Welcome at The House of Newpeople. For the best website experience we kindly ask you to insert your name and preferences.

Type of visitor:
Save / Close
Reset all saved cookies

Keep me posted about all the Newpeople news

Life @ Newpeople

An inside look at everyday life at Newpeople. Experience our values – deliver wow, respect, be humble, and grow – and learn more about our open-book philosophy. Read some of our personal stories or get in touch. Or help us to advise, connect & enjoy by applying for one of our own positions!

We Advise, Connect & Enjoy!

Make a selection

Het einde van het jaar is bijna aangebroken. De recepten voor Kerst worden uit de kast gehaald, goede voornemers worden opgeschreven en we blikken terug op het afgelopen jaar. Kijk je mee wat wij in 2017 allemaal hebben gedaan? FD Gazelle Ieder jaar reikt Het Financieele Dagblad de FD Gazellen Awards uit aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Newpeople stond dit jaar zelfs in de top 10 van 754 snelstgroeiende bedrijven van Nederland! Alle ondernemingen die de afgelopen drie jaar een omzetgroei van ten minste 20% hebben gehaald, winnen een FD Gazellen Award. Met trots mag Newpeople zich ook tot deze winnaars rekenen!  Digital Transformers Award De Digital Transformers Award werd op 5 oktober alweer voor de 3e keer georganiseerd. Dit high end evenement is in het leven geroepen om de digitale transformatie van bedrijven te stimuleren en het digitale talent in Nederland in de schijnwerpers te zetten. De prijs ondersteunt de digitale ontwikkeling van bedrijven door op onderscheidende wijze inspiratie, inzicht en ontwikkelmogelijkheden te bieden. Dit jaar werden de finalisten gekozen uit een longlist met meer dan vijftig kandidaten. Gerhard van der Bijl (Chef Digital Officer & CIO) heeft de prijs in de wacht gesleept. Lees hier het uitgebreide verslag!  Digital Marketing Live Tijdens Digital Marketing Live op 1 juni j.l. heeft onze Senior Consultant Interim Solutions Maurits van der Does een ronde tafel discussie voorgezeten waarin hij met vakgenoten heeft gesproken over de opkomst van data management platforms (DMP’s) en de implicaties hiervan voor een organisatie. Een leuke en leerzame bijeenkomst! v.l.n.r.: Lorraine Koevoets & Ben Holewijn tijdens de FD Gazellen Award uitreiking, Adjan Kodde (Mirabeau), Gerhard van der Bijl (FloraHolland) en Maurits van der Does tijdens Digital Marketing Live. Varen met Newpeople Interim Solutions Newpeople Interim Solutions vierde feest in september! Het afgelopen jaar hebben we weer vele hoogtepunten mogen meemaken met o.a. het aantrekken van vier nieuwe nieuwe teamleden! Samen met een groep contactpersonen en interimmers hebben we gezellige boottocht over de Amsterdamse grachten gemaakt.  Ontwikkelingen Newpeople Executive Search Sind 1 juli 2016 heeft Newpeople een aparte tak die zich richt op executive search. Hier werken George Freriks en sinds april 2017 Niekie Jansen. We zien dat ook bij functies op C-levelniveau, digitale vraagstukken steeds belangrijker worden. Ook weten (corporate) investeerders de weg naar Newpeople steeds beter te vinden om hun digitale proposities verder uit te bouwen. We hebben het afgelopen jaar diverse functies op dit niveau ingevuld, zoals bijvoorbeeld een CEO voor de scale-up van een corporate venture, een Country Director voor een internationale Telecom operator en een bestuursvoorzitter voor een branchevereniging in het digitale domein. In het voorjaar heeft Newpeople Executive Search een evenement georganiseerd over “Transities in de media industrie” en voor begin 2018 staat een evenement in de planning over scale-ups, venturing en leidinggevend talent. Inmiddels hebben George en Niekie een community van honderden gekwalificeerde professionals opgebouwd. Newpeople VIP Connect De 10e editie van Newpeople VIP Connect vond plaats op donderdag 6 april 2017. Ronald Velten (Marketing & Communications Director Europe bij IBM) inspireerde […]

