Welcome at The House of Newpeople. For the best website experience we kindly ask you to insert your name and preferences.

Type of visitor:
Save / Close
Reset all saved cookies

Keep me posted about all the Newpeople news

Latest News, Blogs & Recaps

Read the latest news and be inspired by our blogs and recaps.

Make a selection

Hoe bereik je de nieuwe generaties consumenten? Er is bijna geen groter vraagstuk denkbaar voor de hedendaagse marketeer, zeker nu jongeren traditionele reclame en media massaal de rug toe keren. Marketing moet anders, maar hoe? Online Tuesday pakte de handschoen op en analyseerde de generaties X, Y en Z. “Ik ben een millennial en ik heb géén Instagram-account.” Voor wie dacht dat nieuwe generaties zich eenvoudig in een overzichtelijk keurslijf laten persen, kwam al direct bij de aftrap van de enige spreker uit Generatie Y bedrogen uit. Het was goed om zijn perspectief te kunnen vergelijken met de twee andere sprekers, die behoren tot Generatie X. Niet hyperconnected, maar empowered Een van die twee X’ers is Chris Baldwin, oprichter en CEO van 10xDigital.nl. Toeval of niet: ook het logo van zijn bedrijf is een dikke vette X. Om zijn verhaal kracht bij te zetten zwaait hij veelvuldig met zijn iPhone (ook een X?), een “apparaat dat ons gelukkig maakt”. Nee, Baldwin staat geen smartphones te verkopen, maar kan niet om hun relevantie heen. “Ik heb een relatie met Apple”, zegt hij. “Dit toestel helpt me mijn leven organiseren en contact leggen met mensen. Het gaat daarbij niet om hyperconnected zijn, maar om relevantie, om waarde, om empowerment. De business-rules voor de 21e eeuw zijn: wees deelbaar, wees betrouwbaar en wees een experience. Bedrijven doen dit door extreem te personaliseren en hun klanten daardoor optimaal te leren kennen. ” Klik hier voor het hele artikel op Marketingfacts.nl

Read more

Amsterdam, 17 september 2018 – Op de Digital Transformers Awards uitreiking 2018  spreken Pieter Elbers, president-directeur van KLM en Peter Frans Pauwels, mede-oprichter van TomTom. Ook komt Delft Hyperloop aan het woord. Het evenement vindt plaats op donderdag 11 oktober 2018 in The Loft van de A’DAM Toren. De sprekers van dit jaar zijn change makers pur sang en allen van Hollandse bodem. Zij vertellen over hun ervaringen met het invoeren van digitale veranderingen tijdens de Awards-avond. Klik hier voor het hele artikel op Emerce.nl

Read more

Online Tuesday vernieuwt en verhuist! Na jarenlang De Nieuwe Liefde slaat onze maandelijkse dosis digitale marketing op locatie vanaf deze maand zijn vleugels uit. De eerste editie van het nieuwe seizoen vindt op 11 september plaats in het IBM Building, direct naast startup-walhalla B.Amsterdam. Bij vernieuwing hoort ook een kijk in de toekomst. Dat doet Online Tuesday door in te zoomen op de nieuwe generaties: ‘How to reach generation X, Y, Z and beyond!’ Het generatie-denken is wijdverbreid in marketingland, maar tegelijk breken de babyboomers en Generatie X’ers die werkzaam zijn in marketing hun hoofd over hoe ze moeten inspelen op de jongere consumenten die na hen komen. Soms worden die omschreven met buzzwords als millennial of hipster, maar meestal gaat het om de generaties Y en Z. En je zou bijna Generation A vergeten, maar die wordt pas sinds 2016 geboren en zullen dus voorlopig zelf even niks te besteden hebben. Klik hier om verder te lezen op Marketingfacts.nl. Wil je ook aanwezig zijn bij Online Tuesday? Meld je aan bij Meetup!

