Welkom bijThe House of Newpeople. Voor de beste website-ervaring vragen wij je vriendelijk om jouw naam en voorkeuren in te vullen.

Type bezoeker:
Opslaan / Sluiten
Reset alle cookie gegevens

Houd me op de hoogte van al het Newpeople nieuws

Laatste nieuws, blogs & recaps

Lees het laatste nieuws en laat je inspireren door onze blogs en recaps.

Make a selection

Na 12 jaar met veel plezier Newpeople te hebben opgebouwd en geleid, geeft Ben Holewijn het stokje over aan Saskia Wagenmakers en wordt zij per december 2018 de nieuwe Managing Director. Wagenmakers zal verantwoordelijk worden voor de dagelijkse aansturing en verdere groei van het bedrijf, zowel nationaal als internationaal. In een digitale wereld waarin technologische innovaties elkaar steeds sneller opvolgen, gelooft Wagenmakers erin dat de mens het verschil gaat blijven maken. Het helpen van bedrijven bij hun digitale transformatie en welke mensen, teams en leiderschap hierbij nodig zijn, is waar haar passie ligt.   Ben Holewijn: “Door de komst van Wagenmakers kan ik een meer vrije rol pakken om zo nieuwe business proposities die we op de plank hebben liggen in de markt te kunnen zetten. Ook zal ik in de markt actief blijven, met name op executive search niveau. Wagenmakers geeft mij, met haar jarenlange inhoudelijke en commerciële ervaring in de digitale wereld, de ruimte om deze vrije rol op te pakken.” Saskia Wagenmakers: ”Ik was helemaal niet op zoek naar een andere baan, had een uitdagende functie bij iProspect, leuke collega’s en ik had het enorm naar mijn zin. En toch heeft de drang naar ondernemen, meer vrijheid en meer het verschil te kunnen maken in een kleinere club met veel ambitie, mij doen besluiten naar Newpeople te gaan. Ik hou van bouwen en bij Newpeople is er volop ruimte om te investeren. Op allerlei vlakken: van het slim inzetten van nieuwe technologieën in de bedrijfsvoering, tot het in de markt zetten van nieuwe proposities.” De afgelopen jaren was Saskia Wagenmakers Commercial Director en Managing Director bij iProspect en Board Member van Dentsu Aegis Network.

Lees meer

Tien pitchers zijn geselecteerd voor The Floor is Yours 2018, de december-editie van Online Tuesday. Vandaag maken we bekend wie dat zijn. Bovendien hebben we de jury uitgebreid met een associate partner van IBM die ook actief is voor Startup Bootcamp. Kortom: het wordt knallen op 11 december. Kom gratis kijken, er zijn nog plekken! The Floor is Yours is inmiddels een jaarlijkse traditie van Online Tuesday. Een traditie die je niet wil missen. Het wordt niet alleen een gezellige jaarafsluiting met borrel, maar ook een kans op eeuwige roem. Tien personen krijgen gedurende vijf minuten het podium om hun idee, product, dienst of startup te pitchen. Marketingfacts pakt daags na het event groot uit met de winnaar. Je kan in de voetsporen treden van roemruchte deelnemers zoals HelloFresh, Favoroute en Polarsteps. Ben jij benieuwd wie er dit jaar in de jury zitten en welke pitchers het geluk hebben om tijdens Online Tuesday #84 The Floor is Yours het podium te bedreden? Je leest het hier!   

