Welcome at The House of Newpeople. For the best website experience we kindly ask you to insert your name and preferences.

Type of visitor:
Save / Close
Reset all saved cookies

Keep me posted about all the Newpeople news

Latest News, Blogs & Recaps

Read breaking news stories in digital and transformation, and be inspired by the latest blogs, about our hubs and us.

Make a selection

In 2008 werd het eBusiness Managers Platform (EBMP) “uitgevonden” en opgericht door Gijsbert van der Sleen. Nu, tien jaar later, is het tijd om dit te vieren met een jubileumeditie van dit exclusieve eBusiness netwerk in Nederland. Hoe? Een trip naar Berlijn met 25 leden. Woensdag 18 april was de dag dat er om 07.00 uur verzameld werd in vertrekhal 3 op Schiphol. Met een groep van 25 man stond de vlucht voor 09.00 uur gepland naar Berlijn Schönefeld. Na de taxi genomen te hebben vanaf het vliegveld in Berlijn en een snelle check-in bij Park Plaza Wallstreet Berlin Mitte, werden we in het restaurant van Hotel Michelberger ontvangen door Jacintha De Graaf , Marketing Lead bij Zalando. Na een heerlijke lunch en toespraak van “founder” Gijsbert over dit prachtige netwerk nam Jacintha ons mee naar het kantoor van Zalando. Wat een logo met al niet met mensen kan doen… Vakidioten… Na de nodige foto’s werden we ontvangen in een prachtige loft aan de Spree. Hier werden we van 14.00 uur tot 17.00 uur meegenomen in de verschillende geheimen van de formules en verdienmodellen van Zalando. Kenneth Melchior, Director Northern Europe (Benelux, Nordics & UK), startte met een interessante introductie over Zalando en de cijfers van het platform. Kenneth begon zijn carrière als advocaat, maar besloot later om als consultant te starten en kreeg daarna de kans om bij Zalando aan het werk te gaan. Tijdens zijn presentatie ging Kenneth in op de belangen van logistics en het uitbreiden van het warehouse om Zalando tot een groot logistiek bedrijf te laten groeien. Aanvullend vertelde hij over de groeistrategie van Zalando, waarbij begonnen werd met agressieve groei (gefinancierd), het toevoegen van personalisatie en uiteindelijk afgesloten werd met heroriëntatie op de retail strategy. Een voorbeeld van personalisatie is de nieuwe propositie Zalon, waar Dieter Meeuwssen later meer over zou vertellen. Kenneth sloot af met twee belangrijke quotes:”Success is if Zalando is able to scale” en “Fashion is now in the Spotify moment”. Daarna was het de beurt aan Dieter Meeuwssen, Country Manager BE & NL Zalon, die sprak over Zalon. Hij vertelde dat Zalon, een nieuwe zelfstandige propositie in het aanbieden van stijladviezen, inmiddels 1000 adviezen per dag behandelt. Het team van Zalon bestaat inmiddels uit 600 freelance adviseurs en 95 eigen mensen, die een duidelijk groei-effect hebben voor Zalando. De adviseurs beschikken over een eigen community van klanten en worden dagelijks uitgedaagd nieuwe creaties te combineren op basis van data en via direct contact met de consument, bijvoorbeeld via Whatsapp. Na een stijladvies volgt een preview moment, wat mogelijk retouren vermindert. Voor de echte “die hard” fashion bestellers is er een “subscription model”. Tot slot was het de beurt aan Remko Bakker, Team Lead Business Development, over  “local delivery networks”. Remko ging in op de pijnpunten in de “customer journey” bij Zalando. Dit zijn de momenten tussen de daadwerkelijke bestelling, de bezorging en het eventueel retourneren van producten. Ook vertelde hij over Zalando plus (tot op heden alleen in Duitsland), een premium service die aanbiedingen en […]