Read more

Ja, ja, die mooie zomer is bijna voorbij helaas. Om even wat afleiding van deze sombere gedachte (en het weer) te creëren, leek het ons een goed moment om eens terug te blikken op de afgelopen maanden. Wat hebben wij tot nu toe in 2018 allemaal beleefd? Wij nemen je mee in alle belangrijke gebeurtenissen! New people bij Newpeople! Dit jaar hebben we Minke van Dijk (Consultant Online Marketing), Puck Garland (Brand & Marketing Specialist), Caran Tanke (Senior Consultant Digital Analytics & Data), Olaf Teeling (Corporate Recruiter) en Gabrielle Sinkgraven van Lakwijk (Consultant Digital Analytics & Data) als onze nieuwe collega’s verwelkomd. Kom jij je ook bij ons gezellige team voegen? Naast deze consultants zijn wij ook gestart met het faciliteren van traineeships. In dit proces wordt de trainee opgeleid tot een 360 graden Recruitment Consultant. Zo kan de trainee het volledige recruitment proces beheersen aan opdrachtgever – en kandidaat kant en zich ontwikkelen door intensieve begeleiding in combinatie met interne en externe trainingen. Onze eerste trainee is Alice. Zij zit nu in de derde maand van haar traineeship en vorige maand hebben we haar eerste plaatsing gevierd. Ben jij nieuwsgierig om aan de slag te gaan als (trainee-)consultant of ken jij iemand die een toevoeging aan ons team kan geven? Let us know! Events Newpeople staat bekend om haar events. In het afgelopen half jaar hebben wij ruim 30 events georganiseerd. Voor nu een kleine greep uit alle events. Freelance Connecting Friday In februari was de Freelance Connecting Friday terug van weggeweest. Dit event is in een nieuw jasje gestoken en inmiddels een maandelijks succes te noemen. Michiel nodigt elke derde vrijdag van de maand zo’n 20 freelancers uit het digitale domein uit om een dag te werken op het REMeiland. Door de inspirerende omgeving, het uitzicht op het Amsterdamse IJ en het contact met andere freelancers is dit elke editie weer een vrijdag met een energieke sfeer. Jij bent als freelancer dus ook zeker welkom! Marketing Data Challenges #11 Elke community organiseert haar eigen events en in maart was het de beurt aan team Data om de elfde editie van de Marketing Data Challenges te organiseren. Wat levert het op als je 25 data-analisten loslaat op een case? Heel veel nieuwe ideeën! Op het hoofdkantoor van Albert Heijn gingen de aanwezigen in groepen aan de slag om in 90 minuten tijd allerlei verbeteringen te bedenken voor ‘Predict my list’ van AH Online. Onder leiding van de organisatorische talenten van Willem-Jan en Sam stapten de deelnemers voor een dag in de wereld van AH Online. Wij hebben de kans gekregen om contactpersonen beter te leren kennen, peers aan elkaar voor te stellen en Albert Heijn te voorzien met veel nieuwe ideeën! WIN-WIN-WINsituatie kan je stellen. En wat zijn we trots op het beeldmateriaal! Product Owner Hub #6 Op 12 juni j.l. was het voor 35 product owners de tijd om een kritische blik te werpen op cases van TomTom, Sanoma, Transavia, Nuon, KLM, ABN AMRO, Travelbird, Zoover/Weeronline, Werkspot en […]

