Welcome at The House of Newpeople. For the best website experience we kindly ask you to insert your name and preferences.

Type of visitor:
Save / Close
Reset all saved cookies

Keep me posted about all the Newpeople news

Latest News, Blogs & Recaps

Read the latest news and be inspired by our blogs and recaps.

Make a selection

Outsourcing is uit, in-housing is helemaal in. Deze trend klonk stevig door tijdens Online Tuesday #93. Philips is er in elk geval een warm pleitbezorger van. Verandert de functie van online marketing? En worden bureaus daardoor overbodig? “Reclame-technologie gaat hand in hand met marketingtrends.” Elke markt ontwikkelt zich cyclisch, dus ook de marketingbranche. Het ene moment is de bureaumarkt compleet versnipperd, om niet veel later weer helemaal te draaien om full-service bureaus die claimen dat ze álles vanuit hetzelfde kantoor voor je kunnen regelen. Van duizend bloemen bloeien tot one-stop shopping. Tegenwoordig gaat de discussie steeds meer over het in huis halen van bureau-expertise aan klantzijde. Marketeers willen letterlijk aan de knoppen zitten, dus kiezen ze steeds vaker voor in-house in plaats van het lang bejubelde (want o zo goedkope) outsourcing. Wat is wijsheid bij de inzet van online marketing? Daarover ging het op 12 november bij Online Tuesday #93 in Amsterdam. Verder lezen? Klik hier voor het hele artikel van Marketingfacts.  

Read more

PERSBERICHT Amsterdam, 26 september 2019 Newpeople Executive Search ervaart een sterke toename in de vraag naar digitaal leiderschap. Een vraag vanuit directieteams, Raden van Bestuur en RvC’s binnen zowel corporates en private equity partijen als start-ups en scale-ups. Los van waar een bedrijf zich bevindt in haar digitale transformatie proces en/of harde groei, zijn digitale leiders met een wendbaar en datagedreven DNA onmisbaar. Als pure player met sinds 2006 een 100% focus op de digitale wereld, vervult Newpeople Executive Search met haar sterke netwerk van digitale leiders de rol van sparringpartner. Zij adviseert en challenget haar opdrachtgevers bij de invulling van C-level posities op inhoud maar met name op mentaliteit en fit met de organisatie.  Newpeople Executive Search bouwt, met de komst van twee ervaren Executive Search consultants met een passie voor digitaal, haar Executive Search team verder uit. Hanneke Rinkes en Gwen de Vos van Steenwijk versterken het huidige team. Het team zal zich onder leiding van Hanneke Rinkes nog sterker gaan richten op het verbinden van de digitale leiders van de toekomst met deze organisaties. Rinkes: “Digitale kennis is slechts de basis, waar het echt om gaat is om het juiste digitale DNA in een organisatie te brengen: wendbaar, data driven, outside- in-denken en verbindend leiderschap.” Newpeople Executive Search is hét digitale Executive Search bureau van Nederland en thought leader in de wereld van digital marketing, transformatie en ‘nieuw’ leiderschap. Zij draagt bij aan de groei van organisaties en mensen in een steeds verder digitaliserende wereld door kandidaten en opdrachtgevers met elkaar te verbinden op executive niveau. Dit gebeurt vanuit de inhoud en ‘mental’ fit. Tevens brengt Newpeople Executive Search C-level bij elkaar in verschillende settings om kennis, kunde én mensen aan elkaar te verbinden

