15326028_1471226836270339_654552148433339293_o

Recap SEO Hub #3

Eind november vond de derde editie van de SEO Hub plaats. Na de partners Philips en Ziggo was het deze keer de beurt aan KLM in de vorm van Bram Roseboom. De SEO Hub is een kleinschalig event in een informele setting, gericht op kennisdeling tussen ‘the best in business’. Geen reclamepraatjes of zelfpromotie, maar een echt interessante businesscase en een presentatie die stof tot nadenken geeft…

Alle aanwezigen moesten zich bij de poort “inchecken” waarna ze werden doorverwezen naar de boardroom van het KLM hoofdkantoor in Amstelveen. Een prachtig uitzicht over het Amsterdamse bos met in de verte Schiphol, een ondergaande winterzon en een grote groep SEO Specialisten trof men aan. Alle ingrediënten waren aanwezig voor de derde succesvolle editie van de SEO Hub.

Een ander sausje
Waar wij in eerdere edities kozen voor een algemene presentatie gecombineerd met een business case hebben we er dit jaar voor gekozen om alle aanwezigen meer tijd te geven voor interactie. Bram, die zelf al bijna vier jaar werkzaam is bij KLM als Search Engine Marketing Manager, begeleidde de middag en zette de aanwezigen aan het werk. Bij de vorige Hub eindigden we met de presentatie van Nils Rooijmans over onder andere de toekomst van SEO en Bram pakte de draad op waar we waren gebleven. In de afgelopen tijd zijn er een aantal veranderingen doorgevoerd zoals Instant Answer Boxes & Knowledge Graphs waarmee Google steeds meer de rol van verschillende websites overneemt als het gaat om het beantwoorden van vragen. Wil je als bedrijf in de boxes & graphs staan? En als je hier wilt staan, hoe wordt je dan succesvol en hoe ga je dit meten?

De aanwezigen werden in 4 groepen onderverdeeld waarna zij allen een uur de tijd kregen om over het onderwerp en de stellingen te discussiëren. Uiteindelijk werden de visies van de verschillende groepen gepresenteerd en was iedereen het er linksom of rechtsom over eens dat je niet veel keuze hebt, uiteindelijk moet je daar wel staan met je bedrijf. Moeten we dan maar accepteren dat we minder clicks/conversies binnenhalen? En moeten we dan kijken naar andere KPI’s? Misschien. Maar het werd vooral duidelijk dat het internet en de informatie is bedoeld voor alle gebruikers. En dat je als SEO Specialist altijd vanuit de consument moet denken. Denk dus goed na over het doel van een pagina en onthoudt dat relevante content hierbij door de gehele klantreis aanwezig moet zijn wil je klanten aantrekken en behouden.

Op naar de volgende editie
Ook deze editie werd weer afgesloten met een gezellige borrel. Niet bij KLM, want daar mag op kantoor geen alcohol genuttigd worden, maar bij Abina om de hoek. Tussen de bitterballen, feestelijk kerstlichtjes en het bespreken van de 3 SEO trends voor 2017 – voice search, mobile & answer optimization – werd de avond uiteindelijk afgesloten.

Klik hier voor de foto’s (FB)

15369225_1471227326270290_4440269325565855621_o

Maurits van der Does

Maurits van der Does

Senior Consultant Interim Solutions
Newpeople_x_Jinc_1

Newpeople & JINC sluiten partnership af voor 2017!

First day at JINC – ervaren hoe ‘t werkt Zoals bij velen staat ieder jaar weer in het teken van goede voornemens, maar hoe zorg je er nu voor dat je niet in de tweede of derde maand allemaal smoesjes gaat verzinnen? Want in de maand maart – wanneer het z’n staart roert – lijkt…

newpeoplevipconnect

Newpeople VIP Connect #10 (invitation only) – 6 april 2017

Ga jij in de toekomst beslissingen nemen op basis van intelligente patroonherkenning? “Augmented Intelligence” is hot en ontwikkelt zich tot nieuwe samenwerkingen! Newpeople VIP Connect #10 vindt plaats op donderdag 6 april en is het event waar 150 tot 200 digital marketing directors elkaar ontmoeten. Watson bij Newpeople Ronald Velten (Marketing & Communications Director Europe bij…

fd_gaz_07_basis

Newpeople mag zich met trots FD Gazelle 2016 noemen!

Ieder jaar reikt Het Financieele Dagblad de FD Gazellen Awards uit aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. De FD Gazellen staan dit jaar in het teken van ondernemershelden. Alle ondernemingen die de afgelopen drie jaar een omzetgroei van ten minste 20% hebben gehaald, winnen een FD Gazellen Award. Met trots mag Newpeople zich ook…

ruud mtb

Meet Ruud

Ruud is Senior Consultant Digital Transformation binnen Newpeople en hij maakt deel uit van team BIT. Hij focust zich op de community rondom Digital Development. Dit zijn functies tussen business en IT. ‘Marketing en IT komen steeds meer samen en daaromheen ontstaan allerlei nieuwe functies, dat is eigenlijk de community waarop ik me richt’, legt…

" Don’t build links, Build Relationships"Rand Fishkin

Interim Online Campagne Marketeer (Acquisitie)

Ben jij een ervaren Interim Online Campagne Marketeer en heb jij ervaring met B2C lead generation? Ben jij op korte termijn beschikbaar? En wil jij graag aan de slag bij een van de meest innovatieve bedrijven in Nederland? Lees dan snel verder of neem contact op via maurits.vanderdoes@newpeople.nl!