Read more

At Newpeople we are always looking for ways to expand our knowledge and share this with each other and others. Therefore, today we will start with the first edition of our “Community Blogs”, so stay posted! We will explain and discuss what the consultants in our different communities come across and today we will start with Team International. It was up to Delano Brand (Senior Consultant International) to give us an insight into his experiences with regards to the international domain. His two handsome colleagues Laura and Alice could not stay behind and will therefore add to Delano’s story. Team International. f.l.t.r. Laura Beekwilder (Consultant International), Delano Brand (Senior Consultant International) & Alice Eefting (Consultant International) Before I start throwing questions your direction, would you like to describe what kind of companies and candidates Team International focuses upon? Delano: “Yes, of course! We focus on companies that have a cross border proposition. These are mainly international start-ups and scale-ups that want to grow or launch abroad from (mainly) the Netherlands. Without mentioning any names, the majority of the companies come from America or other countries from Europe that set up their European HQ in the Netherlands and starting their first teams. It’s great to be able to be a part of that”.  Laura adds: “It is really about the companies that have an international ambition in the biggest sense of the word. We work for foreign companies and dutch companies. The Dutch companies often want to create an international team or an international working environment, which is not only important for their strategy but also for their identity”. And why did you start the international desk to begin with? Delano: “Newpeople already focused on the digital domain as qualitative niche player for 11 years and proved themselves as valuable player within Dutch borders, for Dutch companies and Dutch vacancies. Back then we were not ready to manage the international development that was going on. That is why we set up the international desk and this has lead us to develop a strong team that is experienced in fulfilling international vacancies.” Where Team International works – REMeiland Within your community, what were the learnings from 2017? What would you have done differently? Delano: “That is a difficult one. In the beginning we started running in all directions to find out where we would make the most impact. It was not the most tactical strategy, but it ended up giving us a lot. We met so many great people that we are still astonished by it today. Because we were (and still are) those young dogs, we now know who we are and where we need to focus upon. Furthermore, within our community we are fishing in a pond that is almost not definable because it consists out of the whole world. That makes our job more difficult because we do not directly know everyone within the digital field. Thankfully it also makes our job a lot more enjoyable since we have a larger […]

Read more

Op donderdag 11 oktober 2018 wordt voor het vierde jaar de Digital Transformers Award uitgereikt aan de grootste digitale veranderaar in Nederland. Afgelopen jaar nam Gerhard van der Bijl van Royal FloraHolland de award in ontvangst. Digitale transformers kunnen zich tot 10 september inschrijven. Het is ook mogelijk iemand anders te nomineren. Niet alle grote traditionele organisaties worden door nieuwkomers, vaak tech startups, voorbijgestreefd. Er zijn ook corporates die juist voorop lopen in het digitaal transformeren. Toch blijft er de komende jaren een groeiende behoefte aan digitale transformers die deze corporates helpen omvormen. Met deze award wordt de beste ‘change-maker’ van het jaar in het zonnetje gezet. Beoordelingscriteria De belangrijkste beoordelingscriteria voor de award berusten op de aanwezigheid van drie eigenschappen: De ideale digitale transformer heeft een heldere digitale visie met aantoonbare leiderschapskwaliteiten. De kandidaat werkt voor een organisatie waarbinnen de digitale transformatie van fundamentele betekenis is. Ook wordt er gekeken naar de realisatiekracht van de kandidaat, aan de hand van de impact en bereikte resultaten. Een onafhankelijke vakjury is betrokken in het gehele selectieproces, van de longlist tot de nominaties en bepaald uiteindelijk wie dit jaar de winnaar wordt. Gelegenheid tot kennis delen en netwerken De award-avond van Digital Transformers zal plaatsvinden in The Loft van de A’DAM Toren en wordt dit jaar gepresenteerd door Jim Stolze, pionier op het gebied van digitale transformatie en drijvende kracht achter de Europese TEDx-conferenties. De uitreiking van de Digital Transformers Award brengt digitaal talent in Nederland in contact met bedrijven die een digitale inhaalslag maken. Het event biedt deelnemers de kans om kennis op te doen, te discussiëren en te netwerken. Inschrijving Iedere ‘change-maker’ die nauw betrokken is bij deze vertaalslag kan zichzelf of een ander online aanmelden. Inschrijven doe je hier tot en met sluit op 10 september.