Lees meer

De Newpeople VIP Connect Study Tour is een initiatief van Newpeople en speciaal ontworpen voor Senior Executives en bestuursleden die geïnteresseerd zijn in bedrijfsontwikkelingen en innovatie binnen de wereldwijde digitale industrie. Met een groep van ongeveer 25 deelnemers reizen we naar verschillende interessante landen. In november 2015 ging de eerste reis naar New York, San Fransisco & Silicon Valley, in mei 2017 bezochten we Beijing, Hangzhou & Shanghai en in november 2018 reisden we af naar Jeruzalem en Tel Aviv. Lees hieronder het verslag van onze reis naar Israël, geschreven door Helene Hartlief! Daar gaan we! Op vrijdag 6 november vertrek ik in alle vroegte naar Schiphol om samen met 18 anderen met een achtergrond in digitale transformatie en e-commerce met de VIP Connect Study Tour naar Israël en Tel Aviv te gaan om daar meer te weten te komen over het land, de ondernemingen en langs te gaan bij verschillende start ups. Voordat ik inga op de reis, eerst antwoord op de vraag: Waarom Israël? Israël kent meer dan 6.000 start ups, dat is 1 start up op 1.500 inwoners, een ongekend hoog aantal. In het boek “Start-up nation” wordt beschreven hoe dit kan. Het leger speelt een hele grote rol, want iedereen moet in dienst, mannen 3 jaar en vrouwen 2 jaar. Het Israëlische leger is niet hiërarchisch ingericht. Iedereen komt terecht op de plek die het beste bij zijn of haar kwaliteiten past. Jongeren leren in het leger hoe je risico kunt nemen, hoe je echt nauw samenwerkt en dat het oké is om te falen. Veel bedrijven willen pas investeren in een start up als de eigenaar een of meerdere start-ups heeft gehad. Het “mislukken” van een start up wordt niet gezien als falen, maar als een kans om te leren. Naast de invloed van het leger worden kinderen in Israël van jongs af aan gestimuleerd om vragen te stellen en kritisch te zijn op wat ze horen. Ten slotte bestaat de staat Israël voor een groot deel uit immigranten, mensen die vaak een ondernemende inslag hebben.  Dit alles leidt ertoe dat er veel start ups worden opgezet die vaak ook succesvol zijn. Hoe is Israël? Israël is een bijzonder land met veel contrasten. Van religieus Jeruzalem tot bruisend Tel Aviv met veel ondernemers en een land waar vriendelijkheid als zwakte wordt gezien. Gelukkig kregen we tijdens de reis de kans het land beter te leren kennen en was de eerste anderhalve dag ingericht voor het bezoeken van een aantal toeristische trekpleisters in het land. Op vrijdagavond gingen we met een zeer ervaren gids op pad door de oude stad van Jeruzalem. Vrijdag is Sabbat dus bij de Westelijke Tempelmuur (Klaagmuur) stonden mensen te zingen om Sabbat te verwelkomen. Het was erg bijzonder om door Jeruzalem te lopen en alle plekken te zien die voor de grote monotheïstische godsdiensten zo belangrijk zijn. Op zaterdag was het tijd voor een bezoek aan Masada, de Dode Zee en de woestijn. Helaas deden we iets langer dan gepland over […]

Lees meer

Black Friday nadert en daarmee ook Sinterklaas en kerst. Allemaal prachtig, maar voor wie zichzelf in 2018 nog eenmaal persoonlijk wil uitdagen, organiseert Online Tuesday, waarvan Marketingfacts partner is, op 11 december opnieuw The Floor is Yours. Daar geven we het podium aan tien mensen om hun idee, product, dienst of startup te pitchen. Heb jij een geweldige pitch, geef je dan snel op! The Floor is Yours is inmiddels een jaarlijkse traditie van Online Tuesday. Een traditie die je niet wil missen. Het wordt niet alleen een gezellige jaarafsluiting (met borrel), maar ook een kans op eeuwige roem. Marketingfacts pakt daags na het event groot uit met de winnaar. Je kan in de voetsporen treden van roemruchte deelnemers zoals HelloFresh, Favoroute en Polarsteps. Lees de rest van dit artikel op marketingfacts.nl  

Lees meer

Marketeers in heel Europa raakten dit voorjaar flink in paniek door de invoering van privacy-richtlijn GDPR, in Nederland beter bekend als de AVG. Na de deadline werd het echter stil. Hoe staan we er een half jaar later voor? Online Tuesday maakte de balans op, met een DDMA-jurist en drie ervaringsdeskundigen. “Wie dit niet regelt, bouwt een tijdbom.” Een half jaar geleden was het D-Day: op 25 mei 2018 moesten alle bedrijven in Europa voldoen aan General Data Protection Regulation (GDPR). De Europese Unie, die dit nieuwe beleid heeft ingevoerd, sprak zelf over “de belangrijkste verandering in dataprivacy-regulering van de afgelopen twintig jaar”. Maar wat gebeurde er de dag na 25 mei? Lees dit artikel verder op marketingfacts.nl   