Read more

Google. Gestart in 1998. 2 oprichters. Meer dan 100.000 medewerkers.160 vestigingen. 60 landen. 9 producten met meer dan 1.000.000.000 gebruikers. 2.5 miljoen sollicitaties per jaar.  Google. Zoveel groei. Zoveel mensen. Zoveel verhalen. Vandaar dat Newpeople afgelopen donderdag 12 september, samen met een groep van 12 C-level professionals, aan tafel schoof bij People Partner Northern Europe Robert-Jan van Berckel. Een strategische sessie over de cultuur, innovatie, besluitvorming o.b.v data en de mensen. Een gesprek waarin we alle vragen stelden waar jij het antwoord op wil weten.  Waarom willen zoveel mensen bij Google werken? Hier is Robert-Jan duidelijk over; Google is “Cool”. Google is baanbrekend en iedereen komt er dagelijks mee in aanraking. Aan tafel weet zowel opa Henk als je jongere zusje wat het betekent om een “Googler” te zijn. En hier hebben ze ongetwijfeld een mening over. Ja, Google is “cool”. Maar ook niet onbelangrijk: Google heeft maatschappelijke relevantie en kan een groot verschil maken in de wereld waarin wij leven. En laat dat nou de droom zijn van veel millennials. De Google cultuur, iedereen kent het, maar wat houdt dit precies in? De basis, de communicatie en de cultuur van een merk staat of valt bij de missie. En deze missie is in het geval van Google: “Organize all the world’s information and make it universally accessible and useful”. Duidelijk en herkenbaar voor iedere Google gebruiker. Maar Google is meer. Transparant bijvoorbeeld. Duidelijk zichtbaar in de wekelijkse TGIF; een wekelijkse meeting waarin de CEO belangrijke ontwikkelingen van het bedrijf doorloopt en de intern meest gelikete vragen beantwoordt. Nee, er is geen twijfel over mogelijk. De “Googlers” worden wel degelijk betrokken. Wat is eigenlijk innovatie? “Innovatie is meer dan een tof idee!” roept Robert-Jan als antwoord op deze vraag. Want waar een idee gemakkelijk is, is de uitvoering bepalend. Hoe ze dit binnen Google aanpakken? Aan de hand van Moonshot Thinking; het gaan voor de grootste positieve impact. Beter gezegd: het gaan voor een resultaat dat wel 10x beter is dan het origineel. En dat het liefst in 1x. Echter is er voor de wat nuchtere denkers onder ons ook het Roofshot Thinking; als je elke dag 10% verbetering creëert kom je ook bij de maan, maar dan een stuk praktischer.  Maar hoe behoud je nou de innovatieve geest bij een bedrijf van deze grootte? Innovatie wordt binnen Google gestimuleerd aan de hand van verschillende interne processen, zoals de kans om 20% van je tijd te werken aan ideeën die buiten je normale werkzaamheden vallen. Want laten juist deze ideeën vaak innovatief en relevant zijn. En mochten deze wilde ideeën nou totaal niet uitpakken zoals gepland? Dan heb je nog de “fouten maken mag moet” mentaliteit binnen Google. Een mentaliteit die een 30% foutmarge aanmoedigt en een ”onaffe” takenlijst toejuicht. Experimentatie leidt tenslotte veelal tot innovatie. Data en Google, hoe beïnvloedt deze samenwerking de “Googler”? Google en data gaan hand in hand. In iedere stap van de carrière. Duidelijk zichtbaar in de constante beoordeel structuur, bestaande uit de jaarlijkse “GoogleGeist” […]

Read more

Donderdag 5 september was het alweer zover; de 93e editie van de Product Owner Hub. Een sparringsessie bijgewoond door 16 Directors en Managers op het gebied van Product. Ditmaal gehost door KLM. Het onderwerp? The maturity of Agile. Ofwel: “Als je de eerste stappen op agile organisatieniveau gezet hebt, dan wat?” Wij lieten hier onder leiding van Rene Matla (Director Product bij KLM) en Koen Harbers (Senior Consultant bij Blinklane) 3 stellingen op los. Samen gaven we antwoord op onderstaande vragen. Benieuwd? Je leest ze hier.  Stelling 1: Voor een agile transformatie moet de cultuur eerst open staan voor verandering VS Voor een agile transformatie moet er eerst een framework zijn “Als een framework de oplossing zou zijn, waarom gebruikt dan niet elke organisatie dezelfde?”  Het is een tegenstelling die we in alle aspecten van ons leven tegenkomen; de tegenstelling tussen gevoel en logica, mens en structuur. En zo ook op de werkvloer.  Want waar begin je mee bij de transformatie naar agile werken? Begin je met het framework, of begin je bij het creëren van een cultuur waarin de mensen welwillend zijn om te veranderen?  Dat blijkt al snel een ingewikkelde stelling met verschillende uitkomsten. Uitkomsten die ik hieronder toelicht: 1. Eerst het framework en dan de mensen De argumentatie is duidelijk: cultuur kan je niet creëren, die moet ontstaan. Echter kan je de basis waarop de cultuur ontstaat wel creëren, in dit geval aan de hand van een framework. Daarnaast helpt een goede structuur bij het creëren van draagvlak. Werknemers zullen het juist ontzettend prettig vinden om te weten wat er gaat gebeuren en de structuur zal hun enthousiasme doen opwaaien. Je biedt dus als het ware een handvat. Een handvat voor verandering. 2. Eerst de mensen en dan het framework De andere kant van de tafel knikt mee, maar laat, zodra mogelijk, van zich horen. Volgens hen ligt de basis van verandering anders. In plaats van te denken vanuit een doel, is het belangrijk om agile te gaan werken vanuit een behoefte. Ofwel: als het goed is willen de werknemers graag transformeren naar een agile systeem vanuit hun al aanwezige agile denkwijze. Een behoefte die zich intern rap verspreidt. Je forceert dus geen structuur, maar geeft structuur zodra hierom gevraagd wordt. En de twijfelaars? Die worden intern meegenomen door hun collega’s. Stelling 2: Spotify is cool VS SaFe is not Iedere situatie is anders. En voor iedere situatie zou er dus ook een ander systeem moeten worden gebruikt. Echter zie je een grote tegenstelling tussen voorstanders van het Spotify model en de voorstanders van het SaFe model. Wij zetten de kenmerken van beide agile modellen hier onder elkaar: Spotify Veel vrijheid om rol invulling te gegeven Team/Squad centered, cross-functioneel en autonoom Onafhankelijke en zelf opererende teams Door al de vrijheid soms onduidelijk SaFe Biedt veel structuur voor traditionele organisaties. Geeft duidelijk weer waar je staat binnen het proces Makkelijk in het gebruik  Elementen van andere frameworks kunnen worden geïmplementeerd Geoptimaliseerd voor het programma niveau niet voor het […]