Read more

Op dinsdag 12 juni j.l. was het tijd voor de Product Owner Hub #6. Tijdens dit dynamische en leerzame evenement hebben wij met z’n 35’en veel kunnen opsteken van presentatoren Jeroen Jonker Roelants (Head of product @ Marktplaats (eBay)) en Marjolein van Olst (Lead Product Manager @ Wehkamp). Wij willen hen, Marktplaats en Wehkamp, dan ook enorm bedanken voor het warme welkom. We hadden het geluk om deze Product Owner Hub plaats te laten vinden op het hoofdkantoor van Marktplaats, wat het natuurlijk extra uniek maakte. Met zo’n grote opkomst moeten we de volgende keer misschien een nog groter podium in dit pand overnemen :). De presentaties De presentaties waren ontzettend leerzaam. Waarbij Jeroen een hele eigen manier van storytelling had, naar Marjolein die voor het eerst Wehkamp’s verhaal deed en daarmee een primeur weggaf, het was een geweldige dag. Veel vragen werden gesteld en natuurlijk werd er ook veel gelachen. Twee jaar geleden presenteerde Jeroen ook al bij de Product Owner Hub en daar vertelde hij over Marktplaats Big Hairy Audacious Goal (BHAG), ook wel het ultieme doel. Voor Marktplaats was dit toen om de teams in de aankomende jaren autonomie te geven en hen daardoor de vrijheid te geven eigen beslissingen te nemen. Tijdens deze editie van de POH hadden wij het geluk om de learnings van de BHAG te horen. Het maken van cross functionele full-stack teams waarbij elke functie bekleed wordt, leidde tot goed te manoeuvreren teams van wel 15 man, een switch naar personalisatie werd gemaakt en het feit dat er geen duidelijke leider meer aanwezig was maakte samen dat: – Er betere customer knowledge ontwikkeld werd. – Intelligente mogelijkheden geboden konden worden, zoals triggers afhankelijk van gedrag. – Marktplaats-medewerkers meer tevreden waren. Afsluiten Het was geweldig om te zien hoe betrokken iedereen was tijdens de Product Owner Hub #6 en dat de besproken onderwerpen en cases zelfs tijdens de borrel verder besproken werden. Dit laat zien dat iedereen zich  betrokken voelde en de kans zag om feedback te geven. Kortom was het een leerzame dag bij Marktplaats/Wehkamp. Ben je benieuwd naar de foto’s, je vindt ze hier.  

Read more

Influencer marketing is een hippe steeksleutel in de middelenmix van elke moderne marketeer, maar hoe gebruik je dit instrument optimaal? Ondanks alle hype rond dit thema is er nog veel onduidelijk over de toepassing ervan. Wanneer is iemand een influencer, wanneer past zo’n influencer bij je merk en wat kost dat dan? Deze zomerse dinsdag in juni betreedt een relatief jong publiek De Nieuwe Liefde voor de tachtigste editie van Online Tuesday. Veel hippe millennials die er ongetwijfeld een eigen goedbezochte Instagram-account op nahouden. Zij komen af op het populaire thema van deze avond: influencer-marketing. “Helemaal hot”, volgens de uitnodiging, “maar wat is het eigenlijk?” Wanneer mag je jezelf influencer noemen en wanneer zet je als bedrijf een influencer in? Waar kan je terecht als je op zoek bent naar een influencer en hoe bepaal je het succes achteraf? Klik hier om verder te lezen op Marketingfacts.nl en klik hier voor de foto’s!

