Welcome at The House of Newpeople. For the best website experience we kindly ask you to insert your name and preferences.

Type of visitor:
Save / Close
Reset all saved cookies

Keep me posted about all the Newpeople news

Latest News, Blogs & Recaps

Read the latest news and be inspired by our blogs and recaps.

Make a selection

Newpeople krijgt keurmerk voor talentontwikkeling Begin 2018 namen wij deel aan het Nationaal Onderzoek Talentontwikkeling van Satisaction en afgelopen week hebben wij het keurmerk voor 2019 in ontvangst mogen nemen! Newpeople en talentontwikkeling Waarom wij dit keurmerk hebben gekregen? Door trainingen, intervisies, intensieve begeleiding, persoonlijk opleidingsbudget en competentiemanagement staat groei altijd bovenaan de agenda. Een van onze kernwaarden is dan ook ‘Grow’. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij voor het tweede jaar op rij het Keurmerk voor Talentontwikkeling hebben gekregen. Yes! Op naar volgend jaar. Keurmerk voor Talentontwikkeling Onderzoeksbureau Satisaction heeft meer dan 20 jaar ervaring in het doen van onderzoek op het gebied van talentontwikkeling. Dr. Mirjam Baars, MBA van onderzoeksbureau SatisAction, deed bij honderden organisaties onderzoek naar talentontwikkeling en publiceerde meerdere boeken op dit terrein. Mirjam is de grondlegger van het National Onderzoek Talentontwikkeling en doet dan ook toonaangevend onderzoek op dit terrein. Dit keurmerk laat werkgevers zien hoe zij scoren op talentontwikkeling. Het keurmerk dient ook als leidraad voor potentiële werknemers, zodat zij kunnen zien in welke eventuele organisatie zij het snelst zullen groeien. Naast Newpeople namen onder andere Experius, Traffic4U en Oberon ook deel aan het onderzoek.  

Read more

Jeroen Mirck van Marketingfacts schreef onderstaand artikel over Online Tuesday #83: Data Privacy. Kom jij ons op dinsdag 13 november ook vergezellen om hier meer over te leren? Een half jaar geleden was het D-Day voor GDPR, de Europese richtlijn voor databescherming. Veel bedrijven raakten flink in paniek door die deadline of hadden juist geen benul. Hoe staat het er nu voor? Online Tuesday, waarvan Marketingfacts maakt op 13 november de balans op. Drie bedrijven komen vertellen hoe zij AVG-proof werden. De General Data Protection Regulation (GDPR) is een door de EU ingestelde privacy-verordening die sinds 25 mei 2018 van kracht is. In Nederland is deze regeling beter bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Het draait allemaal om de “bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens”. Voor wie direct het naadje van de kous wil weten: Marketingfacts heeft de afgelopen twee jaar veel over dit onderwerp geschreven (check ons topic ‘AVG’). Online Tuesday #83 Tijdens de 83e editie van Online Tuesday laten we enkele bedrijven aan het woord die vertellen over hoe zij omgaan met het verzamelen van data (of juist helemaal geen data meer verzamelen) in het kader van de AVG. Ook gaan we in op de gevolgen van deze wetswijziging voor consumenten en ondernemingen. Dit doen we met de volgende drie sprekers: Lejo Duivenvoorde, CEO bij EDM Digital Solutions Dennis Saaltink, Marketing Privacy Officer bij ANWB Christiaan Solcer, CMO van de privacyvriendelijke zoekmachine Startpage.com Inschrijven via Meetup.com De inschrijving voor deze Online Tuesday is inmiddels geopend. Er zijn 200 plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij. Aanmelden doe je via Meetup.com. Ben je te laat en zijn alle plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt automatisch een bericht als er een plek voor je vrijkomt. Let op: de bijeenkomsten van Online Tuesday zijn dit najaar verhuisd naar IBM Amsterdam aan Huizingalaan 765 (naast het gebouw van B. Amsterdam). Bezoekers worden bij binnenkomst naar hun ID gevraagd. Ook voor die gegevens geldt uiteraard de privacy-verordening.