Read more

‘How to hunt them? How to engage them? How to keep them?’ Het zijn vragen waar hele contingenten ondernemers, managers, HR-professionals van wakker liggen dezer dagen. De zoektocht naar toptalent voor techbedrijven kan een worsteling zijn en de afstemming tussen werving en interne doorstroom van talent luistert heel nauw. De eerste Online Tuesday van het nieuwe seizoen stond in het teken van de P van personeel en de losse stukjes van de complexe recruitment-puzzel. Online Tuesday deed het eens geheel in het Engels, toch een taal met hoge actualiteitswaarde, en vond 10 september voor de gelegenheid plaats in de Rode Hoed in Amsterdam. Met – als altijd – drie flink door de wol geverfde sprekers en een zaaltje digital natives met een hoop marketing-achtergrond, al bleef marketing ‘as such’ deze avond ook echt op de achtergrond. OLT #91 ging ditmaal vooral over de vaak moeizame zoektocht naar steeds schaarser digitaal talent. Verder lezen? Klik hier voor het hele artikel.  

Read more

Gabriëlle, de data mama van Newpeople. De absolute diva in een poel van data analisten. Maar wat doet ze nou eigenlijk precies? “Bij Newpeople ben ik verantwoordelijk voor het Data en CRM domein. Dat houdt in dat ik werk met ontzettend slimme, analytische kandidaten. Kandidaten die soms ook een tikkeltje introvert zijn, waardoor de uitdaging erin zit om ze niet enkel te enthousiasmeren over de rol, maar hen ook te helpen om dit gevoel over te brengen gedurende het proces.  Daarbij zitten veel organisaties in een data transformatie waardoor er een grote vraag is naar facts & figures. Het is alleen nog niet altijd duidelijk hoe dit het beste ingezet kan worden. Daar kan ik bij helpen. Het zorgt voor leuke, uitdagende gesprekken met opdrachtgevers en maakt mij echt een consultant. Door mijn kennis van de kandidaten en de markt kan ik een adviserende rol innemen over wat realistisch en haalbaar is. Laat dat nou mijn favoriete rol zijn.” Volgens haar collega’s is Gabriëlle …  … In staat om 1000 ballen tegelijkertijd hoog te houden … Passievol … Analytisch … Gevoelspersoon … Powervrouw … Supermama … Giechelen … Rosé … Diva En vraag die ook kan worden omgedraaid. Want hoe ervaart deze giechelende powervrouw Newpeople? “Ik ervaar Newpeople als een leuke, energieke organisatie. Je krijgt veel vrijheid en tegelijkertijd wordt er veel van je gevraagd. De gezamenlijke start en afsluiting van de week, met zowel de complimenten als de feedback, vind ik heel fijn. Het zorgt ervoor dat je samen op één lijn ligt en op de hoogte bent van elkaars werkzaamheden. Maar belangrijker nog; het zorgt ervoor dat we als organisatie als team werken en elkaar waar nodig ondersteunen. Dat zou ik dan ook een goede toevoeging vinden; een groter Data team!” “Bij Newpeople wordt je vaak met jezelf geconfronteerd en dat is ontzettend leerzaam.”   Leuk zo’n schema, maar wat houdt dit in? Process management Dit is gelijk een belangrijk onderdeel van mijn week; het proces management. Wekelijks plan ik vaste momenten in waarop ik met opdrachtgevers bel over de lopende opdrachten. Zie deze gesprekken als een update moment om te zorgen dat de samenwerking goed en soepel verloopt. Super leerzaam. Lunch met een geplaatste kandidaat Op dinsdag heb ik een lunch gepland met een geplaatste kandidaat. Want wat is er leuker dan het vieren van een nieuwe baan met een lekker lunch?!  Een dag gevuld met afspraken met opdrachtgevers Op donderdag ben ik veelal de gehele dag op pad. Vandaag neem ik mijn nieuwe Data collega Daniel mee. Samen bezoeken we verschillende opdrachtgevers. Externe afspraken die er altijd anders uitzien, zo is het soms om opdrachten op te halen, voor inhoudelijke events of simpelweg om kennis te maken. Data stand-up Voordat we de rosé erbij pakken tijdens de vrijdagmiddagborrel sluit ik de week af met mijn team. We bespreken onze processen, vragen elkaar om hulp en zorgen dat we up to date zijn.  Word jij onze nieuwe collega? Kijk bij “Werken bij Newpeople” voor de vacatures!