Read more

Op 15 mei organiseerde Newpeople in samenwerking met de Vereniging van Commissarissen en Toezichthouders van de Erasmus Universiteit (VCTE) een Executive Round Table met als thema: “Wat is de impact van digitalisering bij bedrijven en wat is de rol van de Commissaris bij de strategie en/of de uitvoering daarvan?” Het werd weer een geanimeerde middag met een volle zaal met Commissarissen (in spé), geïnteresseerde professionals en overige genodigden. Onder leiding van VCTE-lid en Newpeople Senior Consultant modereerde George Freriks het debat.  Aan de round table schoven aan: Anouk Beeren, Director e-Commerce en Marketing bij Bidfood (voorheen DeliXL), winnaar van de Digital Transformers Award in 2016 Maarten Esser, o.a. Commissaris bij de @Leisure Group, Advisory Board Member bij Peak Capital Eric van Westbroek, Directeur Online bij PostNL Eugenie van Wiechen, Algemeen Directeur bij de FD Mediagroep, Board Member Schibsted Media Group en Lid RvT KWF Kankerbesrtijding Thema’s die onder meer aan bod kwamen waren het gebrek aan kennis bij Commissarissen over de impact die digitalisering kan hebben. Het betreft dan zowel de “achterkant” (IT), als de “voorkant” (contact met de klant) en het betreft bedreigingen en kansen, zowel qua vanuit de techniek geredeneerd als vanuit de markt. De snelheid van de veranderingen in de markt is dusdanig, dat het zaak is om de eigen uniciteit of de eigen toegevoegde waarde vast te houden. Esser gaf als voorbeeld dat een platform zich via Google Adword en Facebook een marktpositie kan verwerven, maar dat het zaak is om ook voor aanbieders en klanten een toegevoegde waarde te bieden opdat de propositie niet als gevolg van sec marketing wordt weggevaagd. Startups en scale ups zonder “legacy” zijn in dat opzicht wendbaarder. De rol van de commissaris in de beoordeling hiervan zit hem vooral in het kunnen stellen van de juiste vragen én het kunnen beoordelen van de antwoorden. Je moet deze goed kunnen wegen (van Wiechen). Het binnenhalen en inhuren van kennis van buitenaf hiervoor is absoluut een optie. Digitalisering zorgt ook voor steeds snellere verandering en aanpassingsvermogen (van Westbroek). De vraag is in hoeverre een een benoemingstermijn van 4 jaar hierin nog aansluit. In Noorwegen wordt elke aanstelling elk jaar heroverwogen om goed te evalueren of de inbreng van de commissaris nog up to date is (van Wiechen). Belangrijke noot van Anouk Beeren en Eric van Westbroek vanuit de dagelijkse operatie is de wenselijkheid van de aansluiting en alignment vanuit de RvC m.b.t. de digitale plannen. Commitment en buy-in van louter de RvB alleen is niet meer voldoende. Ook kwam de wenselijkheid van een aparte “digitale commissaris” ter sprake. Bij de recente evaluatie van de Corporate Governance Code is hier niet voor gekozen. De zaal concludeerde dat verankering van digitale kennis is de RvC wenselijk is, de manier waarop is minder relevant. Tenslotte werd nog kort gesproken over de ethische kant van het omgaan van data en het inzetten van “Artificial Intelligence” . Zaak is dat de Commissaris vanuit zijn of haar maatschappelijk verantwoordelijkheid op dit punt erg kritisch is en zorgt dat niet […]

Read more

The Netherlands has an acute shortage of tech talent, which will have to be filled by local new grads, career changers and international talent. High salaries and the best work-life balance worldwide are awaiting. And coding bootcamps are the fastest and most effective pathway to enter such a career in tech. Ironhack is opening a new campus in Amsterdam to prepare this new generation of digital creators for the Netherlands. You want to get a job in tech. First, stop being obsessed with Silicon Valley. And second, start looking to the Netherlands and considering it as your next move. Best talent is already doing so. And we just moved-in as well. Seriously, move here, now. You will not regret it, at all. A huge tech-talent shortage: in Amsterdam there are x26 job vacancy openings per available junior tech worker Still skeptical? Let’s start with the facts then. 1. Best European place to work in tech Amsterdam is a magnet for tech talent. According to I Amsterdam there is a pool of over 250k tech workers in the city. With an urban population of around one million people, that means that c.25% of its population works in tech. Not bad, huh? Hubspot already pointed it out in a recent survey: the dutch capital is “The best European Tech City to work in”. Surprised? Well, an average salary of tech workers of above €4k per month (net!) might have some guilt. But there is more. 2. Best work-life balance, worldwide! Times have changed. Quality of life matters, increasingly more than big pay-checks. And this is clearer for tech talent and millennial. The Netherlands is a top candidate country for them. It is the only country in Europe with 3 cities in the top 15 rank of Quality of Life by Numbeo and ranks #1 country in the world for work-life balance by OECD, with only 0.5% of people working over 50 hours per week. If you add that the commuting times to work are among the lowest in the world and that the cost of living is substantially lower than in other developed hubs, we can further understand why people love living in this country. Put it simple: pay well and live well, this is the dutch formula to attract the best talent. Where do I sign, boss? 3. Massive tech talent shortage It is a fact: the Netherlands, and specially Amsterdam, is suffering a huge tech talent shortage. According to a recent report released by StartupAmsterdam and Amsterdam Economic Board the demand for junior tech talent doubled in 2017, reaching a shocking figure of x26 job vacancy openings per available junior tech worker. And according to Sterksen, in the Randstad area (the largest Dutch urban region including the major cities) 5 out of 6 tech jobs openings were not filled in 2016. Wait, whaaat? Looks right, companies are desperate to hire tech talent in the Netherlands, and you didn’t know it (yet)! Among the tech talent software developers are still the most sought-after candidates, as well as data scientists, who are extremely hard to find. Atomicopointed out the ‘dutch tech talent boom’ in their latest report “The State of European Tech 2017”, estimating […]