Read more

Afgelopen donderdag 20 september was het zover, VIP connect #11 op het REM eiland. Ruim 120 directors waren aanwezig om naar het indrukwekkende en inspirerende verhaal van Roland Palmer over “Getting to know Alibaba” te luisteren.   Ben Holewijn trapte af met een klein welkomstwoord waarna Roland Palmer het podium kreeg. Roland nam ons mee in de wereld van Alibaba, het bedrijf dat het mogelijk maakt voor iedereen om overal ter wereld te kunnen verkopen. Hij legde uit dat niet alleen kleine ondernemers alles kunnen aanbieden, maar dat ook de grote bedrijven volop mee profiteren. Zo werden er afgelopen jaar tijdens Singles Day voor meer dan $25 miljard aan goederen verkocht via het platform. Dit zijn bijzondere cijfers als je kijkt naar het groeipotentieel van het bedrijf. Deze groei zal de komende jaren komen uit de internationale groei van het aantal gebruikers van het platform maar ook nieuwe proposities (New Retail) zoals de online supermarkten, Intime warenhuizen en Tmall. Na de presentatie kreeg het publiek de kans om vragen te stellen aan Roland. Tijdens de Q&A werden verschillende vragen versteld, over bijvoorbeeld de innovatie van Alibaba en hoe Alibaba digitaal talent aantrekt. De middag werd afgesloten met een gezellige netwerkborrel. Dit was perfect geregeld door het REM-eiland restaurant, waar voor de tweede keer VIP Connect plaatsvond. Al met al was het een bijzonder event waar wij met veel plezier op terugkijken. Ben jij benieuwd naar de foto’s? Je vindt ze hier!

Read more

Was het nieuws in deze blog jou al bekend? In de periode maart tot en met juni hebben wij een geheel nieuw digitaal team gebouwd bij én samen met Leen Bakker. Het gezamenlijk opbouwen van nieuwe digitale teams is een nieuwe service die wij aanbieden, maar hoe doen wij dat dan? In “Building a Digital Team with Leen Bakker” nemen we je mee in de ervaringen die wij hebben opgedaan met het lanceren van deze nieuwe service door onze samenwerking met Leen Bakker. Hoe het allemaal begon In de zomer van 2017 werd Leen Bakker overgenomen van Blokker Holding door Gilde Equity Management. Na nog een jaar samen te hebben gewerkt voor de website van Leen Bakker met Nextail (onderdeel van Blokker Holding), brak op 18 juli het moment aan voor het nieuwe e-commerce platform van Leen Bakker om live te gaan en het officiële einde van de samenwerking met Nextail te bevestigen. Zoals Noël Manning (Head of Omnichannel bij Leen Bakker) het verwoord ‘het e-commerce platform komt weer thuis’. Met deze ontwikkelingen in het achterhoofd gehouden, bekeek Leen Bakker haar groeiambities en bijbehorende strategie en kwam tot de conclusie dat er maar één manier was om de doelen te behalen, namelijk door samen met Newpeople een nieuw digitaal team in huis halen en snel ook. Een team van 20 fte., waarvan Newpeople de eer had om er 16 te vervullen, die binnen verschillende rollen vanaf augustus verantwoordelijk zijn voor een nieuw platform met een nieuwe website. ‘Het e-commerce platform komt weer thuis’ – Noël Manning Bij Building Digital Teams projecten staat een contactpersoon, de Team Designer, centraal tussen Newpeople en de partner. In dit geval dient een consultant van Newpeople als tussenpersoon tussen de collega’s bij Newpeople en de ‘adoptie’ collega’s bij Leen Bakker. Aan deze consultant vroegen wij wat deze rol toevoegde in de samenwerking: ‘’Bij een intensieve samenwerking op hoge snelheid is mijn positie als Team Designer van belang om effectief en efficiënt te werken voor beide partijen. Iedereen weet waar hij of zij informatie vandaan kan halen. In het geval van Leen Bakker was dat bij mij. Het concept Building Digital Teams zorgt er bijvoorbeeld voor dat ik wekelijks bij Leen Bakker op kantoor was en daardoor de cultuur van het bedrijf op locatie kon ervaren. Dit heeft meegeholpen aan het efficiënt en effectief samenwerken en het maken van de juiste matches. Een bijkomend voordeel is het enthousiasme en de commitment van iedereen in de samenwerking. Hierdoor hebben we naast snel en makkelijk schakelen onder tijdsdruk ook prettig en vol plezier met elkaar samengewerkt.’’ Het proces Samen met een aantal Newpeople consultants ging de Team Designer aan de slag bij Leen Bakker. Ze begonnen door met elkaar om tafel te gaan en een helder vertrekpunt te creëren. Hierna konden de consultants met een duidelijk beeld van de mensen die Leen Bakker nodig heeft hun zoektocht beginnen. Al snel werden de eerste kandidaten geïntroduceerd en werden er plaatsingen gerealiseerd. De Team Designer zei hierover: ‘’We merkten vooral […]

