer

  Tieners en social media. Een combinatie die vele ouders slapeloze nachten oplevert en tegelijkertijd kan leiden tot grootse successen. Zeker als deze 6 lessen worden opgevolgd. 6 lessen die Newpeople consultants Laura Beekwilder (Senior Consultant International) en Corwin in den Eng (Consultant Online Marketing) vorige week vrijdag hebben behandeld in een college over social media aan de IMC weekendschool van Den Haag. Een interactief college waarin de gedreven tieners, ook wel bekend als de IMC alumni, een kijkje namen in de wereld van social media en al haar aspecten. Benieuwd naar deze onmisbare lessen in social media? Lees de recap hieronder.     Foto’s door Jan harm Bakhuys Les 1: Organische volgers zijn cruciaal! En dit is hoe je ze krijgt: De tieners herkenden het wel, het ene moment heeft iemand 100 volgers en het volgende moment 100.000. Hoe dat kan? Laura en Corwin legden het als volgt uit. Instagram kent net als andere sociale media twee verschillende soorten volgers; organische volgers en gekochte volgers. Waar de eerste “echte” mensen zijn die een account volgen omdat ze deze inhoudelijk interessant, inspirerend of gewoon mooi vinden, bestaat de tweede groep uit zogenaamde ‘ghost followers’ – accounts die niet gekoppeld zijn aan een persoon en tegen betaling accounts volgen. Beide volgers hebben hetzelfde effect; een hoog volgersaantal en daarmee meer autoriteit op het platform. Autoriteit die zich kan uiten in sponsordeals, een influencer status en bijbehorend inkomen. Voor bedrijven zijn enkel organische volgers aantrekkelijk. Alleen “echte” mensen kunnen tenslotte consumeren. Logisch dan ook dat bedrijven met accounts willen samenwerken die organische volgers hebben. Iets wat door middel van verschillende tools zoals like-wise.co steeds gemakkelijker te verifiëren valt. Tieners die dromen van een leven als influencer kunnen vandaag terecht bij Laura en Corwin voor tips over het krijgen van meer organische volgers. Zo  noemde ze het volgende: maak gebruik van hashtags, tags en duidelijke thema’s. Maar vooral; creëer een feed die de doelgroep aanspreekt, want niemand volgt een “dertien in een dozijn” account. Les 2: Bij ieder social media kanaal hoort een verschillende strategie en bijbehorende content “Zien jullie de verschillen tussen onze profielen op verschillende social media?” vragen Laura en Corwin de groep. En ja hoor, dat zagen de IMC alumni wel. Waar de Instagram accounts vooral draaiden om inspirerende plaatjes van sportwedstrijden, gezellige groepsfoto’s en mooi opgemaakte maaltijden, werden de LinkedIn profielen gesierd door professionele foto’s, veel geschreven tekst en werkgerelateerde vaardigheden. De conclusie; ieder social media kanaal is anders en vraagt dus ook om andere content om de potentie te vervullen. Dus speel hierop in! Breng de lezer de informatie waar diegene naar op zoek is en gebruik het gekozen social media format wijs. Je zapt tenslotte ook niet naar RTL4 voor een natuurdocumentaire. Les 3: Privacy is online ver te zoeken Privacy online, je hoort en leest er de meest absurde verhalen over. Maar is de jongere generatie zich ook bewust van de gevaren van social media? Dit onderzochten Laura en Corwin vrijdag aan de hand van een […]

Lees meer

The Marketing Data Challenge (MDC) connects data specialists from various industries. In one event we not only connect various data specialists, but also solve data problems varying from cases impacting organizations, consumers and off course the world. After 11 successful previous events we are currently working on our 12th edition. Our MDC #11 was in cooperation with Albert Heijn, hosted 30 data specialists and was build around the theme ‘Start Today with tomorrow’. See our recap video: Interested in MDC? Please contact Gabriëlle Sinkgraven van Lakwijk or Willemijn Bom.