Lees meer

Newpeople krijgt keurmerk voor talentontwikkeling Begin 2018 namen wij deel aan het Nationaal Onderzoek Talentontwikkeling van Satisaction en afgelopen week hebben wij het keurmerk voor 2019 in ontvangst mogen nemen! Newpeople en talentontwikkeling Waarom wij dit keurmerk hebben gekregen? Door trainingen, intervisies, intensieve begeleiding, persoonlijk opleidingsbudget en competentiemanagement staat groei altijd bovenaan de agenda. Een van onze kernwaarden is dan ook ‘Grow’. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij voor het tweede jaar op rij het Keurmerk voor Talentontwikkeling hebben gekregen. Yes! Op naar volgend jaar. Keurmerk voor Talentontwikkeling Onderzoeksbureau Satisaction heeft meer dan 20 jaar ervaring in het doen van onderzoek op het gebied van talentontwikkeling. Dr. Mirjam Baars, MBA van onderzoeksbureau SatisAction, deed bij honderden organisaties onderzoek naar talentontwikkeling en publiceerde meerdere boeken op dit terrein. Mirjam is de grondlegger van het National Onderzoek Talentontwikkeling en doet dan ook toonaangevend onderzoek op dit terrein. Dit keurmerk laat werkgevers zien hoe zij scoren op talentontwikkeling. Het keurmerk dient ook als leidraad voor potentiële werknemers, zodat zij kunnen zien in welke eventuele organisatie zij het snelst zullen groeien. Naast Newpeople namen onder andere Experius, Traffic4U en Oberon ook deel aan het onderzoek.  

Lees meer

Jeroen Mirck van Marketingfacts schreef onderstaand artikel over Online Tuesday #83: Data Privacy. Kom jij ons op dinsdag 13 november ook vergezellen om hier meer over te leren? Een half jaar geleden was het D-Day voor GDPR, de Europese richtlijn voor databescherming. Veel bedrijven raakten flink in paniek door die deadline of hadden juist geen benul. Hoe staat het er nu voor? Online Tuesday, waarvan Marketingfacts maakt op 13 november de balans op. Drie bedrijven komen vertellen hoe zij AVG-proof werden. De General Data Protection Regulation (GDPR) is een door de EU ingestelde privacy-verordening die sinds 25 mei 2018 van kracht is. In Nederland is deze regeling beter bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Het draait allemaal om de “bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens”. Voor wie direct het naadje van de kous wil weten: Marketingfacts heeft de afgelopen twee jaar veel over dit onderwerp geschreven (check ons topic ‘AVG’). Online Tuesday #83 Tijdens de 83e editie van Online Tuesday laten we enkele bedrijven aan het woord die vertellen over hoe zij omgaan met het verzamelen van data (of juist helemaal geen data meer verzamelen) in het kader van de AVG. Ook gaan we in op de gevolgen van deze wetswijziging voor consumenten en ondernemingen. Dit doen we met de volgende drie sprekers: Lejo Duivenvoorde, CEO bij EDM Digital Solutions Dennis Saaltink, Marketing Privacy Officer bij ANWB Christiaan Solcer, CMO van de privacyvriendelijke zoekmachine Startpage.com Inschrijven via Meetup.com De inschrijving voor deze Online Tuesday is inmiddels geopend. Er zijn 200 plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij. Aanmelden doe je via Meetup.com. Ben je te laat en zijn alle plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt automatisch een bericht als er een plek voor je vrijkomt. Let op: de bijeenkomsten van Online Tuesday zijn dit najaar verhuisd naar IBM Amsterdam aan Huizingalaan 765 (naast het gebouw van B. Amsterdam). Bezoekers worden bij binnenkomst naar hun ID gevraagd. Ook voor die gegevens geldt uiteraard de privacy-verordening.

