15326028_1471226836270339_654552148433339293_o

Recap SEO Hub #3

Eind november vond de derde editie van de SEO Hub plaats. Na de partners Philips en Ziggo was het deze keer de beurt aan KLM in de vorm van Bram Roseboom. De SEO Hub is een kleinschalig event in een informele setting, gericht op kennisdeling tussen ‘the best in business’. Geen reclamepraatjes of zelfpromotie, maar een echt interessante businesscase en een presentatie die stof tot nadenken geeft…

Alle aanwezigen moesten zich bij de poort “inchecken” waarna ze werden doorverwezen naar de boardroom van het KLM hoofdkantoor in Amstelveen. Een prachtig uitzicht over het Amsterdamse bos met in de verte Schiphol, een ondergaande winterzon en een grote groep SEO Specialisten trof men aan. Alle ingrediënten waren aanwezig voor de derde succesvolle editie van de SEO Hub.

Een ander sausje
Waar wij in eerdere edities kozen voor een algemene presentatie gecombineerd met een business case hebben we er dit jaar voor gekozen om alle aanwezigen meer tijd te geven voor interactie. Bram, die zelf al bijna vier jaar werkzaam is bij KLM als Search Engine Marketing Manager, begeleidde de middag en zette de aanwezigen aan het werk. Bij de vorige Hub eindigden we met de presentatie van Nils Rooijmans over onder andere de toekomst van SEO en Bram pakte de draad op waar we waren gebleven. In de afgelopen tijd zijn er een aantal veranderingen doorgevoerd zoals Instant Answer Boxes & Knowledge Graphs waarmee Google steeds meer de rol van verschillende websites overneemt als het gaat om het beantwoorden van vragen. Wil je als bedrijf in de boxes & graphs staan? En als je hier wilt staan, hoe wordt je dan succesvol en hoe ga je dit meten?

De aanwezigen werden in 4 groepen onderverdeeld waarna zij allen een uur de tijd kregen om over het onderwerp en de stellingen te discussiëren. Uiteindelijk werden de visies van de verschillende groepen gepresenteerd en was iedereen het er linksom of rechtsom over eens dat je niet veel keuze hebt, uiteindelijk moet je daar wel staan met je bedrijf. Moeten we dan maar accepteren dat we minder clicks/conversies binnenhalen? En moeten we dan kijken naar andere KPI’s? Misschien. Maar het werd vooral duidelijk dat het internet en de informatie is bedoeld voor alle gebruikers. En dat je als SEO Specialist altijd vanuit de consument moet denken. Denk dus goed na over het doel van een pagina en onthoudt dat relevante content hierbij door de gehele klantreis aanwezig moet zijn wil je klanten aantrekken en behouden.

Op naar de volgende editie
Ook deze editie werd weer afgesloten met een gezellige borrel. Niet bij KLM, want daar mag op kantoor geen alcohol genuttigd worden, maar bij Abina om de hoek. Tussen de bitterballen, feestelijk kerstlichtjes en het bespreken van de 3 SEO trends voor 2017 – voice search, mobile & answer optimization – werd de avond uiteindelijk afgesloten.

Klik hier voor de foto’s (FB)

15369225_1471227326270290_4440269325565855621_o

Maurits van der Does

Maurits van der Does

Senior Consultant Interim Solutions

Senior Product Owner Platform

Ben jij een gepassioneerde Senior Product Owner en toe aan een nieuwe stap in je carrière? Word jij enthousiast van de nieuwe ontwikkeling op het gebied van software? En weet jij de juiste schakel te zijn tussen het development team aan de ene kant en de business aan de andere kant? Neem dan contact met…

De mens als succesfactor bij digitale transformatie: 4 praktische tips

Uit onderzoek van Altimeter blijkt dat maar liefst tweederde van alle digitale transformatieprojecten mislukt. Een groot risico voor bedrijven omdat dit het bestaansrecht van het bedrijf op termijn in gevaar brengt. Digitale transformatie is daarom een prioriteit geworden op steeds meer ceo-agenda’s. Wat is de reden van het mislukken van deze projecten en hoe kunnen…

digital_wednesday

Digital Wednesday #6 – Digital & Artificial Intelligence (28 juni 2017)

Artificial Intelligence (AI) is hot. Nieuwe algoritmes winnen het van mensen bij het spelen van bordspelletjes en het duurt niet lang meer voordat we in een zelfrijdende auto kunnen rijden. Hoe kan dat? Hoe werkt dat? En nog veel belangrijker: hoe pas je het toe op een relevante manier voor jou of je organisatie? Doe…

fd_gaz_07_basis

Newpeople mag zich met trots FD Gazelle 2016 noemen!