Lees meer

Na 12 jaar met veel plezier Newpeople te hebben opgebouwd en geleid, geeft Ben Holewijn het stokje over aan Saskia Wagenmakers en wordt zij per december 2018 de nieuwe Managing Director. Wagenmakers zal verantwoordelijk worden voor de dagelijkse aansturing en verdere groei van het bedrijf, zowel nationaal als internationaal. In een digitale wereld waarin technologische innovaties elkaar steeds sneller opvolgen, gelooft Wagenmakers erin dat de mens het verschil gaat blijven maken. Het helpen van bedrijven bij hun digitale transformatie en welke mensen, teams en leiderschap hierbij nodig zijn, is waar haar passie ligt.   Ben Holewijn: “Door de komst van Wagenmakers kan ik een meer vrije rol pakken om zo nieuwe business proposities die we op de plank hebben liggen in de markt te kunnen zetten. Ook zal ik in de markt actief blijven, met name op executive search niveau. Wagenmakers geeft mij, met haar jarenlange inhoudelijke en commerciële ervaring in de digitale wereld, de ruimte om deze vrije rol op te pakken.” Saskia Wagenmakers: ”Ik was helemaal niet op zoek naar een andere baan, had een uitdagende functie bij iProspect, leuke collega’s en ik had het enorm naar mijn zin. En toch heeft de drang naar ondernemen, meer vrijheid en meer het verschil te kunnen maken in een kleinere club met veel ambitie, mij doen besluiten naar Newpeople te gaan. Ik hou van bouwen en bij Newpeople is er volop ruimte om te investeren. Op allerlei vlakken: van het slim inzetten van nieuwe technologieën in de bedrijfsvoering, tot het in de markt zetten van nieuwe proposities.” De afgelopen jaren was Saskia Wagenmakers Commercial Director en Managing Director bij iProspect en Board Member van Dentsu Aegis Network.

Lees meer

Black Friday nadert en daarmee ook Sinterklaas en kerst. Allemaal prachtig, maar voor wie zichzelf in 2018 nog eenmaal persoonlijk wil uitdagen, organiseert Online Tuesday, waarvan Marketingfacts partner is, op 11 december opnieuw The Floor is Yours. Daar geven we het podium aan tien mensen om hun idee, product, dienst of startup te pitchen. Heb jij een geweldige pitch, geef je dan snel op! The Floor is Yours is inmiddels een jaarlijkse traditie van Online Tuesday. Een traditie die je niet wil missen. Het wordt niet alleen een gezellige jaarafsluiting (met borrel), maar ook een kans op eeuwige roem. Marketingfacts pakt daags na het event groot uit met de winnaar. Je kan in de voetsporen treden van roemruchte deelnemers zoals HelloFresh, Favoroute en Polarsteps. Lees de rest van dit artikel op marketingfacts.nl  

Lees meer

Marketeers in heel Europa raakten dit voorjaar flink in paniek door de invoering van privacy-richtlijn GDPR, in Nederland beter bekend als de AVG. Na de deadline werd het echter stil. Hoe staan we er een half jaar later voor? Online Tuesday maakte de balans op, met een DDMA-jurist en drie ervaringsdeskundigen. “Wie dit niet regelt, bouwt een tijdbom.” Een half jaar geleden was het D-Day: op 25 mei 2018 moesten alle bedrijven in Europa voldoen aan General Data Protection Regulation (GDPR). De Europese Unie, die dit nieuwe beleid heeft ingevoerd, sprak zelf over “de belangrijkste verandering in dataprivacy-regulering van de afgelopen twintig jaar”. Maar wat gebeurde er de dag na 25 mei? Lees dit artikel verder op marketingfacts.nl   