Read more

Luidde de vraag van de eerste round table sessie op Emerce e-Commerce Live!, een round table gehost door Emile Valkestijn. Een round table die 2 rijen dik werd bijgewoond door enthousiaste e-commerce fanaten. Want hoe zet je nou eigenlijk zo’n Growth Hacking Lab op? Aan de hand van onderstaande 3 stappen! Stap 1: Stel een groep samen van de juiste mensen.  Professionals met een breed kennisprofiel, een duidelijk specialisme en kennis en skills op verschillende gebieden. Mensen die flexibel (of hipper gezegd; agile) zijn, over een can-do mentaliteit beschikken en gemakkelijk connecties leggen. Stap 2: Probeer eens een andere werkomgeving. Een andere werkomgeving kan zorgen dat je meer out-of-the-box gaat denken en de creativiteit gestimuleerd wordt. Stap 3: Zet het proces voor een Growth Hacking Lab op. Logischerwijs is de vervolgstap het opzetten van het proces, en dat doe je aan de hand van 5 fases: 1. De ontdekkingsfase van 3 weken 2. De definieerbare fase = definieer het concept waarmee je het verschil gaat maken 3. De testfase = 8 a 9 weken lang zet je het concept in de markt, waarna je het aan de hand van de resultaten optimaliseert 4. De support fase = krijg de support van het bedrijf en betrek het onder het nom van ‘awareness creëren” 5. De realisatie fase = het concept is uitgewerkt en je blijft testen en bijschaven En zo zet je binnen 2 weken een Growth Hacking Lab op in een omnichannel omgeving. 

Read more

Michiel, je kent hem misschien wel als de goedlachse, polo-dragende, interim-vakidioot Newpeople Consultant, maar wat doet Michiel nou precies? “Als Senior Consultant Interim e-Commerce ben ik verantwoordelijk voor de interim rollen binnen de e-commerce community. Klinkt logisch toch? Wat dit inhoudt? Ik ben enerzijds bezig met de kandidaat zijde en anderzijds bezig met de opdrachtgever zijde van het wervingsproces. Als adviseur geef ik advies over de inhoud van een functie, het tarief en de perfecte interim kandidaat voor de opdracht. Als sparringpartner ga ik inhoudelijk het gesprek aan met de opdrachtgever en interim kandidaat om zo de perfecte match te vinden. Als contactpersoon leid ik zowel klant als interim kandidaat zo soepel mogelijk door het proces heen. En als 360 graden consultant zorg ik ervoor dat het allemaal resulteert in een ding: een succesvolle plaatsing! Alsof dit nog niet genoeg rollen zijn neem ik sinds 2019 ook de rol van coach op me als Team Lead Interim in spé. Een uitbreiding van mijn functie die mij de kans geeft het interim team dagelijks persoonlijk te begeleiden en er zo voor te zorgen dat iedereen succesvol kan worden binnen deze baan. Hoe ik dit doe? Ik werk vanuit de basis: we beginnen met het leren kennen van de community en het behalen van kpi’s om later aan de hand van data analyses steeds efficiënter en slimmer te werk te gaan. Het helder begeleiden op elk onderdeel van het recruitmentproces alswel business development is daarbij mijn voornaamste focus. Oftewel ik doe van alles, en dat maakt mijn baan juist zo uitdagend!” Volgens zijn collega’s is Michiel … … Resultaatgericht … Eyes-on-the-prize … Gezelligheidsdier … Polo … People manager … Rolmodel collega … Werkpaard … All-in … Sympathiek … Sales power … Authentiek Wat hij hier zelf van vindt? “Ik ervaar Newpeople als een hechte professionele organisatie waar aandacht wordt besteed aan persoonlijke groei en kwaliteiten, zonder het resultaat uit het oog te verliezen. Je streeft ernaar een expert binnen je vakgebied te worden en een eigen community op te bouwen. Je streeft naar thought leadership. Targets, ja die zijn er natuurlijk ook, maar als jij je kpi’s op orde hebt zijn deze goed te halen. Werken bij Newpeople betekent samen keihard werken, maar ook de successen samen kunnen vieren. We doen het samen als team, en we doen het goed.” “Bij Newpeople staat er altijd iemand klaar om je te helpen, maar jij bepaalt je eigen succes”   Leuk zo’n schema, maar wat houdt dit in? Collega’s 1 op 1 begeleiden “Minimaal 1 keer per week zit ik individueel met de collega’s van Team Interim om afgelopen en komende week te bespreken. We hebben het over de kpi’s (met behulp van dashboards), de status van de opdrachten en welke (potentiële) opdrachtgevers bezocht gaan worden. Ook bespreken we de ontwikkeling en persoonlijke groei.” Afspraak met opdrachtgever, de planning omgooien en searchen “Elke week ga ik minimaal drie keer op een externe afspraak bij verschillende opdrachtgevers. Tijdens dit gesprek maak ik kennis met de […]