Read more

De bezoekers aan Online Tuesday #79 (“Digital Creation First”), gehouden op 8 mei in De Nieuwe Liefde, mogen zonder veel reserve worden geschaard onder de échte hardliners van de digitale marketingkoers. Terwijl er zo vroeg in mei een zeldzame zomerse loomheid over Amsterdam was neergestreken, met temperaturen die ook na zevenen nog een eind boven de 20 graden lagen – ideaal voor een goed glas witbier op een zonovergoten terras tussen frisgroen lommer – stroomde de OT-thuisbasis in Amsterdam toch vol met 150 digital natives en hun aanhang. Niet ten onrechte overigens, want er stond een prangende kwestie op het programma, met opnieuw een mooi diverse line-up aan sprekers. De digitale wereld verandert razendsnel en de mogelijkheden zijn eindeloos, en daarmee gaat digitale creatie een steeds belangrijkere rol spelen in de customer journey. De tijd dat creatie een restproduct was, is passé. Digitale creatie moet opvallen om de aandacht van de consument te verdienen, maar de vraag zou kunnen worden opgeworpen of digital creatie dus ‘first’ komt. Daartoe waren drie sprekers gezocht en gevonden, waarvan er twee duidelijk over digitale marketingcommunicatie spraken – marketingstrategie zelfs – en een derde over online design, user experience en customer centric behaviour design. Die eigenlijk onvergelijkbare insteek maakte het wat lastig de onderlinge samenhang goed te begrijpen. Creativiteit in een online omgeving kent vele verschijningsvormen, maar net zo min als je een campagnefilm echt zinvol kunt vergelijken met een productontwerp, zo leken de sterke betogen van twee online-bureaustrategen te detoneren met een verhaal over het organiseren van usability-design bij een organisatie in verandering. Anderzijds: in beide gevallen is het doel mensen te bewegen iets te doen of te gaan vinden – te verleiden tot een houding of gedrag. In die zin klopte het wel. Impact vs impressie Willem Waardenburg van online bureau Pünktlich beet het spits af en begon maar met een compliment aan de ruim 150 aanwezigen en de verzuchting dat hij blij was met zoveel hardcore marketeers in de zaal. In concreet antwoord op de vraag of digital wél of niet ‘first’ zou moeten staan in de pikorde van bureaus en creatieven, besloot hij toe te lichten wat hem zélf beroert en beraakt, waaronder een onverkorte lofzang aan het design van de Fiat 500. Huh? Dat maakte al dat de zaal rechtop schoot. “We kopen dingen die we mooi vinden. Mooie dingen trekken aan, en de vraag is gerechtvaardigd wat creatie is en wat de impact van creatie is.” Klik hier om verder te lezen op Marketingfacts.nl en klik hier voor de foto’s!