Read more

Willem-Albert Bol (Persgroep Nederland) denkt niet dat John de Mol veel potten zal breken met zijn recente aankoop ANP – het grootste Nederlandse persbureau dat hij eind maart verwierf. Althans, niet als opstap naar weer een nieuw gratis nieuwsplatform. Dat was een onverwacht nieuwswaardige quote aan het eind van Online Tuesday gisteravond. Een avond over de tegenstelling tussen traditionele en niet-traditionele media. De ‘digitalisering van traditionele media’: dat was het thema van de 78e Online Tuesday, gehouden op 10 april in De Nieuwe Liefde in Amsterdam. Want – zo luidde de toelichting – traditionele media verschuiven meer en meer naar het digitale domein, maar dat werpt de vraag op wat dat betekent dat voor adverteerders, bureaus en publishers. Wát staat ons nog in de weg, voor we de traditionele kanalen programmatic vullen met advertenties? Bol sprak zijn profetieën uit naar aanleiding van een vraag uit de zaal. Toch ziet hij De Mol wel als een bedreiging: “Hij gaat het niet kopen vanwege de verliesgevendheid. Hij wil iets. Je vriend is in media soms ook je vijand en soms weer je partner. Datzelfde zien we bij Facebook. Bij al dat soort fenomenen geldt: soms partneren we met ze en soms vinden we ze heel irritant. Op dezelfde dag. “En zo is het ook met John,” vertelde Bol in het vragenrondje aan het eind van Online Tuesday. “Soms is hij een directe concurrent en soms doet hij hele goede dingen. Er zijn langlopende contracten, je kunt ANP niet veranderen. Maar je koopt ANP niet voor niets. Hij heeft geprobeerd om Telegraaf te kopen, om Nu.nl te kopen en nu koopt hij ANP, dat tot dusver altijd verlieslatend is geweest. Een gratis nieuwssite is daarbij geen gezond model. Dat gaat ‘m nu niet lukken. De kosten om zo’n product te maken, dat alleen maar leunt op de advertentiemarkt… nee, daar gaat ook John geen geld mee verdienen.” Bij het beoordelen van De Mols meest recente aankoop, zouden we er volgens de creative director van Persgroep Nederland goed aan doen eens te kijken naar de succesratio van John de Mol in media: “Het is een briljante producent, maar eerder Sport 7, Talpa… Ik wens ‘m heel veel succes. Hij heeft samen met Sanoma SBS gekocht voor 1,3 miljard. Het staat nu in de boeken voor 700 miljoen. Ik maak me er niet heel veel zorgen om. Laat maar komen.” Dixit Bol. Je leest het hele artikel op Marketingfacts.nl

Read more

On Wednesday 7th of March, Albert Heijn and Newpeople organized the 11th Marketing Data Challenge (MDC) with the theme “Start today with tomorrow”. For organizations such as Albert Heijn, it is important to unburden the customer in their store (online). They believe you can achieve this goal, for instance, by simplifying and personalizing the (web)shop. By predicting shopping behavior of the customer and providing this information to them, you will unburden them at an Albert Heijn store. With this in mind, the project ‘Predict my List’ was born. Approximately 25 data analysts, ranging from starter to professional, were present at the event. Around 2pm, everyone set foot in Brouwers cafe of Albert Heijn. After a warm welcome from Willem-Jan from Newpeople, the case of Albert Heijn was presented by Roel Willems. In the presentation the project ‘predict my list’ and its challenges were explained. After the presentation the group was divided in groups of six for the break-out session, receiving a simplified dataset from Albert Heijn. While having guidance from one of Albert Hein’s own Data specialists, analysis commenced with tools like R and Python. The groups were asked to come up with ideas to improve “Predict my list” and give insight. After the 90-minute session, groups were asked to present their ideas in 5 minute presentations. After the presentations and q&a, we noticed that by combining the level of seniority in the groups, the ideas were very different but all had the aimed result in mind. This confirms once again that there are many different ways to model predictive shopping behavior. The most important takeaways are: Log recurring moments such as birthdays, christmas etc. Make clusters ons frequency and engagement Enrich profile of ‘bail-outs’ and ‘excellent’ users Implement a short questionnaire for certain events While thinking back to the nice drink and snack we had at the end of MDC at Brouwers Cafe we want to thank you for participating and your ideas. We hope you are looking forward to the upcoming Marketing Data Challenge as much as we are. Feel free to contact us if you want more information or want to be present at the upcoming MDC! Click here for the photos on Facebook. 

Read more

Leen Bakker is dé woonwinkel van Nederland en België en biedt producten aan in het woon- en slaapdomein voor iedereen die op zoek is naar de beste kwaliteit voor een betaalbare prijs. Met ruim 170 winkels bieden ze de klant een verrassend en eigentijds assortiment aan. Leen Bakker heeft een grote groeiambitie waarbij de omnichannel strategie één van de belangrijkste pijlers is. Newpeople helpt Leen Bakker bij het bouwen van een nieuw digitaal team in Raamsdonkveer. Hieronder vind je een overzicht van alle openstaande vacatures. Nieuwsgierig geworden? Neem contact op met Svea de Swart via +31(0)6 18 92 31 45 of svea.deswart@newpeople.nl!  Lead e-Category Management  Online Category Manager  Engagement Marketeer  Online Marketing Manager  E-merchandiser  Customer Insights Specialist  Product Owner Web  Senior UX/Conversie Specialist  E-mail Marketeer  SEO Specialist  Performance Marketeer  Webanalist  