Read more

Afgelopen donderdag won Hans Böhm de Digital Transformers Award!  Uit de 40 inzendingen werd hij, als Managing Director van Beerwulf, door de kritische vakjury gekozen tot de winnaar. Samen met het e-commerce platform voor crafbeer, Beerwulf, is Hans Böhm gekozen als beste digital change-maker van Nederland. Hans Böhm: “Deze Award is een geweldige waardering en stimulans voor Beerwulf als organisatie. Het is een team effort geweest en ik wil alle medewerkers bedanken dat ze mij digitaal getransformeerd hebben. Hiermee wil ik zeggen dat zij mij veel hebben geleerd en dat ik zonder hen hier niet had gestaan.” De vakjury, bestaande uit de winnaar van afgelopen jaar, Gerhard van der Bijl (CDO & CIO bij Royal FloraHolland), Tjalling Smit (Directeur Commercie & Ontwikkeling bij NS), Marietje Schaake (Europees Parlementslid van D66) en Marc Salomon (Dean of the Amsterdam Business School (ABS) & Professor in Decision Sciences bij de UvA), heeft lang in beraad gezeten over de keuze. Marietje Schaake, European Parliament en juryvoorzitter, zei hierover: “Bij deze awards gaat het om daadwerkelijk geboekte resultaten en niet om het hebben van alleen een plan. Böhm en zijn team konden het beste de resultaten aantonen en daarom zijn wij het als jury, na lang beraad, eens geworden dat Beerwulf de winnaar is. De groei die het team van Beerwulf heeft doorgemaakt was voor ons doorslaggevend.” Schaake vervolgt: “Daarnaast zei Böhm de belangen van de kleinere bierbrouwers waarmee hij werkt niet snel uit het oog te verliezen. Hij heeft veel feeling met hen en een enorme drive.” De vierde editie van de Digital Transfomers Awards was een groot succes en mede door de interessante presentaties van keynote sprekers, Pieter Elbers (President en CEO van KLM), Peter-Frans Pauwels (mede-oprichter TomTom) en Rhita Addi (Delft Hyperloop) werd het een leerzame avond. Afsluitend konden de 180 digitale influencers genieten van een borrel(hapje) met het mooie uitzicht van de A’DAM Toren. Wij kijken terug op een succesvolle en leerzame avond, kijk jij mee? Hier vind je de foto’s.

