Welcome at The House of Newpeople. For the best website experience we kindly ask you to insert your name and preferences.

Type of visitor:
Save / Close
Reset all saved cookies

Keep me posted about all the Newpeople news

Life @ Newpeople

An inside look at everyday life at Newpeople. Experience our values – deliver wow, respect, be humble, and grow – and learn more about our open-book philosophy. Read some of our personal stories or get in touch. Or help us to advise, connect & enjoy by applying for one of our own positions!

We Advise, Connect & Enjoy!

Make a selection

Wij helpen onze ambitieuze opdrachtgevers hoe ze zich kunnen aanpassen aan de digitale wereld en samen met onze kandidaat-communities inspireren en helpen we hen door hen de beste en meest inspirerende mensen te leveren. We werken continu aan het verbeteren van onze kennis en het betrekken en behouden van ons netwerk via onze sterke digitale communities, diepgaande kennishubs, rondetafelgesprekken en andere toonaangevende digitale evenementen. Als een ‘open boek’ bedrijf, leveren we WOW door onszelf constant uit te dagen om te blijven groeien en respectvol te zijn, want uiteindelijk zijn het de lange termijn relaties die het meest waardevol zijn. Onze ambities om door te groeien zijn groot. We zoeken daarom een Senior Talent Acquisition Specialist die thuis is in employer branding, weet hoe je mee kan bouwen om Newpeople nog meer een great place to work kan maken, die de huidige (recruiters en hr) communities verder managed en uitbouwt met als doel het werven van nieuwe collega’s. Functie-informatie Voor de vacature van Senior Talent Acquisition Specialist zijn we op zoek naar iemand die: Een duidelijke visie heeft hoe talent aan te trekken en deze visie weet te vertalen naar een duidelijke uitvoering en het “great place to work” concept verder kan uitbouwen De werving (van A tot Z) van (Senior) Consultants voor Newpeople via zowel online als offline kanalen; het schrijven van wervende functieprofielen, het genereren van een constante instroom van talentvolle kandidaten, het voeren van eerste selectiegesprekken en het fungeren als coördinator van het gehele wervingsproces, het verzorgen van een goede ‘onboarding’ voor nieuwe collega’s; het op orde maken van contractuele en andere praktische zaken en het (waar nodig) opnieuw vormgeven van het talent development programma Het, in samenwerking met de Brand & Marketing Specialist, neerzetten van een sterke employer branding en community management strategie welke zorgt voor het aantrekken van nieuwe collega’s en het behoud van huidige collega’s Voorwaarden Om in aanmerking te komen voor de vacature van Senior Talent Acquisition Specialist zijn we op zoek naar een (corporate of bureau) recruiter met een hoog actieniveau en een can-do mentaliteit. Je herkent jezelf in onderstaand profiel: Liefst WO opgeleid, minimaal 3-6 jaar recruitment ervaring, bij voorkeur in een commerciële omgeving, bijvoorbeeld als recruitment consultant of corporate recruiter Je hebt een heldere visie op employer brand management, oprechte interesse in mensen en schakelt makkelijk met toptalent en je bent actief op social media Je bent representatief, communicatief en oprecht, hebt hoge gun-factor, gelooft in de kracht en het belang van ‘people’ en wordt het visitekaartje van ons bureau Aanbod Herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Kom ons team versterken als Senior Talent Acquisition Specialist. De primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn uiteraard volledig in overeenstemming met het niveau van de functie. Naast een vast salaris bieden we je een aantrekkelijke bonusregeling. Uiteraard behandelen we jouw reactie strikt vertrouwelijk. Wij horen graag van je!