Lees meer

Afgelopen donderdag 20 september was het zover, Newpeople VIP connect #11 op het REM eiland. Ruim 120 directors waren aanwezig om naar het indrukwekkende en inspirerende verhaal van Roland Palmer over “Getting to know Alibaba” te luisteren.   Ben Holewijn trapte af met een klein welkomstwoord waarna Roland Palmer het podium kreeg. Roland nam ons mee in de wereld van Alibaba, het bedrijf dat het mogelijk maakt voor iedereen om overal ter wereld te kunnen verkopen. Hij legde uit dat niet alleen kleine ondernemers alles kunnen aanbieden, maar dat ook de grote bedrijven volop mee profiteren. Zo werden er afgelopen jaar tijdens Singles Day voor meer dan $25 miljard aan goederen verkocht via het platform. Dit zijn bijzondere cijfers als je kijkt naar het groeipotentieel van het bedrijf. Deze groei zal de komende jaren komen uit de internationale groei van het aantal gebruikers van het platform maar ook nieuwe proposities (New Retail) zoals de online supermarkten, Intime warenhuizen en Tmall. Na de presentatie kreeg het publiek de kans om vragen te stellen aan Roland. Tijdens de Q&A werden verschillende vragen versteld, over bijvoorbeeld de innovatie van Alibaba en hoe Alibaba digitaal talent aantrekt. De middag werd afgesloten met een gezellige netwerkborrel. Dit was perfect geregeld door het REM-eiland restaurant, waar voor de vierde keer Newpeople VIP Connect plaatsvond. Al met al was het een bijzonder event waar wij met veel plezier op terugkijken. Ben jij benieuwd naar de foto’s? Je vindt ze hier!

Lees meer

Was het nieuws in deze blog jou al bekend? In de periode maart tot en met juni hebben wij een geheel nieuw digitaal team gebouwd bij én samen met Leen Bakker. Het gezamenlijk opbouwen van nieuwe digitale teams is een nieuwe service die wij aanbieden, maar hoe doen wij dat dan? In “Building a Digital Team with Leen Bakker” nemen we je mee in de ervaringen die wij hebben opgedaan met het lanceren van deze nieuwe service door onze samenwerking met Leen Bakker. Hoe het allemaal begon In de zomer van 2017 werd Leen Bakker overgenomen van Blokker Holding door Gilde Equity Management. Na nog een jaar samen te hebben gewerkt voor de website van Leen Bakker met Nextail (onderdeel van Blokker Holding), brak op 18 juli het moment aan voor het nieuwe e-commerce platform van Leen Bakker om live te gaan en het officiële einde van de samenwerking met Nextail te bevestigen. Zoals Noël Manning (Head of Omnichannel bij Leen Bakker) het verwoord ‘het e-commerce platform komt weer thuis’. Met deze ontwikkelingen in het achterhoofd gehouden, bekeek Leen Bakker haar groeiambities en bijbehorende strategie en kwam tot de conclusie dat er maar één manier was om de doelen te behalen, namelijk door samen met Newpeople een nieuw digitaal team in huis halen en snel ook. Een team van 20 fte., waarvan Newpeople de eer had om er 16 te vervullen, die binnen verschillende rollen vanaf augustus verantwoordelijk zijn voor een nieuw platform met een nieuwe website. “Het e-commerce platform komt weer thuis” – Noël Manning Bij Building Digital Teams projecten staat een contactpersoon, de Team Designer, centraal tussen Newpeople en de partner. In dit geval dient een consultant van Newpeople als tussenpersoon tussen de collega’s bij Newpeople en de ‘adoptie’ collega’s bij Leen Bakker. Aan deze consultant vroegen wij wat deze rol toevoegde in de samenwerking: ‘’Bij een intensieve samenwerking op hoge snelheid is mijn positie als Team Designer van belang om effectief en efficiënt te werken voor beide partijen. Iedereen weet waar hij of zij informatie vandaan kan halen. In het geval van Leen Bakker was dat bij mij. Het concept Building Digital Teams zorgt er bijvoorbeeld voor dat ik wekelijks bij Leen Bakker op kantoor was en daardoor de cultuur van het bedrijf op locatie kon ervaren. Dit heeft meegeholpen aan het efficiënt en effectief samenwerken en het maken van de juiste matches. Een bijkomend voordeel is het enthousiasme en de commitment van iedereen in de samenwerking. Hierdoor hebben we naast snel en makkelijk schakelen onder tijdsdruk ook prettig en vol plezier met elkaar samengewerkt.’’ Het proces Samen met een aantal Newpeople consultants ging de Team Designer aan de slag bij Leen Bakker. Ze begonnen door met elkaar om tafel te gaan en een helder vertrekpunt te creëren. Hierna konden de consultants met een duidelijk beeld van de mensen die Leen Bakker nodig heeft hun zoektocht beginnen. Al snel werden de eerste kandidaten geïntroduceerd en werden er plaatsingen gerealiseerd. De Team Designer zei hierover: ‘’We merkten vooral […]