Read more

In 2008 werd het eBusiness Managers Platform (EBMP) “uitgevonden” en opgericht door Gijsbert van der Sleen. Nu, tien jaar later, is het tijd om dit te vieren met een jubileumeditie van dit exclusieve eBusiness netwerk in Nederland. Hoe? Een trip naar Berlijn op 18 en 19 april met 25 leden. Woensdag 18 april was de dag dat er om 07.00 uur verzameld werd in vertrekhal 3 op Schiphol. Met een groep van 25 man stond de vlucht voor 09.00 uur gepland naar Berlijn Schönefeld. Na de taxi genomen te hebben vanaf het vliegveld in Berlijn en een snelle check-in bij Park Plaza Wallstreet Berlin Mitte, werden we in het restaurant van Hotel Michelberger ontvangen door Jacintha De Graaf , Marketing Lead bij Zalando. Na een heerlijke lunch en toespraak van “founder” Gijsbert over dit prachtige netwerk nam Jacintha ons mee naar het kantoor van Zalando. Wat een logo met al niet met mensen kan doen… Vakidioten… Na de nodige foto’s werden we ontvangen in een prachtige loft aan de Spree. Hier werden we van 14.00 uur tot 17.00 uur meegenomen in de verschillende geheimen van de formules en verdienmodellen van Zalando. Kenneth Melchior, Director Northern Europe (Benelux, Nordics & UK), startte met een interessante introductie over Zalando en de cijfers van het platform. Kenneth begon zijn carrière als advocaat, maar besloot later om als consultant te starten en kreeg daarna de kans om bij Zalando aan het werk te gaan. Tijdens zijn presentatie ging Kenneth in op de belangen van logistics en het uitbreiden van het warehouse om Zalando tot een groot logistiek bedrijf te laten groeien. Aanvullend vertelde hij over de groeistrategie van Zalando, waarbij begonnen werd met agressieve groei (gefinancierd), het toevoegen van personalisatie en uiteindelijk afgesloten werd met heroriëntatie op de retail strategy. Een voorbeeld van personalisatie is de nieuwe propositie Zalon, waar Dieter Meeuwssen later meer over zou vertellen. Kenneth sloot af met twee belangrijke quotes:”Success is if Zalando is able to scale” en “Fashion is now in the Spotify moment”. Daarna was het de beurt aan Dieter Meeuwssen, Country Manager BE & NL Zalon, die sprak over Zalon. Hij vertelde dat Zalon, een nieuwe zelfstandige propositie in het aanbieden van stijladviezen, inmiddels 1000 adviezen per dag behandelt. Het team van Zalon bestaat inmiddels uit 600 freelance adviseurs en 95 eigen mensen, die een duidelijk groei-effect hebben voor Zalando. De adviseurs beschikken over een eigen community van klanten en worden dagelijks uitgedaagd nieuwe creaties te combineren op basis van data en via direct contact met de consument, bijvoorbeeld via Whatsapp. Na een stijladvies volgt een preview moment, wat mogelijk retouren vermindert. Voor de echte “die hard” fashion bestellers is er een “subscription model”. Tot slot was het de beurt aan Remko Bakker, Team Lead Business Development, over  “local delivery networks”. Remko ging in op de pijnpunten in de “customer journey” bij Zalando. Dit zijn de momenten tussen de daadwerkelijke bestelling, de bezorging en het eventueel retourneren van producten. Ook vertelde hij over Zalando plus (tot op heden alleen in Duitsland), een […]

Read more

Willem-Albert Bol (Persgroep Nederland) denkt niet dat John de Mol veel potten zal breken met zijn recente aankoop ANP – het grootste Nederlandse persbureau dat hij eind maart verwierf. Althans, niet als opstap naar weer een nieuw gratis nieuwsplatform. Dat was een onverwacht nieuwswaardige quote aan het eind van Online Tuesday gisteravond. Een avond over de tegenstelling tussen traditionele en niet-traditionele media. De ‘digitalisering van traditionele media’: dat was het thema van de 78e Online Tuesday, gehouden op 10 april in De Nieuwe Liefde in Amsterdam. Want – zo luidde de toelichting – traditionele media verschuiven meer en meer naar het digitale domein, maar dat werpt de vraag op wat dat betekent dat voor adverteerders, bureaus en publishers. Wát staat ons nog in de weg, voor we de traditionele kanalen programmatic vullen met advertenties? Bol sprak zijn profetieën uit naar aanleiding van een vraag uit de zaal. Toch ziet hij De Mol wel als een bedreiging: “Hij gaat het niet kopen vanwege de verliesgevendheid. Hij wil iets. Je vriend is in media soms ook je vijand en soms weer je partner. Datzelfde zien we bij Facebook. Bij al dat soort fenomenen geldt: soms partneren we met ze en soms vinden we ze heel irritant. Op dezelfde dag. “En zo is het ook met John,” vertelde Bol in het vragenrondje aan het eind van Online Tuesday. “Soms is hij een directe concurrent en soms doet hij hele goede dingen. Er zijn langlopende contracten, je kunt ANP niet veranderen. Maar je koopt ANP niet voor niets. Hij heeft geprobeerd om Telegraaf te kopen, om Nu.nl te kopen en nu koopt hij ANP, dat tot dusver altijd verlieslatend is geweest. Een gratis nieuwssite is daarbij geen gezond model. Dat gaat ‘m nu niet lukken. De kosten om zo’n product te maken, dat alleen maar leunt op de advertentiemarkt… nee, daar gaat ook John geen geld mee verdienen.” Bij het beoordelen van De Mols meest recente aankoop, zouden we er volgens de creative director van Persgroep Nederland goed aan doen eens te kijken naar de succesratio van John de Mol in media: “Het is een briljante producent, maar eerder Sport 7, Talpa… Ik wens ‘m heel veel succes. Hij heeft samen met Sanoma SBS gekocht voor 1,3 miljard. Het staat nu in de boeken voor 700 miljoen. Ik maak me er niet heel veel zorgen om. Laat maar komen.” Dixit Bol. Je leest het hele artikel op Marketingfacts.nl