Read more

Online Tuesday ging deze maand over machine learning, misschien wel de meest veelbelovende technologie binnen de datarevolutie. Een technologie met enorm veel impact op onze levens, een technologie die het leven ook vooral een stuk effectiever maakt. Hoe vertaalt zich dat in Artificial Intelligence? En wat zijn de ethische bezwaren? Ook stond Online Tuesday deze maand stil bij de combinatie van AI & Machine Learning. Een logische combinatie van thema’s, zo vond gastspreker Sander Nagtegaal, CEO van personalisatieplatform Unless. “Veel bedrijven die zeggen dat ze het over AI gaan hebben, bedoelen eigenlijk machine learning. Daarom ga ook ik het niet over AI hebben.” Herseninfarct Het verhaal van Sander was ook eerder persoonlijk dan artificieel. Hij kreeg zelf enkele jaren geleden een herseninfarct en merkte na zijn revalidatie dat hij klanten in gesprekken kwijtraakte. Hij voelde zich een plaat die bleef hangen en alleen hetzelfde riedeltje kon afspelen. Toen realiseerde hij zich dat websites je in feite ook altijd telkens opnieuw hetzelfde verhaal vertellen. Waarom eigenlijk? “Mensen zorgen dat ze hun verhaal aanpassen aan de persoon met wie ze spreken, zeker salesmensen”, aldus Nagtegaal. “Websites doen dat niet, maar zouden meer moeten gaan werken als salesmensen.” Zijn bedrijf Unless zorgt dat websites hun teksten personaliseren en ook echt contextualiseren, met dank aan machine learning. “Netflix test het artwork voor series en films door verschillende versies voor te schotelen aan gebruikers” Via A/B-testing kun je websites verbeteren, maar een dienst als Netflix gaat daar heel ver in. “Ze testen het artwork voor al hun series en films door verschillende versies voor te schotelen aan alle gebruikers.” In feite ben je dus als kijker een proefkonijn voor de marketingafdeling van Netflix. Volgens Nagtegaal kun je daar nog veel verder in gaan, zonder dat het enorm ingewikkeld wordt. Content op websites kan per bezoeker worden aangepast door te kijken naar uiteenlopende data, zoals sessie-informatie, klantgegevens en behaalde resultaten. “Via predictive segmentation kun je als webwinkel doelen koppelen aan het retourgedrag van klanten. Sturen ze alles terug, zoals mensen die meedoen aan de hashtag #OOTD (‘Outfit of the Day’), dan kun je ook besluiten om ze juist níet te retargeten.” Automated personalisation betekent dat je bezoekers telkens net even andere teksten laat zien en de best werkende tekst telkens laat staan. Automatische segmentatie legt juist weer koppelingen met andere systemen, zoals ad-servers. Volgens Nagtegaal hebben gepersonaliseerde teksten geen negatief effect op de organische vindbaarheid in Google, omdat segmentatie is gericht op mensen en niet op bots. Dus ook niet op Google zelf. Experimenteren met neuro-science Een partij die samen met Google is gaan experimenteren met machine learning is IPG Mediabrands. Onder de noemer Advision worden aan de hand van neurowetenschappelijke inzichten de effecten gemeten van video-content op de ‘completion rate’. Oftewel: zorgt de content er goed genoeg voor of consumenten in actie komen voor jouw product of merk? Daarvoor tuigde IPG zelfs een speciale website op, waar bedrijven hun video’s of commercials kunnen testen. Welke kleuren zijn gebruikt, is er een duidelijke call-to-action, staat het […]