Read more

At the moment of writing there are already multiple whitepapers on Data Management Platforms (DMPs). Almost always have whitepapers been written by suppliers of DMPs as a tool to sell their products, thereby those papers lost their credibility. Within this whitepaper – which has been established with the insight information of experts – I aim to provide an objective overview of information regarding the latest developments. This whitepaper is meant to give the reader an objective overview of the subject. DMPs are capable of delivering many advantages to advertisers, but can also be difficult to implement. Finally there are also multiple possible ways of using a DMP that an advertiser should consider. Index 2. What is a DMP? 3. Do you need a DMP? 4. What are the requirements of a DMP 5. Resources and Ownership 6. Common issues with DMPs 7. Consumers 8. Where to start? 9. Conclusion 2. What is a DMP? A DMP is a central platform that makes it possible for an advertiser to collect data from different sources, to manage data sets and use it for commercial purposes. Firstly, a DMP enables an advertiser to collect consumer data from different first-party, second-party and third-party data sources (online and offline). Secondly, a DMP analyses this data and makes segments of relevant customers and prospects and finally a DMP targets real-time messages through the available channels in order to reach consumers and prospects. The result is a much more efficient marketing formula for advertisers. What does this mean in practice? Through this platform advertisers have the tools to better identify with which potential client they are dealing with. For example if the person is a returning customer, it is valuable to know what you have bought, through which device you are shopping. For example, if you have booked a KLM flight to Bogota, you do not want to be chased by advertisements regarding this flight. You do want to be offered complementary products or services. This is possible if the advertiser uses a DMP. An advertiser is now finally able to deliver the right message, at the right time, on the right device to the consumer. With a DMP an advertiser is able to service and entice consumers much more efficiently. The working and possibilities of the DMP can be explained by outlining the three layers. Please find the explanation below. 2.1 Data collection The first layer of a DMP is data collection. The data is combined from multiple sources. This is not new, but one of the advantages of a DMP is that the data from all the different sources is combined in one place (and later made actionable). There are three kinds of data: 1st party data (existing customers): CRM system Website App Media Data (e.g. banners on other websites) Offline data (e.g. a customer card) etc. 2nd party data (1st party data of partners): Customer data shared by trusted partners 3rd party data: Data offered/sold by other parties that do not have a direct […]

Read more

Wanna build the new digital world? Newpeople Newpeople helpt haar opdrachtgevers te transformeren naar de nieuwe economie door hen in contact te brengen met de juiste (digitale) marketing professionals, managers & directors. In deze hard groeiende niche zijn we absoluut de kwalitatieve marktleider. Onze ambities blijven echter hoog, evenals de ambities van onze opdrachtgevers: veelal grote en aantrekkelijke (internationale) A-merken, internetbedrijven en start-ups die de digitale wereld veranderen! Als ‘open book company’ staat 100 % transparantie bij ons hoog in het vaandel. Daarnaast investeren we veel in training, begeleiding, persoonlijke ontwikkeling en groei. De cultuur bij ons op kantoor laat zich omschrijven als informeel, direct, ambitieus en gepassioneerd. Onze consultants presteren als team; met humor streven zij constant naar een nog betere kwaliteit van dienstverlening. Als consultant binnen Newpeople word je verantwoordelijk voor een ‘community’ binnen online marketing, e-commerce, CRM of data. Je werkt op een zeer bijzondere werkplek: het spraakmakende REMeiland in de Houthaven van Amsterdam! Functie-informatie Heb jij ambitie en wil jij verder groeien in de wereld van recruitment? Wil jij werken in een dynamisch en professioneel team waarin een open en positieve cultuur heerst? Word dan onze nieuwe Senior Consultant! Om de (commerciële) doelstellingen te behalen, wordt de samenwerking tussen e-commerce en IT voor organisaties steeds belangrijker. Binnen Newpeople richt de community Digital Development zich hier op. Als Senior Consultant Digital Development ben je verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van deze community. Je legt contacten, treedt op als sparringpartner voor potentiële opdrachtgevers en adviseert hen bij hun digitale strategie, de inrichting van hun organisatie en de invulling van hun digital development vacature(s). Als Senior Consultant Digital Development  ben je concreet verantwoordelijk voor: Het op een kwalitatieve manier uitbouwen en proactief onderhouden van een sterke community van kandidaten en opdrachtgevers binnen Digital Development Het acquireren en kwalificeren van opdrachten uit bestaande en mogelijk ook nieuwe opdrachtgevers Het begeleiden van het gehele recruitmentproces aan zowel de kandidaat- als opdrachtgeverszijde. Voorwaarden Als Senior Senior Consultant Digital Development  ben je van nature resultaatgericht, creatief en charismatisch. Je streeft altijd naar het behalen van je doelen, maar je kunt op zijn tijd ook goed relativeren. Daarnaast heb je: Als senior recruitment consultant de ambitie om de beste te willen zijn in het vak, resulterend in kwalitatieve relaties met opdrachtgevers & kandidaten Jezelf door de jaren heen ontwikkeld tot een gedegen en gewaardeerde adviseur van directies en topkandidaten Een combinatie van een zakelijke (commerciële) drive met een oprechte nieuwsgierigheid naar organisaties en haar medewerkers