Lees meer

Newpeople krijgt keurmerk voor talentontwikkeling Begin 2018 namen wij deel aan het Nationaal Onderzoek Talentontwikkeling van Satisaction en afgelopen week hebben wij het keurmerk voor 2019 in ontvangst mogen nemen! Newpeople en talentontwikkeling Waarom wij dit keurmerk hebben gekregen? Door trainingen, intervisies, intensieve begeleiding, persoonlijk opleidingsbudget en competentiemanagement staat groei altijd bovenaan de agenda. Een van onze kernwaarden is dan ook ‘Grow’. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij voor het tweede jaar op rij het Keurmerk voor Talentontwikkeling hebben gekregen. Yes! Op naar volgend jaar. Keurmerk voor Talentontwikkeling Onderzoeksbureau Satisaction heeft meer dan 20 jaar ervaring in het doen van onderzoek op het gebied van talentontwikkeling. Dr. Mirjam Baars, MBA van onderzoeksbureau SatisAction, deed bij honderden organisaties onderzoek naar talentontwikkeling en publiceerde meerdere boeken op dit terrein. Mirjam is de grondlegger van het National Onderzoek Talentontwikkeling en doet dan ook toonaangevend onderzoek op dit terrein. Dit keurmerk laat werkgevers zien hoe zij scoren op talentontwikkeling. Het keurmerk dient ook als leidraad voor potentiële werknemers, zodat zij kunnen zien in welke eventuele organisatie zij het snelst zullen groeien. Naast Newpeople namen onder andere Experius, Traffic4U en Oberon ook deel aan het onderzoek.  

Lees meer

Afgelopen donderdag 20 september was het zover, Newpeople VIP connect #11 op het REM eiland. Ruim 120 directors waren aanwezig om naar het indrukwekkende en inspirerende verhaal van Roland Palmer over “Getting to know Alibaba” te luisteren.   Ben Holewijn trapte af met een klein welkomstwoord waarna Roland Palmer het podium kreeg. Roland nam ons mee in de wereld van Alibaba, het bedrijf dat het mogelijk maakt voor iedereen om overal ter wereld te kunnen verkopen. Hij legde uit dat niet alleen kleine ondernemers alles kunnen aanbieden, maar dat ook de grote bedrijven volop mee profiteren. Zo werden er afgelopen jaar tijdens Singles Day voor meer dan $25 miljard aan goederen verkocht via het platform. Dit zijn bijzondere cijfers als je kijkt naar het groeipotentieel van het bedrijf. Deze groei zal de komende jaren komen uit de internationale groei van het aantal gebruikers van het platform maar ook nieuwe proposities (New Retail) zoals de online supermarkten, Intime warenhuizen en Tmall. Na de presentatie kreeg het publiek de kans om vragen te stellen aan Roland. Tijdens de Q&A werden verschillende vragen versteld, over bijvoorbeeld de innovatie van Alibaba en hoe Alibaba digitaal talent aantrekt. De middag werd afgesloten met een gezellige netwerkborrel. Dit was perfect geregeld door het REM-eiland restaurant, waar voor de vierde keer Newpeople VIP Connect plaatsvond. Al met al was het een bijzonder event waar wij met veel plezier op terugkijken. Ben jij benieuwd naar de foto’s? Je vindt ze hier!

Lees meer

Hoe bereik je de nieuwe generaties consumenten? Er is bijna geen groter vraagstuk denkbaar voor de hedendaagse marketeer, zeker nu jongeren traditionele reclame en media massaal de rug toe keren. Marketing moet anders, maar hoe? Online Tuesday pakte de handschoen op en analyseerde de generaties X, Y en Z. “Ik ben een millennial en ik heb géén Instagram-account.” Voor wie dacht dat nieuwe generaties zich eenvoudig in een overzichtelijk keurslijf laten persen, kwam al direct bij de aftrap van de enige spreker uit Generatie Y bedrogen uit. Het was goed om zijn perspectief te kunnen vergelijken met de twee andere sprekers, die behoren tot Generatie X. Niet hyperconnected, maar empowered Een van die twee X’ers is Chris Baldwin, oprichter en CEO van 10xDigital.nl. Toeval of niet: ook het logo van zijn bedrijf is een dikke vette X. Om zijn verhaal kracht bij te zetten zwaait hij veelvuldig met zijn iPhone (ook een X?), een “apparaat dat ons gelukkig maakt”. Nee, Baldwin staat geen smartphones te verkopen, maar kan niet om hun relevantie heen. “Ik heb een relatie met Apple”, zegt hij. “Dit toestel helpt me mijn leven organiseren en contact leggen met mensen. Het gaat daarbij niet om hyperconnected zijn, maar om relevantie, om waarde, om empowerment. De business-rules voor de 21e eeuw zijn: wees deelbaar, wees betrouwbaar en wees een experience. Bedrijven doen dit door extreem te personaliseren en hun klanten daardoor optimaal te leren kennen. ” Klik hier voor het hele artikel op Marketingfacts.nl