Read more

Voor bijgelovige numerologen hing er vast iets in de lucht tijdens Online Tuesday, gisteravond 13 maart in de Nieuwe Liefde te Amsterdam, want wie het gekkengetal vermenigvuldigt met het geluksnummer komt uit op 77, precies de doornummerende editie van het maandelijkse rondje trends in online marketing. Het was niet dat zo’n voorgevoel niet te plaatsen zou zijn geweest. OT77 bracht waar het voor staat: praktijkervaring uit de weerbarstige praktijk, gekoppeld aan een aantal insights die alleen ‘deep divers’ je kunnen bieden. Klik hier voor de foto’s! Opvallend was dat het échte marketing-insights betroffen, ditmaal over het snel opkomende fenomeen van de digitale Marketplaces: als distributiemodel, advertisingplatform, eeuwige en altijd uitbreidende bron van data te behoeve van market research en predictive analytics. Alles zat erin en het was vermakelijk en soms zelfs wat huiveringwekkend, om de experts te horen leeglopen op een onderwerp waar veel marketeers mee te maken kunnen krijgen. In de aankondiging werd al toegelicht dat, naast de meer bekende online marketplaces als Marktplaats, ook steeds meer webshops een ‘marketplace’ worden. Nationale en internationale webshops als Amazon, Alibaba en Bol.com worden steeds meer een plek waar ook gehandeld kan worden tussen koper en verkoper, en daarbij moeten we het model van een gigantisch warehouse met een nette site, opererend vanuit een strategische locatie in het midden van het land even loslaten. Sterker: dat soort e-shops of webwinkels lijkt weinig toekomst meer te hebben als je niet in een niche zit ter grootte van een stripwinkel voor negentiende eeuws grafisch werk uit pak-‘m-beet Kobe. Wat de toekomst van marketplaces is en waar ‘we’ naartoe gaan, werd niet écht beantwoord. Er werden wel goed gefundeerde voorspellingen losgelaten. Met hun enorme platformen bieden deze marktplaatsen kansen aan webwinkels en retailers, maar ook concrete uitdagingen. Waar we staan en waar het in ieder geval voorlopig heengaat, werd fijnzinnig en integer toegelicht. Geen commerciële petsha-kutsha door de drie sprekers. Integendeel: er moesten vragen uit de zaal aan te pas komen om de sprekers te verleiden tot een korte uiteenzetting van het business model. Achtereenvolgens spraken Justin Sandee, head of Sales & Marketing Retail media bij Bol.com, Harmen Visscher, head of CRM & Performance Marketing bij Catawiki en Vendiro’s medeoprichter Twan Rutten. Je leest het hele artikel op Marketingfacts.nl

Read more

Op dinsdag 20 februari organiseerde Newpeople een nieuwe editie van de Executive Round Table. Met een volle zaal was het een boeiende bijeenkomst met als thema: “Venturing in de digitale wereld”. Onder leiding van moderator George Freriks spraken investeerders en ondernemers met elkaar die ervaring hebben met het managen van snelle groei in de digitale wereld.  Aan de round table schoven aan: – Marijn Pijnenborg – o.a. Founder van Funda, lid RvC Iens & Binck Bank – Alexander Ribbink – partner bij Keen ventures, ex COO TomTom – Tom Peeters – co-Founder bij Westwing Home & Living, ex Nomura – Johan van Mil – Serial entrepreneur, co-Founder & Managing Partner Peak Capital De deelnemers aan de round table waren openhartig in het delen van successen en falen. Een aantal interessante take aways: “Bij het investeren wordt naast de “business case” ook heel erg naar het team gekeken, waarbij met name in de digitale wereld het van belang is om meer op de output dan op het proces te sturen.  Er is een overschot aan geld in de markt, het probleem zit hem in het vinden van de juiste mensen een onderneming tot een succes kunnen maken.” (Tom Peeters) Evenwicht en het aanwezig zijn van diverse skills in een team zijn cruciaal. Als er geen team is, of men heeft niet de bereidheid een team te creëren, wordt er over het algemeen niet geïnvesteerd. Belangrijke competenties in digitaal leiderschap zijn hierbij: 1. Het managen van snelle groei (snel denken en snel handelen) 2. Het kunnen herkennen en goed kunnen begeleiden van pivoting moments in de venture 3. Je skills/ervaring kunnen toepassen op niet bestaande markten/velden (onontgonnen terrein eigen maken) “Daarnaast is het relevant om te kijken in welke fase van ontwikkeling het bedrijf zich begeeft.” (Tom Peeters) De investeerders aan tafel investeren ook in verschillende fases van een bedrijf. Marijn Pijnenborg doet dit meer aan de starterskant, Johan van Mil bij de snelle groeiers en Alexander Ribbink in de echte scale ups. Ook kwam de relatie tussen ondernemer en investeerder uitgebreid aan bod. Marijn Pijnenborg gaf aan dat de ondernemer de ruimte moet hebben en dat zij die niet in de weg wil zitten; er moet ook ruimte voor nieuwe investeerders gelaten worden. Ribbink wilde wel de discussie aan gaan over een managementwissel op het moment dat het bedrijf een nieuwe fase in gaat. Tenslotte werd nog kort over waarderingen gesproken, waarbij ook hier de persoonlijkheid van de ondernemer en hoe hij of zij met waardecreatie in de onderneming omgaat als cruciaal werd gezien. Het inhuren van een manager die zich bezig gaat houden met het lunchbeleid van een onderneming werd toch niet als de ideale besteding van de geïnvesteerde middelen gezien… Staffing is key, kortom een nuttige middag afgesloten met een gezellig diner in het REM Restaurant in de Amsterdamse Houthavens.

Read more

Interested in more updates? Contact Lorraine Koevoets

Lead Brand, Marketing & Communities

Latest newsEBMP Berlijn

Read more