Read more

Vind jij het een uitdaging om te werken in een enthousiaste, professionele en resultaatgerichte werkomgeving? Heb jij een sterke affiniteit met data science en wil jij een belangrijke bijdrage leveren aan de succesvolle groei van Newpeople? Kom dan ons bureau versterken als Senior Consultant! Newpeople Newpeople helpt haar opdrachtgevers te transformeren naar de nieuwe economie door hen in contact te brengen met de juiste (digitale) marketing professionals, managers & directors. In deze hard groeiende niche zijn we absoluut de kwalitatieve marktleider. Onze ambities blijven echter hoog, evenals de ambities van onze opdrachtgevers: veelal grote en aantrekkelijke (internationale) A-merken, internetbedrijven en start-ups die de digitale wereld veranderen! Als ‘open book company’ staat 100 % transparantie hoog in het vaandel. Daarnaast investeren we veel in training, begeleiding, persoonlijke ontwikkeling en groei. De cultuur bij ons op kantoor laat zich omschrijven als informeel, direct, ambitieus en gepassioneerd. Onze consultants presteren als team; met humor streven zij constant naar een nog betere kwaliteit van dienstverlening. Als consultant binnen Newpeople word je verantwoordelijk voor een ‘community’ binnen online marketing, e-commerce, CRM of data. Je werkt op een zeer bijzondere werkplek: het spraakmakende REMeiland in de Houthaven van Amsterdam! Functie-informatie Als Senior Consultant Data Science volg je de trends en ontwikkelingen binnen het digitale landschap nauwkeurig: aan jou de taak om onze community binnen data science verder uit te bouwen en kansen in de markt te spotten en te verzilveren. Dit doe je door als sparringpartner bij onze opdrachtgevers te fungeren en hen op gedegen wijze te adviseren bij hun digitale strategie en de invulling van hun e-commerce vacature(s). Als Senior Consultant Data Science ben je concreet verantwoordelijk voor: Het op een kwalitatieve manier uitbouwen en proactief onderhouden van een sterke community van kandidaten en opdrachtgevers binnen data science Het acquireren en kwalificeren van opdrachten uit bestaande en mogelijk ook nieuwe opdrachtgevers Het begeleiden van het gehele recruitmentproces aan zowel de kandidaat- als opdrachtgeverszijde Voorwaarden Als Senior Consultant Data Science ben je een go-getter bij wie kwaliteit van dienstlening en resultaatgericht werken hand in hand gaan. Je bent ondernemend, collegiaal, integer en beschikt over een flinke dosis relativeringsvermogen. Daarnaast heb jij: Als Senior Recruitment Consultant de ambitie om de beste te willen zijn in het vak, resulterend in kwalitatieve relaties met opdrachtgevers en topkandidaten Jezelf door de jaren heen ontwikkeld tot een gedegen en gewaardeerde adviseur van directies en topkandidaten Een combinatie van een zakelijke (commerciële) drive met een oprechte nieuwsgierigheid naar organisaties en haar medewerkers

Read more

Het einde van het jaar is bijna aangebroken. De recepten voor Kerst worden uit de kast gehaald, goede voornemers worden opgeschreven en we blikken terug op het afgelopen jaar. Kijk je mee wat wij in 2017 allemaal hebben gedaan? FD Gazelle Ieder jaar reikt Het Financieele Dagblad de FD Gazellen Awards uit aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Newpeople stond dit jaar zelfs in de top 10 van 754 snelstgroeiende bedrijven van Nederland! Alle ondernemingen die de afgelopen drie jaar een omzetgroei van ten minste 20% hebben gehaald, winnen een FD Gazellen Award. Met trots mag Newpeople zich ook tot deze winnaars rekenen!  Digital Transformers Award De Digital Transformers Award werd op 5 oktober alweer voor de 3e keer georganiseerd. Dit high end evenement is in het leven geroepen om de digitale transformatie van bedrijven te stimuleren en het digitale talent in Nederland in de schijnwerpers te zetten. De prijs ondersteunt de digitale ontwikkeling van bedrijven door op onderscheidende wijze inspiratie, inzicht en ontwikkelmogelijkheden te bieden. Dit jaar werden de finalisten gekozen uit een longlist met meer dan vijftig kandidaten. Gerhard van der Bijl (Chef Digital Officer & CIO) heeft de prijs in de wacht gesleept. Lees hier het uitgebreide verslag!  Digital Marketing Live Tijdens Digital Marketing Live op 1 juni j.l. heeft onze Senior Consultant Interim Solutions Maurits van der Does een ronde tafel discussie voorgezeten waarin hij met vakgenoten heeft gesproken over de opkomst van data management platforms (DMP’s) en de implicaties hiervan voor een organisatie. Een leuke en leerzame bijeenkomst! v.l.n.r.: Lorraine Koevoets & Ben Holewijn tijdens de FD Gazellen Award uitreiking, Adjan Kodde (Mirabeau), Gerhard van der Bijl (FloraHolland) en Maurits van der Does tijdens Digital Marketing Live. Varen met Newpeople Interim Solutions Newpeople Interim Solutions vierde feest in september! Het afgelopen jaar hebben we weer vele hoogtepunten mogen meemaken met o.a. het aantrekken van vier nieuwe nieuwe teamleden! Samen met een groep contactpersonen en interimmers hebben we gezellige boottocht over de Amsterdamse grachten gemaakt.  Ontwikkelingen Newpeople Executive Search Sind 1 juli 2016 heeft Newpeople een aparte tak die zich richt op executive search. Hier werken George Freriks en sinds april 2017 Niekie Jansen. We zien dat ook bij functies op C-levelniveau, digitale vraagstukken steeds belangrijker worden. Ook weten (corporate) investeerders de weg naar Newpeople steeds beter te vinden om hun digitale proposities verder uit te bouwen. We hebben het afgelopen jaar diverse functies op dit niveau ingevuld, zoals bijvoorbeeld een CEO voor de scale-up van een corporate venture, een Country Director voor een internationale Telecom operator en een bestuursvoorzitter voor een branchevereniging in het digitale domein. In het voorjaar heeft Newpeople Executive Search een evenement georganiseerd over “Transities in de media industrie” en voor begin 2018 staat een evenement in de planning over scale-ups, venturing en leidinggevend talent. Inmiddels hebben George en Niekie een community van honderden gekwalificeerde professionals opgebouwd. Newpeople VIP Connect De 10e editie van Newpeople VIP Connect vond plaats op donderdag 6 april 2017. Ronald Velten (Marketing & Communications Director Europe bij IBM) inspireerde […]