Ieder jaar reikt Het Financieele Dagblad de FD Gazellen Awards uit aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. De FD Gazellen staan dit jaar in het teken van ondernemershelden. Alle ondernemingen die de afgelopen drie jaar een omzetgroei van ten minste 20% hebben gehaald, winnen een FD Gazellen Award. Met trots mag Newpeople zich ook…

" Don’t build links, Build Relationships"Rand Fishkin

Online Category Manager

Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging waarin je jouw analytische, procesmatige en creatieve kwaliteiten de vrije loop kan laten waardoor je deze start-up, binnen een grote dienstverlener, groot kan maken? Lees de vacature dan nu verder en neem contact met mij op!

DMP

Independent whitepaper on DMPs

At the moment of writing there are already multiple whitepapers on Data Management Platforms (DMPs). Almost always have whitepapers been written by suppliers of DMPs as a tool to sell their products, thereby those papers lost their credibility. Within this whitepaper – which has been established with the insight information of experts – I aim…

eweek

Amsterdam eWeek – 2 t/m 7 oktober 2017

The Amsterdam eWeek is an Emerce initiative in close cooperation with several participants, sponsors and the City of Amsterdam. After the succesful launch in 2013, starts the fifth edition of eWeek in October 2017. The goal of Amsterdam eWeek is to provide a platform for national and international companies that focus on online marketing, media…

" “You only live once, but if you do it right, once is enough.”
"Mae West

Newpeople over de Marketeer van vandaag

Webshop Manager

Wil jij een tweede stap maken in je carrière? Ben je hands on ingesteld en heb je enkele jaren werkervaring binnen een online retail omgeving? Dan ben jij de Webshop Manager die ik zoek! 

AI, bots en de vraag hoe marketing menselijk blijft

Machines worden steeds slimmer en daarmee ook steeds menselijker. Er is echter een dunne grens tussen een prettige ervaring en de uncanny valley waar we sneller overheen gaan dan we denken. Ook marketeers zien de mogelijkheden van het vermenselijken van hun technologie en hun merk. Maar hoe kun je als marketeer die uncanny valley vermijden…

digital b2B

Emerce B2B Digital Europe – 3 oktober 2017

Een internationaal event voor innovatieve online professionals en experts in B2B communicatie voor de meest succesvolle Europese bedrijven in verschillende sectoren als de IT, Telecom, Transport en Chemie. B2B Digital Europe zal de meest progressieve innovaties behandelen in digital en eCommerce. Het Europees event wat bedrijven zal helpen om de juiste tools te implementeren voor…

REMeiland NEWPEOPLE Office

The House of Newpeople

The House of Newpeople is situated at the REMeiland. The REMeiland is a platform built in the Republic of Ireland and towed off the Dutch coast in 1964 as the pirate broadcasting home of Radio and TV Noordzee. Both stations were dismantled by armed forces of the Netherlands. The building was placed in the North…

" If they say “it’s impossible” remember that it’s impossible for them, not for you."Jordan Belfort

Online Marketeer

Ben jij klaar om als Online Marketeer een sleutelrol te vervullen in de online groei ambities van een groot zorgnetwerk en dit tot een succes te maken? Dan is deze vacature iets voor jou!

Maurits_Affiliate

5 vragen aan… Maurits van der Does

Is het je wel eens opgevallen dat er altijd wel affiliate marketing functies open staan in de markt? Ik vraag me altijd af hoe dit komt. Ik vind het zelf namelijk het leukste vakgebied dat er is! Tijd om Maurits van der Does, Senior Consultant Interim Solutions Online Marketing bij Newpeople, te vragen over de…

travel europo

eTravel Europe – 3 oktober 2017

WHAT’S ON THE AGENDA? eTravel Europe brings you a diverse and interesting programme of not only excellent talks in various streams, but also one-on-one meetings, workshops, a start-up showcase and private dinner. Here’s what to expect from the programme: Full day from 8.30am to 6.00pm in Amsterdam Both plenary and interactive sessions on a wide…

" Failure is simply the opportunity to begin again, this time more intelligently. "Henry Ford