Read more

De vijf genomineerde van de Digital Transformers Awards ’18 zijn bekend. Op vrijdag 5 oktober strijden deze kandidaten voor drie finale plekken en de award tijdens een vakjury dag. Belangrijke stakeholders uit het bedrijfsleven, de politiek en wetenschap nemen zitting in de jury van de Digital Transformers Awards en hebben vandaag vijf genomineerden gekozen. De Digital Transformers Award is in het leven geroepen om de noodzakelijke digitale transformatie van bedrijven te stimuleren en het digitale talent in Nederland in de schijnwerpers te zetten. Genomineerden In 2017 ging Gerhard van der Bijl van Royal FloraHolland met de prijs aan de haal. Zijn opvolger wordt op donderdag 11 oktober tijdens de Awards-avond bekend gemaakt uit de shortlist van vijf genomineerden: Hans Böhm, managing director van Beerwulf Kuldip Singh, Digital Director Retail innogy international, Essent [Innogy]  Jan de Groot, Head of Development, DHL  Leo Nolen, Directeur Vers & Fijn  Bert Reitsma, Programma Manager Digitale Transformatie Centraal Justitieel Incasso Bureau Onafhankelijke vakjury De kritische vakjury zal dit jaar bestaan uit de winnaar van afgelopen jaar Gerhard van der Bijl, CDO en CIO bij Royal FloraHolland, Tjalling Smit, directeur Commercie & Ontwikkeling bij NS, Marietje Schaake, Europees Parlementslid van D66, Marc Salomon, o.a. Dean of the Amsterdam Business School (ABS), Professor in Decision Sciences bij de UvA. Zij kiezen Nederlands grootste digitale veranderaar 2018.  Van vijf genomineerden, naar drie kandidaten, naar één winnaar De vakjury ontmoet de vijf genomineerden op de jurydag op 5 oktober en zal hieruit de drie finalisten kiezen en in The Loft van de A’DAM Toren de winnaar van de Digital Transformers Awards 2018 bekendmaken.

Read more

Hoe bereik je de nieuwe generaties consumenten? Er is bijna geen groter vraagstuk denkbaar voor de hedendaagse marketeer, zeker nu jongeren traditionele reclame en media massaal de rug toe keren. Marketing moet anders, maar hoe? Online Tuesday pakte de handschoen op en analyseerde de generaties X, Y en Z. “Ik ben een millennial en ik heb géén Instagram-account.” Voor wie dacht dat nieuwe generaties zich eenvoudig in een overzichtelijk keurslijf laten persen, kwam al direct bij de aftrap van de enige spreker uit Generatie Y bedrogen uit. Het was goed om zijn perspectief te kunnen vergelijken met de twee andere sprekers, die behoren tot Generatie X. Niet hyperconnected, maar empowered Een van die twee X’ers is Chris Baldwin, oprichter en CEO van 10xDigital.nl. Toeval of niet: ook het logo van zijn bedrijf is een dikke vette X. Om zijn verhaal kracht bij te zetten zwaait hij veelvuldig met zijn iPhone (ook een X?), een “apparaat dat ons gelukkig maakt”. Nee, Baldwin staat geen smartphones te verkopen, maar kan niet om hun relevantie heen. “Ik heb een relatie met Apple”, zegt hij. “Dit toestel helpt me mijn leven organiseren en contact leggen met mensen. Het gaat daarbij niet om hyperconnected zijn, maar om relevantie, om waarde, om empowerment. De business-rules voor de 21e eeuw zijn: wees deelbaar, wees betrouwbaar en wees een experience. Bedrijven doen dit door extreem te personaliseren en hun klanten daardoor optimaal te leren kennen. ” Klik hier voor het hele artikel op Marketingfacts.nl

Read more

Amsterdam, 17 september 2018 – Op de Digital Transformers Awards uitreiking 2018  spreken Pieter Elbers, president-directeur van KLM en Peter Frans Pauwels, mede-oprichter van TomTom. Ook komt Delft Hyperloop aan het woord. Het evenement vindt plaats op donderdag 11 oktober 2018 in The Loft van de A’DAM Toren. De sprekers van dit jaar zijn change makers pur sang en allen van Hollandse bodem. Zij vertellen over hun ervaringen met het invoeren van digitale veranderingen tijdens de Awards-avond. Klik hier voor het hele artikel op Emerce.nl