Read more

Steentje bijdragen aan kennisdeling als Online Tuesday sponsor? Tien jaar geleden startte Online Tuesday, een initiatief van en nog steeds bestierd door DQ&A, Reprise, Newpeople en Marketingfacts. We zijn inmiddels bijna 91 edities en 10 legendarische Nieuwjaarsborrels verder, maar vitaler dan ooit. Dus ook vanaf september 2019 gaan we door met het delen van kennis en inzichten op het gebied van (online) marketing. En wij zoeken sponsoren die ons daar graag in bijstaan. Negen keer per jaar brengt Online Tuesday 150 tot 200 mensen samen in Amsterdam om een thema onder de aandacht te brengen. Zo zijn de customer journey, Facebook-marketing, website-performance, gamification en digitale transformatie de revue gepasseerd, evenals de vermenselijking van marketing, corporate innovatie en native advertising. En tijdens de jaarlijkse pitchwedstrijd The Floor is Yours kwamen startups als HelloFresh, Polarsteps, Favoroute, SwipeGuide en Lifehunters aan het woord. Daarnaast organiseren we elk jaar in januari, in samenwerking met IAB Nederland, de Nieuwjaarsborrel in Hotel Arena. Daarbij komen zo’n 1.300 mensen uit de ‘online-industrie’ samen om met elkaar de plannen voor het komende jaar te bespreken, oude herinneringen op te halen, een dansje te wagen en een biertje te drinken. De Meetup van Online Tuesday kent 8.500+ leden, de livestreams/videoregistraties worden (live en on-demand) enkele honderden keren bekeken en een verslag van elke editie verschijnt op Marketingfacts. We zoeken sponsoren!  Online Tuesday is in de afgelopen jaren mede mogelijk gemaakt door sponsoren als Marktplaats/eBay, exponential, Massarius, Measureworks, Oracle Marketing Cloud en Nextail. Ook voor het komende jaar zoeken we naar partijen die kunnen bijdragen aan onze bijeenkomsten, zowel financieel als inhoudelijk. Als sponsor kies je het pakket wat het best bij jouw organisatie past. De sponsoring voor de reguliere sessies en voor de Nieuwjaarsborrel worden separaat aangeboden, maar combinaties zijn uiteraard mogelijk. Ben je geïnteresseerd en wil je meer weten over de verschillende pakketten voor het sponsorship? We horen het graag! Je kan contact opnemen met Lorraine Koevoets via 06 209 578 65 of lorraine.koevoets@newpeople.nl.

Read more

De bindende factoren op de allereerste Digital Transformers Award Summer Edition? Digitalisatie, ethiek en lef! Er is continu verandering gaande, ook in de digitale wereld. Het zijn snelle veranderingen die lastig zijn bij te houden, maar we moeten niet vergeten dat wij als mens de digitale verandering vooruit duwen. Dit betekent dan ook dat wij bepalen hoe we ermee omgaan. Dit is precies wat wij in de Digital Transformer Community doen: sparren en inspireren met betrekking tot digitale transformatie. Digitale transformatie is namelijk broodnodig, lastig en bovenal interessant.Dat de Digital Transformer Community een uitgelezen kans is om kennis op te doen en te netwerken bleek ook uit weer uit de grote opkomst tijdens ons allereerste Digital Transformer Summer Edition op 6 juni 2019 bij Hotel Droog. Tijdens de Digital Transformer Summer Edition kwamen 50 CEO’s en managing directors van vooraanstaande bedrijven zoals Ahold, Body&Fit en bol.com bij elkaar. Voorafgaand en tijdens het diner werden een aantal essentiële vragen besproken en beantwoord door drie enthousiaste sprekers. Denk aan: Waar gaan we heen met de digitale transformatie? Wat willen we bereiken? Welk effect heeft het op onze maatschappij? Verder lezen? Klik hier voor het hele artikel. Nominatie Herken jij jezelf of iemand anders in deze verhalen? Wie is volgens jou dé digitale veranderaar die fundamentele impact heeft gerealiseerd? Nomineer jezelf of iemand anders via deze link en sluit aan bij de uitreiking op donderdag 14 november 2019! De Digital Transformers Award is in 2015 opgericht door Mirabeau, A Cognizant Digital Business, Newpeople en Lubbers De Jong. Tot de mede-initiatiefnemers behoort Cognizant. Tot het intrigerende Digital Transformers gezelschap behoren vooraanstaande bedrijven zoals Ahold, Vandebron, Greetz, KPN, Body&Fit, Essent en Rituals.