Lees meer

Afgelopen donderdag won Hans Böhm de Digital Transformers Award!  Uit de 40 inzendingen werd hij, als Managing Director van Beerwulf, door de kritische vakjury gekozen tot de winnaar. Samen met het e-commerce platform voor crafbeer, Beerwulf, is Hans Böhm gekozen als beste digital change-maker van Nederland. Hans Böhm: “Deze Award is een geweldige waardering en stimulans voor Beerwulf als organisatie. Het is een team effort geweest en ik wil alle medewerkers bedanken dat ze mij digitaal getransformeerd hebben. Hiermee wil ik zeggen dat zij mij veel hebben geleerd en dat ik zonder hen hier niet had gestaan.” De vakjury, bestaande uit de winnaar van afgelopen jaar, Gerhard van der Bijl (CDO & CIO bij Royal FloraHolland), Tjalling Smit (Directeur Commercie & Ontwikkeling bij NS), Marietje Schaake (Europees Parlementslid van D66) en Marc Salomon (Dean of the Amsterdam Business School (ABS) & Professor in Decision Sciences bij de UvA), heeft lang in beraad gezeten over de keuze. Marietje Schaake, European Parliament en juryvoorzitter, zei hierover: “Bij deze awards gaat het om daadwerkelijk geboekte resultaten en niet om het hebben van alleen een plan. Böhm en zijn team konden het beste de resultaten aantonen en daarom zijn wij het als jury, na lang beraad, eens geworden dat Beerwulf de winnaar is. De groei die het team van Beerwulf heeft doorgemaakt was voor ons doorslaggevend.” Schaake vervolgt: “Daarnaast zei Böhm de belangen van de kleinere bierbrouwers waarmee hij werkt niet snel uit het oog te verliezen. Hij heeft veel feeling met hen en een enorme drive.” De vierde editie van de Digital Transfomers Awards was een groot succes en mede door de interessante presentaties van keynote sprekers, Pieter Elbers (President en CEO van KLM), Peter-Frans Pauwels (mede-oprichter TomTom) en Rhita Addi (Delft Hyperloop) werd het een leerzame avond. Afsluitend konden de 180 digitale influencers genieten van een borrel(hapje) met het mooie uitzicht van de A’DAM Toren. Wij kijken terug op een succesvolle en leerzame avond, kijk jij mee? Hier vind je de foto’s.