LOGO-DW-BW

Digital Wednesday – 29 maart

Contentmarketing. Het is een containerbegrip aan het worden, maar niet minder relevant voor het digital vakgebied. Daarom zochten we samen met Platform Content sprekers voor je die contentmarketing van diverse invalshoeken bekijken en het thema niet algemeen maar specifiek maken. Niets van ‘content is king’ of ‘context is queen’, maar strategie, aanpak & innovatie. Hoe…

conversion_logo_orig

EMERCE Conversion – 13 april 2017

EMERCE Conversion is het Nederlandse congres op het gebied van conversie-optimalisatie. Het draait op 13 april om meer resultaat via het digitale kanaal! Emerce Conversion geeft daarom diepgaande antwoorden op vragen als: ✓ Hoe zet ik traffic succesvol om in kopers? ✓ Met welke pricing tactieken en psychologische principes verhoog ik mijn conversion rate? ✓…

Schermafbeelding 2017-03-02 om 10.04.14

Meet Desiree

Desiree is Consultant Marketing Automation & E-mailmarketing Daarnaast maakt Desiree deel uit van het data CRM team. Wat Desiree zo leuk vindt aan e-mailmarketing en marketing automation is dat het erg doelgericht en resultaatgedreven is. Alles wat de marketeers doen en bepalen is op basis van data en daar resultaten op behalen. Wanneer iets niet…

" “You only live once, but if you do it right, once is enough.”
"Mae West

Newpeople over de Marketeer van vandaag

Partnerships Manager

Wil jij een groeiend bedrijf naar een volgend niveau tillen? Ben jij een ervaren Partnerships Manager die een netwerk bij e-commerce platformen heeft? Neem dan snel contact op!

logo vrouwendag

GIRLPOWER! Then, now and in the future

De Internationale Vrouwendag 2017 staat voor het gevoel van solidariteit en strijdbaarheid van vrouwen overal ter wereld. Internationale Vrouwendag is de dag waarop de eerste staking van vrouwen wordt herdacht, die plaatsvond op 8 maart 1908 in New York. Bij deze staking kwamen vrouwen op voor hun rechten op het gebied van arbeid en kiesrecht….

newpeopleviptravel

The Newpeople VIP Connect Innovation Study Tour to China

Following our previous successful Newpeople VIP Connect study tour to New York and San Francisco in 2015, we are delighted to organize another inspiring and exclusive tour for 20 C-level participants. This years destination will be the Chinese cities of Beijing, Hangzhou and Shanghai. The theme for this year is: ‘Learnings from an Asian Giant’….

REMeiland NEWPEOPLE Office

The House of Newpeople

The House of Newpeople is situated at the REMeiland. The REMeiland is a platform built in the Republic of Ireland and towed off the Dutch coast in 1964 as the pirate broadcasting home of Radio and TV Noordzee. Both stations were dismantled by armed forces of the Netherlands. The building was placed in the North…

wernerwebsite

Meet Werner

Werner is de Lead Consultant Interim Solutions binnen Newpeople. Hij is de schakel tussen Business, IT en Freelancers. Wat Werner leuk vindt aan Digital Development is dat het steeds meer een leading rol begint te krijgen binnen bedrijven en hierdoor impact heeft op de gehele organisatiestructuur. Als voorbeeld geeft hij hierbij de verandering van de manier waarop…

" If they say “it’s impossible” remember that it’s impossible for them, not for you."Jordan Belfort

Business Development Manager

Heb jij passie voor sales en kan jij door je gedrevenheid en doorzettingsvermogen van kansen deals maken? Heb jij ervaring met de verkoop van logistieke software? Lees deze vacature dan snel door!

DW retail

Alles voor de klant: op zoek naar de ultieme on- en offline beleving

De allerlaatste tech-, digital- en marketingontwikkelingen bijhouden, #hoedan? Dat kan sinds dit jaar iedere laatste woensdag van de maand bij Digital Wednesday in Eindhoven. Voor de Digital Wednesday inspiratiesessie ‘Digital in retail’ strikten de organisatoren drie interessante sprekers over de uitdagingen waar retailers voor staan bij het verbinden van de on- en offline beleving. Wij…

EMERCE-TSC-Promotional-2017

The Social Conference: Shedding the social tag – 23 maart 2017

“Als social platforms zichzelf nieuws- en mediasites noemen, waar blijft dan het social aspect?” is een van de vragen die deze dag centraal gesteld worden door dagvoorzitter van The Social Conference, Roos van Vugt. The Social Conference is hét Nederlandse congres over social media strategie voor grotere organisaties. Gehouden op donderdag 23 maart 2017 in…

header-intern

(Senior) Consultant Analytics

Vind jij het een uitdaging om te werken in een enthousiaste, professionele en resultaatgerichte werkomgeving? Heb jij een sterke affiniteit met Data en wil jij een belangrijke bijdrage leveren aan succesvolle groei van Newpeople? Kom dan ons bureau versterken als (Senior) Consultant voor de Community Data! Newpeople helpt haar opdrachtgevers te transformeren naar de nieuwe…

" Failure is simply the opportunity to begin again, this time more intelligently. "Henry Ford