Read more

Online Tuesday vernieuwt en verhuist! Na jarenlang De Nieuwe Liefde slaat onze maandelijkse dosis digitale marketing op locatie vanaf deze maand zijn vleugels uit. De eerste editie van het nieuwe seizoen vindt op 11 september plaats in het IBM Building, direct naast startup-walhalla B.Amsterdam. Bij vernieuwing hoort ook een kijk in de toekomst. Dat doet Online Tuesday door in te zoomen op de nieuwe generaties: ‘How to reach generation X, Y, Z and beyond!’ Het generatie-denken is wijdverbreid in marketingland, maar tegelijk breken de babyboomers en Generatie X’ers die werkzaam zijn in marketing hun hoofd over hoe ze moeten inspelen op de jongere consumenten die na hen komen. Soms worden die omschreven met buzzwords als millennial of hipster, maar meestal gaat het om de generaties Y en Z. En je zou bijna Generation A vergeten, maar die wordt pas sinds 2016 geboren en zullen dus voorlopig zelf even niks te besteden hebben. Klik hier om verder te lezen op Marketingfacts.nl. Wil je ook aanwezig zijn bij Online Tuesday? Meld je aan bij Meetup!

Read more

Ja, ja, die mooie zomer is bijna voorbij helaas. Om even wat afleiding van deze sombere gedachte (en het weer) te creëren, leek het ons een goed moment om eens terug te blikken op de afgelopen maanden. Wat hebben wij tot nu toe in 2018 allemaal beleefd? Wij nemen je mee in alle belangrijke gebeurtenissen! New people bij Newpeople! Dit jaar hebben we Minke van Dijk (Consultant Online Marketing), Puck Garland (Brand & Marketing Specialist), Caran Tanke (Senior Consultant Digital Analytics & Data), Olaf Teeling (Corporate Recruiter) en Gabrielle Sinkgraven van Lakwijk (Consultant Digital Analytics & Data) als onze nieuwe collega’s verwelkomd. Kom jij je ook bij ons gezellige team voegen? Naast deze consultants zijn wij ook gestart met het faciliteren van traineeships. In dit proces wordt de trainee opgeleid tot een 360 graden Recruitment Consultant. Zo kan de trainee het volledige recruitment proces beheersen aan opdrachtgever – en kandidaat kant en zich ontwikkelen door intensieve begeleiding in combinatie met interne en externe trainingen. Onze eerste trainee is Alice. Zij zit nu in de derde maand van haar traineeship en vorige maand hebben we haar eerste plaatsing gevierd. Ben jij nieuwsgierig om aan de slag te gaan als (trainee-)consultant of ken jij iemand die een toevoeging aan ons team kan geven? Let us know! Events Newpeople staat bekend om haar events. In het afgelopen half jaar hebben wij ruim 30 events georganiseerd. Voor nu een kleine greep uit alle events. Freelance Connecting Friday In februari was de Freelance Connecting Friday terug van weggeweest. Dit event is in een nieuw jasje gestoken en inmiddels een maandelijks succes te noemen. Michiel nodigt elke derde vrijdag van de maand zo’n 20 freelancers uit het digitale domein uit om een dag te werken op het REMeiland. Door de inspirerende omgeving, het uitzicht op het Amsterdamse IJ en het contact met andere freelancers is dit elke editie weer een vrijdag met een energieke sfeer. Jij bent als freelancer dus ook zeker welkom! Marketing Data Challenges #11 Elke community organiseert haar eigen events en in maart was het de beurt aan team Data om de elfde editie van de Marketing Data Challenges te organiseren. Wat levert het op als je 25 data-analisten loslaat op een case? Heel veel nieuwe ideeën! Op het hoofdkantoor van Albert Heijn gingen de aanwezigen in groepen aan de slag om in 90 minuten tijd allerlei verbeteringen te bedenken voor ‘Predict my list’ van AH Online. Onder leiding van de organisatorische talenten van Willem-Jan en Sam stapten de deelnemers voor een dag in de wereld van AH Online. Wij hebben de kans gekregen om contactpersonen beter te leren kennen, peers aan elkaar voor te stellen en Albert Heijn te voorzien met veel nieuwe ideeën! WIN-WIN-WINsituatie kan je stellen. En wat zijn we trots op het beeldmateriaal! Product Owner Hub #6 Op 12 juni j.l. was het voor 35 product owners de tijd om een kritische blik te werpen op cases van TomTom, Sanoma, Transavia, Nuon, KLM, ABN AMRO, Travelbird, Zoover/Weeronline, Werkspot en […]