Read more

We zijn op zoek naar een inspirerende Cel Lead die gelooft in digitaal leiderschap en samen met ons de groeidoelstellingen weet te realiseren. Newpeople Newpeople beïnvloedt sinds 2006 de wereld van (online) marketing, transformatie en leiderschap. We adviseren onze opdrachtgevers hoe ze zich kunnen aanpassen aan de digitale wereld en samen met onze kandidaat-communities inspireren en helpen we ambitieuze bedrijven door hen de beste en meest inspirerende mensen te leveren. We werken continu aan het verbeteren van onze kennis en het betrekken en behouden van ons netwerk via onze sterke digitale communities, diepgaande kennishubs, rondetafelgesprekken en andere toonaangevende digitale evenementen. Als een ‘open boek’ bedrijf, leveren we WOW door onszelf constant uit te dagen om te blijven groeien en respectvol te zijn, want uiteindelijk zijn het de lange termijn relaties die het meest waardevol zijn. Functie-informatie In de functie van Cel Lead heb je een aantal verantwoordelijkheden, zoals: Je formuleert een visie in samenwerking met jouw team en in overeenstemming met de strategie, missie en waarden van ons bureau. Je bouwt een team op en uit en je bent met jouw team eindverantwoordelijk voor de realisatie Je gelooft in digitaal leiderschap en weet door jouw visie, structuur, focus, daadkracht, persoonlijke ontwikkeling en -groei van zijn/haar medewerkers te versnellen, de commerciële slagkracht te vergroten en ons marktaandeel verder uit te breiden Je zoekt en bindt opdrachtgevers die écht passen bij ons bureau en weet hen op creatieve en inhoudelijke wijze te overtuigen. Je bent daarnaast eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van dienstverlening, je maakt deel uit van het kernteam en je rapporteert aan de CEO. Voorwaarden De Cel Lead die wij zoeken voor deze vacature voldoet aan een aantal voorwaarden: Je bent een academicus met verstand van digitaal, kritisch en genuanceerd. Je hebt impact op opdrachtgevers, kandidaten en teamleden op inhoud en persoonlijk vlak. Je boeit, inspireert bent derhalve ook een natuurlijk leider Je bent een ondernemende, energieke high-flyer, die faciliteert en coacht en die een scherpe commerciële analyse koppelt aan een actiegerichte, commerciële en sterk mensgerichte attitude Je bent iemand die ervaring heeft opgedaan bij een bureau, liefst een actief netwerk heeft binnen digital, lef en structuur heeft, planmatig werkt en groei realiseert en een voorbeeldfunctie voor anderen is. Aanbod Juist de breedte in deze functie is interessant; er zijn veel mogelijkheden om ons verder te brengen op het digitale speelveld. Het is een mooie stap voor iemand met een bewezen track record binnen digital en die nu zijn of haar kennis wil inzetten om de groeidoelstellingen van Newpeople te realiseren.

Read more