Read more

Marketing anno 2025: wat zijn huidige ontwikkelingen in marketing die in de toekomst zullen doorontwikkelen? Is het marketingvak over een paar jaar überhaupt nog relevant? Wordt de marketeer vervangen door de developer of product owner? Zal het vak opgaan in tech, in sales of in HR? De toekomst valt niet te voorspellen, maar tijdens Online Tuesday op 11 juni werd een mooie poging gedaan. Terug op de oude locatie, De Nieuwe Liefde in Amsterdam, was het bij de afgelopen editie van Online Tuesday met zo’n honderdvijftig mensen aan publiek ronduit gezellig. Lekker vol ook. Het onderwerp – Marketing 2025 – is er kennelijk één die tot de verbeelding spreekt, marketeer of niet. De digitale evolutie gaat zo rap dat als je even te lang met je ogen knippert, je achter de feiten aanloopt. Zou het niet ontzettend schelen als we weten wat ons te wachten staat? Als we de markt- en doelgroepkennis zouden hebben voor de komende vijf of tien jaar? Kan jij wel een kijkje in de toekomst gebruiken? Lees de gehele recap hier!

Read more

Amsterdam, 11 juni 2019 – Op 14 november 2019 wordt voor het vijfde jaar de Digital Transformers Award uitgereikt aan de grootste digitale veranderaar in Nederland. Kandidaten kunnen zich tot 26 september inschrijven om kans te maken op deze felbegeerde award. Afgelopen jaar nam Hans Böhm van Beerwulf de award in ontvangst.   Ben, of ken jij een digitale transformer met een heldere digitale visie, die met zijn bereikte resultaten een fundamentele impact binnen zijn of haar organisatie heeft gerealiseerd? De digitale transformer van 2019 Steeds meer mensen zijn zich ervan bewust dat stil staan geen mogelijkheid meer is nu de digitale toekomst is gearriveerd. Een digital transformer combineert dit bewustzijn met moed, durf en een creatieve geest. Deze persoon neemt zijn of haar organisatie op sleeptouw en maakt van die toekomst de realiteit, met inspanningen die leiden toe een tastbare, breed gevoelde digitale impact. Jaarlijks gaan we op zoek naar die ene veranderaar die dankzij zijn digitale voorbeeldfunctie een bron van inspiratie is voor andere veranderaars. De digital transformer award is dus niet alleen een erkenning, maar ook een steun in de rug van alle veranderaars zodat zij hun trajecten met enthousiasme kunnen voortzetten. Beoordelingscriteria De belangrijkste beoordelingscriteria voor de award berusten op de aanwezigheid van drie eigenschappen: De ideale digitale transformer heeft een heldere digitale visie met aantoonbare leiderschapskwaliteiten. De digitale transformatie is van fundamentele betekenis binnen de organisatie. De digitale transformator heeft aantoonbare realisatiekracht, die wordt bepaald op basis van de impact en bereikte resultaten. Een onafhankelijke vakjury is betrokken bij het gehele selectieproces, van de longlist tot de nominaties en bepaalt uiteindelijk wie dit jaar de winnaar wordt. Winnaar 2018 De winnaar van 2018 was Hans Böhm met Beerwulf, een corporate venture van Heineken. Hans heeft samen met een team enthousiaste developers een online speciaal bier winkel opgezet. De retail van het speciaal bier is volledig op online verkoop gefocust en opereert onafhankelijk van het concern Heineken. Gelegenheid tot kennis delen en netwerken De uitreiking van de Digital Transformers Award brengt digitaal talent in Nederland in contact met bedrijven die een digitale inhaalslag maken. Het event biedt deelnemers de kans om kennis op te doen, te discussiëren en te netwerken. Inschrijving Iedere ‘change-maker’ die nauw betrokken is bij deze vertaalslag kan zichzelf, of een ander aanmelden via https://www.digital-transformers.nl/nominatie.html. De inschrijving sluit op donderdag 26 september 2019. ## Over Digital Transformers Digital Transformers zet het digitale talent in Nederland in de schijnwerpers en ondersteunt de digitale ontwikkeling van bedrijven door op onderscheidende wijze inspiratie, inzicht en ontwikkelmogelijkheden te bieden. Door de digitale revolutie zijn bedrijven genoodzaakt de essentie van hun organisatie te herdefiniëren. Digital Transformers Award is in 2015 opgericht door Mirabeau – A Cognizant Digital Business, Newpeopleen Lubbers De Jong. Tot de mede-initiatiefnemers behoort Cognizant.