Lees meer

Online Tuesday ging deze maand over machine learning, misschien wel de meest veelbelovende technologie binnen de datarevolutie. Een technologie met enorm veel impact op onze levens, een technologie die het leven ook vooral een stuk effectiever maakt. Hoe vertaalt zich dat in Artificial Intelligence? En wat zijn de ethische bezwaren? Ook stond Online Tuesday deze maand stil bij de combinatie van AI & Machine Learning. Een logische combinatie van thema’s, zo vond gastspreker Sander Nagtegaal, CEO van personalisatieplatform Unless. “Veel bedrijven die zeggen dat ze het over AI gaan hebben, bedoelen eigenlijk machine learning. Daarom ga ook ik het niet over AI hebben.” Herseninfarct Het verhaal van Sander was ook eerder persoonlijk dan artificieel. Hij kreeg zelf enkele jaren geleden een herseninfarct en merkte na zijn revalidatie dat hij klanten in gesprekken kwijtraakte. Hij voelde zich een plaat die bleef hangen en alleen hetzelfde riedeltje kon afspelen. Toen realiseerde hij zich dat websites je in feite ook altijd telkens opnieuw hetzelfde verhaal vertellen. Waarom eigenlijk? “Mensen zorgen dat ze hun verhaal aanpassen aan de persoon met wie ze spreken, zeker salesmensen”, aldus Nagtegaal. “Websites doen dat niet, maar zouden meer moeten gaan werken als salesmensen.” Zijn bedrijf Unless zorgt dat websites hun teksten personaliseren en ook echt contextualiseren, met dank aan machine learning. “Netflix test het artwork voor series en films door verschillende versies voor te schotelen aan gebruikers” Via A/B-testing kun je websites verbeteren, maar een dienst als Netflix gaat daar heel ver in. “Ze testen het artwork voor al hun series en films door verschillende versies voor te schotelen aan alle gebruikers.” In feite ben je dus als kijker een proefkonijn voor de marketingafdeling van Netflix. Volgens Nagtegaal kun je daar nog veel verder in gaan, zonder dat het enorm ingewikkeld wordt. Content op websites kan per bezoeker worden aangepast door te kijken naar uiteenlopende data, zoals sessie-informatie, klantgegevens en behaalde resultaten. “Via predictive segmentation kun je als webwinkel doelen koppelen aan het retourgedrag van klanten. Sturen ze alles terug, zoals mensen die meedoen aan de hashtag #OOTD (‘Outfit of the Day’), dan kun je ook besluiten om ze juist níet te retargeten.” Automated personalisation betekent dat je bezoekers telkens net even andere teksten laat zien en de best werkende tekst telkens laat staan. Automatische segmentatie legt juist weer koppelingen met andere systemen, zoals ad-servers. Volgens Nagtegaal hebben gepersonaliseerde teksten geen negatief effect op de organische vindbaarheid in Google, omdat segmentatie is gericht op mensen en niet op bots. Dus ook niet op Google zelf. Experimenteren met neuro-science Een partij die samen met Google is gaan experimenteren met machine learning is IPG Mediabrands. Onder de noemer Advision worden aan de hand van neurowetenschappelijke inzichten de effecten gemeten van video-content op de ‘completion rate’. Oftewel: zorgt de content er goed genoeg voor of consumenten in actie komen voor jouw product of merk? Daarvoor tuigde IPG zelfs een speciale website op, waar bedrijven hun video’s of commercials kunnen testen. Welke kleuren zijn gebruikt, is er een duidelijke call-to-action, staat het […]

Lees meer

De vijf genomineerde van de Digital Transformers Awards ’18 zijn bekend. Op vrijdag 5 oktober strijden deze kandidaten voor drie finale plekken en de award tijdens een vakjury dag. Belangrijke stakeholders uit het bedrijfsleven, de politiek en wetenschap nemen zitting in de jury van de Digital Transformers Awards en hebben vandaag vijf genomineerden gekozen. De Digital Transformers Award is in het leven geroepen om de noodzakelijke digitale transformatie van bedrijven te stimuleren en het digitale talent in Nederland in de schijnwerpers te zetten. Genomineerden In 2017 ging Gerhard van der Bijl van Royal FloraHolland met de prijs aan de haal. Zijn opvolger wordt op donderdag 11 oktober tijdens de Awards-avond bekend gemaakt uit de shortlist van vijf genomineerden: Hans Böhm, managing director van Beerwulf Kuldip Singh, Digital Director Retail innogy international, Essent [Innogy]  Jan de Groot, Head of Development, DHL  Leo Nolen, Directeur Vers & Fijn  Bert Reitsma, Programma Manager Digitale Transformatie Centraal Justitieel Incasso Bureau Onafhankelijke vakjury De kritische vakjury zal dit jaar bestaan uit de winnaar van afgelopen jaar Gerhard van der Bijl, CDO en CIO bij Royal FloraHolland, Tjalling Smit, directeur Commercie & Ontwikkeling bij NS, Marietje Schaake, Europees Parlementslid van D66, Marc Salomon, o.a. Dean of the Amsterdam Business School (ABS), Professor in Decision Sciences bij de UvA. Zij kiezen Nederlands grootste digitale veranderaar 2018.  Van vijf genomineerden, naar drie kandidaten, naar één winnaar De vakjury ontmoet de vijf genomineerden op de jurydag op 5 oktober en zal hieruit de drie finalisten kiezen en in The Loft van de A’DAM Toren de winnaar van de Digital Transformers Awards 2018 bekendmaken.