Read more

At Newpeople we are always looking for ways to expand our knowledge and share this with each other and others. Therefore, today we will start with the first edition of our “Community Blogs”, so stay posted! We will explain and discuss what the consultants in our different communities come across and today we will start with Team International. It was up to Delano Brand (Senior Consultant International) to give us an insight into his experiences with regards to the international domain. His two handsome colleagues Laura and Alice could not stay behind and will therefore add to Delano’s story. Team International. f.l.t.r. Laura Beekwilder (Consultant International), Delano Brand (Senior Consultant International) & Alice Eefting (Consultant International) Before I start throwing questions your direction, would you like to describe what kind of companies and candidates Team International focuses upon? Delano: “Yes, of course! We focus on companies that have a cross border proposition. These are mainly international start-ups and scale-ups that want to grow or launch abroad from (mainly) the Netherlands. Without mentioning any names, the majority of the companies come from America or other countries from Europe that set up their European HQ in the Netherlands and starting their first teams. It’s great to be able to be a part of that”.  Laura adds: “It is really about the companies that have an international ambition in the biggest sense of the word. We work for foreign companies and dutch companies. The Dutch companies often want to create an international team or an international working environment, which is not only important for their strategy but also for their identity”. And why did you start the international desk to begin with? Delano: “Newpeople already focused on the digital domain as qualitative niche player for 11 years and proved themselves as valuable player within Dutch borders, for Dutch companies and Dutch vacancies. Back then we were not ready to manage the international development that was going on. That is why we set up the international desk and this has lead us to develop a strong team that is experienced in fulfilling international vacancies.” Where Team International works – REMeiland Within your community, what were the learnings from 2017? What would you have done differently? Delano: “That is a difficult one. In the beginning we started running in all directions to find out where we would make the most impact. It was not the most tactical strategy, but it ended up giving us a lot. We met so many great people that we are still astonished by it today. Because we were (and still are) those young dogs, we now know who we are and where we need to focus upon. Furthermore, within our community we are fishing in a pond that is almost not definable because it consists out of the whole world. That makes our job more difficult because we do not directly know everyone within the digital field. Thankfully it also makes our job a lot more enjoyable since we have a larger […]

Read more

Op donderdag 11 oktober 2018 wordt voor het vierde jaar de Digital Transformers Award uitgereikt aan de grootste digitale veranderaar in Nederland. Afgelopen jaar nam Gerhard van der Bijl van Royal FloraHolland de award in ontvangst. Digitale transformers kunnen zich tot 10 september inschrijven. Het is ook mogelijk iemand anders te nomineren. Niet alle grote traditionele organisaties worden door nieuwkomers, vaak tech startups, voorbijgestreefd. Er zijn ook corporates die juist voorop lopen in het digitaal transformeren. Toch blijft er de komende jaren een groeiende behoefte aan digitale transformers die deze corporates helpen omvormen. Met deze award wordt de beste ‘change-maker’ van het jaar in het zonnetje gezet. Beoordelingscriteria De belangrijkste beoordelingscriteria voor de award berusten op de aanwezigheid van drie eigenschappen: De ideale digitale transformer heeft een heldere digitale visie met aantoonbare leiderschapskwaliteiten. De kandidaat werkt voor een organisatie waarbinnen de digitale transformatie van fundamentele betekenis is. Ook wordt er gekeken naar de realisatiekracht van de kandidaat, aan de hand van de impact en bereikte resultaten. Een onafhankelijke vakjury is betrokken in het gehele selectieproces, van de longlist tot de nominaties en bepaald uiteindelijk wie dit jaar de winnaar wordt. Gelegenheid tot kennis delen en netwerken De award-avond van Digital Transformers zal plaatsvinden in The Loft van de A’DAM Toren en wordt dit jaar gepresenteerd door Jim Stolze, pionier op het gebied van digitale transformatie en drijvende kracht achter de Europese TEDx-conferenties. De uitreiking van de Digital Transformers Award brengt digitaal talent in Nederland in contact met bedrijven die een digitale inhaalslag maken. Het event biedt deelnemers de kans om kennis op te doen, te discussiëren en te netwerken. Inschrijving Iedere ‘change-maker’ die nauw betrokken is bij deze vertaalslag kan zichzelf of een ander online aanmelden. Inschrijven doe je hier tot en met sluit op 10 september.