Read more

1 ochtend. Dek 3. 7 e-Commerce Managers. 4 vragen. Vele antwoorden. Dat was de tweede e-Commerce Managers Intervisie die Newpeople organiseerde op 17 mei j.l.. Een ochtend waarop managers uit verschillende vakgebieden samenkwamen en bespraken wat er nou precies speelt in de markt en waar zij tegenaan lopen. Vier specifieke vragen werden door de groep besproken, en verschillende oplossingen werden geroepen. Oplossingen die ook jouw slaaprust zullen toekomen. Vraag 1: Hoe krijg je binnen het scrum/agile werken een project op tijd af? Je kent het wel; het agile werken, een prachtig plan, maar veelal resulteert het in onafgemaakte projecten. De Tech Coördinator, het IT team en de Product Manager, zij krijgen binnen de vooraf bepaalde tijd vrijwel nooit het geplande project afgeleverd. Waar ligt hier het probleem? En hoe kan dit omgedraaid worden? Zowel het probleem als het antwoord liggen bij de IT, deze afdeling wordt te weinig om constante input gevraagd en is te laat betrokken in het beslissingsproces. Het advies? Gebruik een sprint formulier en laat een agile consultant 3 weken meekijken naar het proces. Zo leer je van de eerder gemaakte fouten en verandert die deadline langzaam maar zeker van een berg in een golvende weg. Vraag 2: Hoe verander je een traditioneel bedrijf naar een omnichannel organisatie? Bij de transformatie van een traditioneel bedrijf naar een omnichannel organisatie zijn ontzettend veel mensen betrokken. Verschillende stakeholders hebben hun mening, en met name de marketing manager voelt zich aangevallen op zijn/haar positie. Moeilijk. Vandaar de vraag; hoe krijg je jouw organisatie mee in deze transitie? In dit geval ligt het antwoord simpelweg bij kennis. Het is belangrijk om de organisatie echt mee te nemen in de transitie, en hierbij vooral de achterliggende gedachten niet weg te laten. Door middel van trainingen en presentaties toon je de toegevoegde waarde van e-commerce en daarmee de toegevoegde waarde van verandering. Geen persoon die nog zal tegenstribbelen. Vraag 3: Hoe krijg je toegang tot inzicht in data in een B2B organisatie? In de B2B sector heb je met veel verschillende partijen te maken. Verschillende partijen met verschillende wensen, pijnpunten en behoeften. Data is een ontzettend belangrijk onderdeel om erachter te komen hoe je optimaliseert! Maar hoe gebruik je data in een B2B omgeving als je daar geen toegang voor krijgt? Hoe neem je het data team mee, als zij andere belangen hebben? Er is maar 1 antwoord; ga het onderhandelingsspel aan. Laat zien wat er te winnen valt, deel de business case en maak iedereen warm voor het overkoepelend doel! Vraag 4: Hoe weet je wat de klant wil? En dan de vraag der vragen; wat wil die klant nou eigenlijk? Een vraag die onmogelijk in 1 ochtend te beantwoorden is, maar er is een poging gedaan. Het antwoord? Een pilot. Spreek de doelgroep aan, en test je ideeën, inzichten en producten! Interview ze, observeer ze en probeer door middel van kwalitatieve onderzoeksmethodes een stapje dieper in het hoofd van de klant te komen. Ook een focusgroep brengt geheid nieuwe inzichten. En […]

Read more

“Agile is not a way of working, it’s a way of life.” Een veelgehoorde quote onder de believers in agile marketing. Hoewel Online Tuesday als uitgangspunt heeft dat online marketing juist onze way of life is, zetten we op 14 mei eens heel bewust onze agile-bril op. Wat kunnen marketeers die nog niet zo werken ermee? En voor hen die er al wel mee werken: hoe kan het nóg beter? Online Tuesday #89 gaat over wat er gebeurt als je de agile manier van werken in marketing-organisaties implementeert. Hoe is het om als marketeer te werken volgens op de agile-principes? Dat is de belangrijkste vraag tijdens deze avond. Daarnaast gaat het over de agile manier van communiceren met termen als burndowns, epics, sprints, scrums, squads, standups en tribes. “Agile Marketing: hoe staat het met de inzet van burndowns, epics, sprints, scrums, squads en standups?”   Op 14 mei delen drie sprekers hun ervaring hoe het is om met agile-principes te werken in hun eigen marketing-organisatie en wat ze ervan hebben geleerd. We zijn met interessante namen bezig, maar kunnen ze helaas nog niet definitief bekendmaken. Hou deze blog in de gaten, want we voegen de sprekers toe zodra ze vastgelegd zijn. Online Tuesday vindt plaats bij IBM Amsterdam aan de Johan Huizingalaan 765 (naast het B. Amsterdam gebouw). Vergeet je ID niet want medewerkers van IBM controleren alle registraties. Zonder identiteitsbewijs kun je helaas niet naar binnen. Wees op tijd, want we beginnen stipt om 19.30 uur. Schrijf je snel in voor dit agile-event   De inschrijving is vanaf nu geopend. Er zijn 250 plaatsen beschikbaar dus wacht niet te lang. Verzeker je nu alvast van een kaartje voor jezelf en neem eens een klant of collega meer voor wie het topic interessant kan zijn. Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt dan automatisch een bericht als er een plaatsje voor je vrijkomt. Als je bent aangemeld op Meetup.com, registreer je dan ook nog op Eventbrite. Het Eventbrite-ticket geldt namelijk als toegangsbewijs voor de avond. Be agile, be there!    Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, DQ&A, Newpeople en Reprise, en gesponsord door hoofdsponsor Pünktlich en subsponsoren Awin, Affiliate Summit en EDM Digital Solutions. De locatie-sponsor is IBM.   Door: Marketingfacts.nl / Jeroen Mirck