Lees meer

Hoe bereik je de nieuwe generaties consumenten? Er is bijna geen groter vraagstuk denkbaar voor de hedendaagse marketeer, zeker nu jongeren traditionele reclame en media massaal de rug toe keren. Marketing moet anders, maar hoe? Online Tuesday pakte de handschoen op en analyseerde de generaties X, Y en Z. “Ik ben een millennial en ik heb géén Instagram-account.” Voor wie dacht dat nieuwe generaties zich eenvoudig in een overzichtelijk keurslijf laten persen, kwam al direct bij de aftrap van de enige spreker uit Generatie Y bedrogen uit. Het was goed om zijn perspectief te kunnen vergelijken met de twee andere sprekers, die behoren tot Generatie X. Niet hyperconnected, maar empowered Een van die twee X’ers is Chris Baldwin, oprichter en CEO van 10xDigital.nl. Toeval of niet: ook het logo van zijn bedrijf is een dikke vette X. Om zijn verhaal kracht bij te zetten zwaait hij veelvuldig met zijn iPhone (ook een X?), een “apparaat dat ons gelukkig maakt”. Nee, Baldwin staat geen smartphones te verkopen, maar kan niet om hun relevantie heen. “Ik heb een relatie met Apple”, zegt hij. “Dit toestel helpt me mijn leven organiseren en contact leggen met mensen. Het gaat daarbij niet om hyperconnected zijn, maar om relevantie, om waarde, om empowerment. De business-rules voor de 21e eeuw zijn: wees deelbaar, wees betrouwbaar en wees een experience. Bedrijven doen dit door extreem te personaliseren en hun klanten daardoor optimaal te leren kennen. ” Klik hier voor het hele artikel op Marketingfacts.nl

Lees meer

Amsterdam, 17 september 2018 – Op de Digital Transformers Awards uitreiking 2018  spreken Pieter Elbers, president-directeur van KLM en Peter Frans Pauwels, mede-oprichter van TomTom. Ook komt Delft Hyperloop aan het woord. Het evenement vindt plaats op donderdag 11 oktober 2018 in The Loft van de A’DAM Toren. De sprekers van dit jaar zijn change makers pur sang en allen van Hollandse bodem. Zij vertellen over hun ervaringen met het invoeren van digitale veranderingen tijdens de Awards-avond. Klik hier voor het hele artikel op Emerce.nl

Lees meer

Online Tuesday vernieuwt en verhuist! Na jarenlang De Nieuwe Liefde slaat onze maandelijkse dosis digitale marketing op locatie vanaf deze maand zijn vleugels uit. De eerste editie van het nieuwe seizoen vindt op 11 september plaats in het IBM Building, direct naast startup-walhalla B.Amsterdam. Bij vernieuwing hoort ook een kijk in de toekomst. Dat doet Online Tuesday door in te zoomen op de nieuwe generaties: ‘How to reach generation X, Y, Z and beyond!’ Het generatie-denken is wijdverbreid in marketingland, maar tegelijk breken de babyboomers en Generatie X’ers die werkzaam zijn in marketing hun hoofd over hoe ze moeten inspelen op de jongere consumenten die na hen komen. Soms worden die omschreven met buzzwords als millennial of hipster, maar meestal gaat het om de generaties Y en Z. En je zou bijna Generation A vergeten, maar die wordt pas sinds 2016 geboren en zullen dus voorlopig zelf even niks te besteden hebben. Klik hier om verder te lezen op Marketingfacts.nl. Wil je ook aanwezig zijn bij Online Tuesday? Meld je aan bij Meetup!

Lees meer

Geïnteresseerd in meer updates?Contact Lorraine Koevoets

Lead Brand, Marketing & Communities