Lees meer

Amsterdam, 17 september 2018 – Op de Digital Transformers Awards uitreiking 2018  spreken Pieter Elbers, president-directeur van KLM en Peter Frans Pauwels, mede-oprichter van TomTom. Ook komt Delft Hyperloop aan het woord. Het evenement vindt plaats op donderdag 11 oktober 2018 in The Loft van de A’DAM Toren. De sprekers van dit jaar zijn change makers pur sang en allen van Hollandse bodem. Zij vertellen over hun ervaringen met het invoeren van digitale veranderingen tijdens de Awards-avond. Klik hier voor het hele artikel op Emerce.nl

Lees meer

Online Tuesday vernieuwt en verhuist! Na jarenlang De Nieuwe Liefde slaat onze maandelijkse dosis digitale marketing op locatie vanaf deze maand zijn vleugels uit. De eerste editie van het nieuwe seizoen vindt op 11 september plaats in het IBM Building, direct naast startup-walhalla B.Amsterdam. Bij vernieuwing hoort ook een kijk in de toekomst. Dat doet Online Tuesday door in te zoomen op de nieuwe generaties: ‘How to reach generation X, Y, Z and beyond!’ Het generatie-denken is wijdverbreid in marketingland, maar tegelijk breken de babyboomers en Generatie X’ers die werkzaam zijn in marketing hun hoofd over hoe ze moeten inspelen op de jongere consumenten die na hen komen. Soms worden die omschreven met buzzwords als millennial of hipster, maar meestal gaat het om de generaties Y en Z. En je zou bijna Generation A vergeten, maar die wordt pas sinds 2016 geboren en zullen dus voorlopig zelf even niks te besteden hebben. Klik hier om verder te lezen op Marketingfacts.nl. Wil je ook aanwezig zijn bij Online Tuesday? Meld je aan bij Meetup!

Lees meer

Ja, ja, die mooie zomer is bijna voorbij helaas. Om even wat afleiding van deze sombere gedachte (en het weer) te creëren, leek het ons een goed moment om eens terug te blikken op de afgelopen maanden. Wat hebben wij tot nu toe in 2018 allemaal beleefd? Wij nemen je mee in alle belangrijke gebeurtenissen! New people bij Newpeople! Dit jaar hebben we Minke van Dijk (Consultant Online Marketing), Puck Garland (Brand & Marketing Specialist), Caran Tanke (Senior Consultant Digital Analytics & Data), Olaf Teeling (Corporate Recruiter) en Gabrielle Sinkgraven van Lakwijk (Consultant Digital Analytics & Data) als onze nieuwe collega’s verwelkomd. Kom jij je ook bij ons gezellige team voegen? Naast deze consultants zijn wij ook gestart met het faciliteren van traineeships. In dit proces wordt de trainee opgeleid tot een 360 graden Recruitment Consultant. Zo kan de trainee het volledige recruitment proces beheersen aan opdrachtgever – en kandidaat kant en zich ontwikkelen door intensieve begeleiding in combinatie met interne en externe trainingen. Onze eerste trainee is Alice. Zij zit nu in de derde maand van haar traineeship en vorige maand hebben we haar eerste plaatsing gevierd. Ben jij nieuwsgierig om aan de slag te gaan als (trainee-)consultant of ken jij iemand die een toevoeging aan ons team kan geven? Let us know! Events Newpeople staat bekend om haar events. In het afgelopen half jaar hebben wij ruim 30 events georganiseerd. Voor nu een kleine greep uit alle events. Freelance Connecting Friday In februari was de Freelance Connecting Friday terug van weggeweest. Dit event is in een nieuw jasje gestoken en inmiddels een maandelijks succes te noemen. Michiel nodigt elke derde vrijdag van de maand zo’n 20 freelancers uit het digitale domein uit om een dag te werken op het REMeiland. Door de inspirerende omgeving, het uitzicht op het Amsterdamse IJ en het contact met andere freelancers is dit elke editie weer een vrijdag met een energieke sfeer. Jij bent als freelancer dus ook zeker welkom! Marketing Data Challenges #11 Elke community organiseert haar eigen events en in maart was het de beurt aan team Data om de elfde editie van de Marketing Data Challenges te organiseren. Wat levert het op als je 25 data-analisten loslaat op een case? Heel veel nieuwe ideeën! Op het hoofdkantoor van Albert Heijn gingen de aanwezigen in groepen aan de slag om in 90 minuten tijd allerlei verbeteringen te bedenken voor ‘Predict my list’ van AH Online. Onder leiding van de organisatorische talenten van Willem-Jan en Sam stapten de deelnemers voor een dag in de wereld van AH Online. Wij hebben de kans gekregen om contactpersonen beter te leren kennen, peers aan elkaar voor te stellen en Albert Heijn te voorzien met veel nieuwe ideeën! WIN-WIN-WINsituatie kan je stellen. En wat zijn we trots op het beeldmateriaal! Product Owner Hub #6 Op 12 juni j.l. was het voor 35 product owners de tijd om een kritische blik te werpen op cases van TomTom, Sanoma, Transavia, Nuon, KLM, ABN AMRO, Travelbird, Zoover/Weeronline, Werkspot en […]