Read more

Slimme combinaties van creatie, media, data en machine learning Online marketing vindt meer en meer zijn plaats in de marketingmix. Door de toepassing van data wordt de belofte van digitale kanalen waargemaakt. Zo maken bureaus en adverteerders harde afspraken over doelstellingen. De kosten voor de creatie van content en distributie van marketingmiddelen worden drastisch gereduceerd door eigentijdse technologie zoals machine learning. Slimme toepassingen met data drukken de kosten van creatie en vergroten de effectiviteit van media. En dat blijkt alleszins betaalbaar, zo bleek in de april-editie van Online Tuesday. Online Tuesday is vanouds een treffen van vakgenoten met een sterk geloof in technologische hulpmiddelen. Dat begon tien jaar geleden met een enthousiaste club tech-evangelisten die meenden dat ze merken en conventionele media overbodig konden maken. Inmiddels is online marketing een paar fasen in de hype cycle verder. De overspannen verwachtingen zijn voorbij, maar digitale kanalen in combinatie met data zijn inmiddels onmisbaar in de bedrijfsvoering. Zo vormen kunstmatige intelligentie en cloudoplossingen steeds vaker een alternatief voor bijvoorbeeld de huis-aan-huisfolder. Tegelijkertijd leveren de datastromen van online marketing waardevolle, maar soms ook nederig stemmende inzichten op. Op de avond over creatie en data presenteerden drie bureaus eigentijdse oplossingen voor a-merken van eigen bodem. Online harde leerschool “Door mijn ervaring in online marketing kan ik misschien wel beter een tv-commercial verkopen dan de collega’s met een traditionele achtergrond”, stelde Kees van Dorp van DDB Unlimited. Hij belichaamt de ontwikkeling van Online Tuesday: “Toen ik op mijn eenentwintigste aan de slag ging in dit vak, had ik geen idee waar ik aan begon. Ik begon met programmeren bij Redurban. Tegenwoordig praat ik marketeers bij over het vak.” Online marketing bleek een harde leerschool. “Vroeger dacht ik dat merken op sterven na dood waren en zouden worden verdrongen door online marketing. Nu kan ik onderbouwen wat een enorme amplifier merken zijn. Ik heb zelf geroepen dat tv dood was. Nu blijkt uit al onze cases dat tv een superbelangrijk medium is.” “De overspannen verwachtingen zijn voorbij, maar digitale kanalen zijn inmiddels onmisbaar”   Hoe dat kan werken, illustreert Van Dorp met een case voor het iconische telecommerk Ben. Met collega’s van DDB analyseerde hij de potentie voor het budgetmerk van T-Mobile. Heel Nederland kent inmiddels de propositie van het merk: niet puur op prijs. Ben stelt plagerig de afhankelijkheid van de smartphone aan de orde. Die komt het best tot z’n recht in een commercial waarin mensen hun tijd verdoenen met een ananas. Ook is er een spot waarin fietsers worden gewaarschuwd. ‘Als je appt op je fiets, ben je er met je hoofd niet meer bij. Dus houd je koppie erbij. Flappdrol!’ Massa- en precisiemarketing Op basis van data maakte DDB een prestatieafspraak met de opdrachtgever. Een team van datanalisten van DDB rekende uit hoe de doelstelleingen konden worden gerealiseerd op basis van massa- en precisiemarketing. “We zijn een bureau dat performance garandeert.” Volgens Van Dorp is DDB het eerste bureau dat zulke vergaande afspraken maakt. “We winnen allemaal Effies. Dat is prachtig.” Die precisiemarketing houdt in dat campagnes niet worden afgedankt […]

Read more

Interested in more updates? Contact Lorraine Koevoets

Team Lead Brand & Marketing
I’m an employer, please call me back.I’m an employee, please call me back.