Read more

Wij helpen onze ambitieuze opdrachtgevers hoe ze zich kunnen aanpassen aan de digitale wereld en samen met onze kandidaat-communities inspireren en helpen we hen door hen de beste en meest inspirerende mensen te leveren. We werken continu aan het verbeteren van onze kennis en het betrekken en behouden van ons netwerk via onze sterke digitale communities, diepgaande kennishubs, rondetafelgesprekken en andere toonaangevende digitale evenementen. Als een ‘open boek’ bedrijf, leveren we WOW door onszelf constant uit te dagen om te blijven groeien en respectvol te zijn, want uiteindelijk zijn het de lange termijn relaties die het meest waardevol zijn. Onze ambities om door te groeien zijn groot. We zoeken daarom een Senior Talent Acquisition Specialist die thuis is in employer branding, weet hoe je mee kan bouwen om Newpeople nog meer een great place to work kan maken, die de huidige (recruiters en hr) communities verder managed en uitbouwt met als doel het werven van nieuwe collega’s. Functie-informatie Voor de vacature van Senior Talent Acquisition Specialist zijn we op zoek naar iemand die: Een duidelijke visie heeft hoe talent aan te trekken en deze visie weet te vertalen naar een duidelijke uitvoering en het “great place to work” concept verder kan uitbouwen De werving (van A tot Z) van (Senior) Consultants voor Newpeople via zowel online als offline kanalen; het schrijven van wervende functieprofielen, het genereren van een constante instroom van talentvolle kandidaten, het voeren van eerste selectiegesprekken en het fungeren als coördinator van het gehele wervingsproces, het verzorgen van een goede ‘onboarding’ voor nieuwe collega’s; het op orde maken van contractuele en andere praktische zaken en het (waar nodig) opnieuw vormgeven van het talent development programma Het, in samenwerking met de Brand & Marketing Specialist, neerzetten van een sterke employer branding en community management strategie welke zorgt voor het aantrekken van nieuwe collega’s en het behoud van huidige collega’s Voorwaarden Om in aanmerking te komen voor de vacature van Senior Talent Acquisition Specialist zijn we op zoek naar een (corporate of bureau) recruiter met een hoog actieniveau en een can-do mentaliteit. Je herkent jezelf in onderstaand profiel: Liefst WO opgeleid, minimaal 3-6 jaar recruitment ervaring, bij voorkeur in een commerciële omgeving, bijvoorbeeld als recruitment consultant of corporate recruiter Je hebt een heldere visie op employer brand management, oprechte interesse in mensen en schakelt makkelijk met toptalent en je bent actief op social media Je bent representatief, communicatief en oprecht, hebt hoge gun-factor, gelooft in de kracht en het belang van ‘people’ en wordt het visitekaartje van ons bureau Aanbod Herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Kom ons team versterken als Senior Talent Acquisition Specialist. De primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn uiteraard volledig in overeenstemming met het niveau van de functie. Naast een vast salaris bieden we je een aantrekkelijke bonusregeling. Uiteraard behandelen we jouw reactie strikt vertrouwelijk. Wij horen graag van je!