Read more

Op dinsdag 12 juni j.l. was het tijd voor de Product Owner Hub #6. Tijdens dit dynamische en leerzame evenement hebben wij met z’n 35’en veel kunnen opsteken van presentatoren Jeroen Jonker Roelants (Head of product @ Marktplaats (eBay)) en Marjolein van Olst (Lead Product Manager @ Wehkamp). Wij willen hen, Marktplaats en Wehkamp, dan ook enorm bedanken voor het warme welkom. We hadden het geluk om deze Product Owner Hub plaats te laten vinden op het hoofdkantoor van Marktplaats, wat het natuurlijk extra uniek maakte. Met zo’n grote opkomst moeten we de volgende keer misschien een nog groter podium in dit pand overnemen :). De presentaties De presentaties waren ontzettend leerzaam. Waarbij Jeroen een hele eigen manier van storytelling had, naar Marjolein die voor het eerst Wehkamp’s verhaal deed en daarmee een primeur weggaf, het was een geweldige dag. Veel vragen werden gesteld en natuurlijk werd er ook veel gelachen. Twee jaar geleden presenteerde Jeroen ook al bij de Product Owner Hub en daar vertelde hij over Marktplaats Big Hairy Audacious Goal (BHAG), ook wel het ultieme doel. Voor Marktplaats was dit toen om de teams in de aankomende jaren autonomie te geven en hen daardoor de vrijheid te geven eigen beslissingen te nemen. Tijdens deze editie van de POH hadden wij het geluk om de learnings van de BHAG te horen. Het maken van cross functionele full-stack teams waarbij elke functie bekleed wordt, leidde tot goed te manoeuvreren teams van wel 15 man, een switch naar personalisatie werd gemaakt en het feit dat er geen duidelijke leider meer aanwezig was maakte samen dat: – Er betere customer knowledge ontwikkeld werd. – Intelligente mogelijkheden geboden konden worden, zoals triggers afhankelijk van gedrag. – Marktplaats-medewerkers meer tevreden waren. Afsluiten Het was geweldig om te zien hoe betrokken iedereen was tijdens de Product Owner Hub #6 en dat de besproken onderwerpen en cases zelfs tijdens de borrel verder besproken werden. Dit laat zien dat iedereen zich  betrokken voelde en de kans zag om feedback te geven. Kortom was het een leerzame dag bij Marktplaats/Wehkamp. Ben je benieuwd naar de foto’s, je vindt ze hier.  

Read more

Influencer marketing is een hippe steeksleutel in de middelenmix van elke moderne marketeer, maar hoe gebruik je dit instrument optimaal? Ondanks alle hype rond dit thema is er nog veel onduidelijk over de toepassing ervan. Wanneer is iemand een influencer, wanneer past zo’n influencer bij je merk en wat kost dat dan? Deze zomerse dinsdag in juni betreedt een relatief jong publiek De Nieuwe Liefde voor de tachtigste editie van Online Tuesday. Veel hippe millennials die er ongetwijfeld een eigen goedbezochte Instagram-account op nahouden. Zij komen af op het populaire thema van deze avond: influencer-marketing. “Helemaal hot”, volgens de uitnodiging, “maar wat is het eigenlijk?” Wanneer mag je jezelf influencer noemen en wanneer zet je als bedrijf een influencer in? Waar kan je terecht als je op zoek bent naar een influencer en hoe bepaal je het succes achteraf? Klik hier om verder te lezen op Marketingfacts.nl en klik hier voor de foto’s!

Read more

Interested in more updates? Contact Lorraine Koevoets

Lead Brand, Marketing & Communities