Read more

On Wednesday 7th of March, Albert Heijn and Newpeople organized the 11th Marketing Data Challenge (MDC) with the theme “Start today with tomorrow”. For organizations such as Albert Heijn, it is important to unburden the customer in their store (online). They believe you can achieve this goal, for instance, by simplifying and personalizing the (web)shop. By predicting shopping behavior of the customer and providing this information to them, you will unburden them at an Albert Heijn store. With this in mind, the project ‘Predict my List’ was born. Approximately 25 data analysts, ranging from starter to professional, were present at the event. Around 2pm, everyone set foot in Brouwers cafe of Albert Heijn. After a warm welcome from Willem-Jan from Newpeople, the case of Albert Heijn was presented by Roel Willems. In the presentation the project ‘predict my list’ and its challenges were explained. After the presentation the group was divided in groups of six for the break-out session, receiving a simplified dataset from Albert Heijn. While having guidance from one of Albert Hein’s own Data specialists, analysis commenced with tools like R and Python. The groups were asked to come up with ideas to improve “Predict my list” and give insight. After the 90-minute session, groups were asked to present their ideas in 5 minute presentations. After the presentations and q&a, we noticed that by combining the level of seniority in the groups, the ideas were very different but all had the aimed result in mind. This confirms once again that there are many different ways to model predictive shopping behavior. The most important takeaways are: Log recurring moments such as birthdays, christmas etc. Make clusters ons frequency and engagement Enrich profile of ‘bail-outs’ and ‘excellent’ users Implement a short questionnaire for certain events While thinking back to the nice drink and snack we had at the end of MDC at Brouwers Cafe we want to thank you for participating and your ideas. We hope you are looking forward to the upcoming Marketing Data Challenge as much as we are. Feel free to contact us if you want more information or want to be present at the upcoming MDC! Click here for the photos on Facebook. 

Read more

Leen Bakker is dé woonwinkel van Nederland en België en biedt producten aan in het woon- en slaapdomein voor iedereen die op zoek is naar de beste kwaliteit voor een betaalbare prijs. Met ruim 170 winkels bieden ze de klant een verrassend en eigentijds assortiment aan. Leen Bakker heeft een grote groeiambitie waarbij de omnichannel strategie één van de belangrijkste pijlers is. Newpeople helpt Leen Bakker bij het bouwen van een nieuw digitaal team in Raamsdonkveer. Hieronder vind je een overzicht van alle openstaande vacatures. Nieuwsgierig geworden? Neem contact op met Svea de Swart via +31(0)6 18 92 31 45 of svea.deswart@newpeople.nl!  Lead e-Category Management (mission accomplished)  Online Category Manager (mission accomplished)  Engagement Marketeer  Online Marketing Manager  (mission accomplished)  E-merchandiser (mission accomplished)  Customer Insights Specialist  Product Owner Web (mission accomplished)  Senior UX/Conversie Specialist  E-mail Marketeer (mission accomplished)  SEO Specialist (mission accomplished)  Performance Marketeer  Webanalist (mission accomplished)  

Read more

Interested in more updates? Contact Lorraine Koevoets

Lead Brand, Marketing & Communities