Lees meer

Influencer marketing is een hippe steeksleutel in de middelenmix van elke moderne marketeer, maar hoe gebruik je dit instrument optimaal? Ondanks alle hype rond dit thema is er nog veel onduidelijk over de toepassing ervan. Wanneer is iemand een influencer, wanneer past zo’n influencer bij je merk en wat kost dat dan? Deze zomerse dinsdag in juni betreedt een relatief jong publiek De Nieuwe Liefde voor de tachtigste editie van Online Tuesday. Veel hippe millennials die er ongetwijfeld een eigen goedbezochte Instagram-account op nahouden. Zij komen af op het populaire thema van deze avond: influencer-marketing. “Helemaal hot”, volgens de uitnodiging, “maar wat is het eigenlijk?” Wanneer mag je jezelf influencer noemen en wanneer zet je als bedrijf een influencer in? Waar kan je terecht als je op zoek bent naar een influencer en hoe bepaal je het succes achteraf? Klik hier om verder te lezen op Marketingfacts.nl en klik hier voor de foto’s!

Lees meer

The Netherlands has an acute shortage of tech talent, which will have to be filled by local new grads, career changers and international talent. High salaries and the best work-life balance worldwide are awaiting. And coding bootcamps are the fastest and most effective pathway to enter such a career in tech. Ironhack is opening a new campus in Amsterdam to prepare this new generation of digital creators for the Netherlands. You want to get a job in tech. First, stop being obsessed with Silicon Valley. And second, start looking to the Netherlands and considering it as your next move. Best talent is already doing so. And we just moved-in as well. Seriously, move here, now. You will not regret it, at all. A huge tech-talent shortage: in Amsterdam there are x26 job vacancy openings per available junior tech worker Still skeptical? Let’s start with the facts then. 1. Best European place to work in tech Amsterdam is a magnet for tech talent. According to I Amsterdam there is a pool of over 250k tech workers in the city. With an urban population of around one million people, that means that c.25% of its population works in tech. Not bad, huh? Hubspot already pointed it out in a recent survey: the dutch capital is “The best European Tech City to work in”. Surprised? Well, an average salary of tech workers of above €4k per month (net!) might have some guilt. But there is more. 2. Best work-life balance, worldwide! Times have changed. Quality of life matters, increasingly more than big pay-checks. And this is clearer for tech talent and millennial. The Netherlands is a top candidate country for them. It is the only country in Europe with 3 cities in the top 15 rank of Quality of Life by Numbeo and ranks #1 country in the world for work-life balance by OECD, with only 0.5% of people working over 50 hours per week. If you add that the commuting times to work are among the lowest in the world and that the cost of living is substantially lower than in other developed hubs, we can further understand why people love living in this country. Put it simple: pay well and live well, this is the dutch formula to attract the best talent. Where do I sign, boss? 3. Massive tech talent shortage It is a fact: the Netherlands, and specially Amsterdam, is suffering a huge tech talent shortage. According to a recent report released by StartupAmsterdam and Amsterdam Economic Board the demand for junior tech talent doubled in 2017, reaching a shocking figure of x26 job vacancy openings per available junior tech worker. And according to Sterksen, in the Randstad area (the largest Dutch urban region including the major cities) 5 out of 6 tech jobs openings were not filled in 2016. Wait, whaaat? Looks right, companies are desperate to hire tech talent in the Netherlands, and you didn’t know it (yet)! Among the tech talent software developers are still the most sought-after candidates, as well as data scientists, who are extremely hard to find. Atomicopointed out the ‘dutch tech talent boom’ in their latest report “The State of European Tech 2017”, estimating […]

Lees meer

De bezoekers aan Online Tuesday #79 (“Digital Creation First”), gehouden op 8 mei in De Nieuwe Liefde, mogen zonder veel reserve worden geschaard onder de échte hardliners van de digitale marketingkoers. Terwijl er zo vroeg in mei een zeldzame zomerse loomheid over Amsterdam was neergestreken, met temperaturen die ook na zevenen nog een eind boven de 20 graden lagen – ideaal voor een goed glas witbier op een zonovergoten terras tussen frisgroen lommer – stroomde de OT-thuisbasis in Amsterdam toch vol met 150 digital natives en hun aanhang. Niet ten onrechte overigens, want er stond een prangende kwestie op het programma, met opnieuw een mooi diverse line-up aan sprekers. De digitale wereld verandert razendsnel en de mogelijkheden zijn eindeloos, en daarmee gaat digitale creatie een steeds belangrijkere rol spelen in de customer journey. De tijd dat creatie een restproduct was, is passé. Digitale creatie moet opvallen om de aandacht van de consument te verdienen, maar de vraag zou kunnen worden opgeworpen of digital creatie dus ‘first’ komt. Daartoe waren drie sprekers gezocht en gevonden, waarvan er twee duidelijk over digitale marketingcommunicatie spraken – marketingstrategie zelfs – en een derde over online design, user experience en customer centric behaviour design. Die eigenlijk onvergelijkbare insteek maakte het wat lastig de onderlinge samenhang goed te begrijpen. Creativiteit in een online omgeving kent vele verschijningsvormen, maar net zo min als je een campagnefilm echt zinvol kunt vergelijken met een productontwerp, zo leken de sterke betogen van twee online-bureaustrategen te detoneren met een verhaal over het organiseren van usability-design bij een organisatie in verandering. Anderzijds: in beide gevallen is het doel mensen te bewegen iets te doen of te gaan vinden – te verleiden tot een houding of gedrag. In die zin klopte het wel. Impact vs impressie Willem Waardenburg van online bureau Pünktlich beet het spits af en begon maar met een compliment aan de ruim 150 aanwezigen en de verzuchting dat hij blij was met zoveel hardcore marketeers in de zaal. In concreet antwoord op de vraag of digital wél of niet ‘first’ zou moeten staan in de pikorde van bureaus en creatieven, besloot hij toe te lichten wat hem zélf beroert en beraakt, waaronder een onverkorte lofzang aan het design van de Fiat 500. Huh? Dat maakte al dat de zaal rechtop schoot. “We kopen dingen die we mooi vinden. Mooie dingen trekken aan, en de vraag is gerechtvaardigd wat creatie is en wat de impact van creatie is.” Klik hier om verder te lezen op Marketingfacts.nl en klik hier voor de foto’s!

Lees meer

Geïnteresseerd in meer updates?Contact Lorraine Koevoets

Lead Brand, Marketing & Communities