Read more

Wanna work? 👑 #lifeatnewpeople

Read more

Kent Instagram geen geheimen voor jou en post jij het liefst elke dag content op Instagram? Ben je daarnaast proactief, een go-getter en niet op je mondje gevallen? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als afstudeer- of meeloopstagiair(e) kom je ons marketing team versterken en doe je daarnaast werkervaring op in de richting van o.a. content marketing, online marketing, event management en social media! Newpeople Met een nieuwe aanpak, die heeft geleid tot een eigentijdse inrichting van ons bureau, is Newpeople het afgelopen jaar flink gegroeid (28 fte). We zijn voor de 3e keer op rij genomineerd voor een FD Gazelle Award. We mogen ons dus met trots marktleider noemen als het gaat om het werven van (online) marketing, e-commerce, CRM & data professionals, managers en directors, vast en interim. De ambities zijn en blijven groot! Met al die nieuwe, leuke en hardwerkende collega’s nemen ook de werkzaamheden op ons kantoor op het REMeiland in de Amsterdamse Houthavens toe. Daarom zijn wij op zoek naar een stagiair(e) die een belangrijke bijdrage binnen ons team gaat leveren aan onze website & online marketing. Functie-informatie Wat maakt jouw stage uniek? Om meerdere redenen: je levert een bijdrage aan onze branding en naamsbekendheid door middel van de nieuwe website, events en het posten van dagelijkse content op onze social media! Samenvattend ben je verantwoordelijk voor: Het dagelijks ondersteunen bij marketing activiteiten: het posten van relevante content op onze website en in de Newpeople social kanalen (LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram) en het ondersteunen bij de organisatie van events (VIP Connect, Online Tuesday, etc.) Het fungeren als ‘vliegende keep’ op kantoor; jij ziet waar hulp nodig is en springt dan direct bij! Het uitvoeren van (markt)onderzoek, mocht je je afstudeerscriptie bij ons willen schrijven. Voorwaarden Wij zijn niet zomaar op zoek naar een stagiair(e): wij zijn op zoek naar de beste Stagiair(e) Social & Content Marketing! Iemand die proactiviteit, lef en humor uitdraagt, zowel in het dagelijks leven als online. Je voldoet aan het volgende profiel: HBO-student in commerciële richting (bijvoorbeeld op het gebied van communicatie, marketing, event management of media) Thuis in en zeer actief op social media en daarnaast proactief, dienstverlenend en organisatorisch sterk Sterk in Nederlandse en Engelse taal Aanbod Newpeople biedt jou een leerzame en veelzijdige stage binnen een dynamische en informele setting. Als Stagiair(e) Social & Content Marketing maak je deel uit van een jong en gedreven team en krijg je alle ruimte voor eigen inbreng en initiatief. Het Newpeople kantoor bevindt zich bovendien op de coolste kantoorlocatie van Amsterdam -het REMeiland in de industriële Houthaven! Heb je interesse om als stagiair(e) bij ons aan de slag te gaan? Stuur je CV en motivatie t.a.v. Lorraine Koevoets naar lorraine.koevoets@newpeople.nl. Kijk ondertussen voor een ‘sneak preview’ op onze life@newpeople pagina!

Read more

Foto’s van The Product Owner Hub #5 staan nu op onze Facebook! 👾

Read more

Welkom! At the not so orange entrance 🍎 #vandaagisrood #lifeatnewpeople #vacature

Read more

We zijn op zoek naar een inspirerende Cel Lead die gelooft in digitaal leiderschap en samen met ons de groeidoelstellingen weet te realiseren. Newpeople Newpeople beïnvloedt sinds 2006 de wereld van (online) marketing, transformatie en leiderschap. We adviseren onze opdrachtgevers hoe ze zich kunnen aanpassen aan de digitale wereld en samen met onze kandidaat-communities inspireren en helpen we ambitieuze bedrijven door hen de beste en meest inspirerende mensen te leveren. We werken continu aan het verbeteren van onze kennis en het betrekken en behouden van ons netwerk via onze sterke digitale communities, diepgaande kennishubs, rondetafelgesprekken en andere toonaangevende digitale evenementen. Als een ‘open boek’ bedrijf, leveren we WOW door onszelf constant uit te dagen om te blijven groeien en respectvol te zijn, want uiteindelijk zijn het de lange termijn relaties die het meest waardevol zijn. Functie-informatie In de functie van Cel Lead heb je een aantal verantwoordelijkheden, zoals: Je formuleert een visie in samenwerking met jouw team en in overeenstemming met de strategie, missie en waarden van ons bureau. Je bouwt een team op en uit en je bent met jouw team eindverantwoordelijk voor de realisatie Je gelooft in digitaal leiderschap en weet door jouw visie, structuur, focus, daadkracht, persoonlijke ontwikkeling en -groei van zijn/haar medewerkers te versnellen, de commerciële slagkracht te vergroten en ons marktaandeel verder uit te breiden Je zoekt en bindt opdrachtgevers die écht passen bij ons bureau en weet hen op creatieve en inhoudelijke wijze te overtuigen. Je bent daarnaast eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van dienstverlening, je maakt deel uit van het kernteam en je rapporteert aan de CEO. Voorwaarden De Cel Lead die wij zoeken voor deze vacature voldoet aan een aantal voorwaarden: Je bent een academicus met verstand van digitaal, kritisch en genuanceerd. Je hebt impact op opdrachtgevers, kandidaten en teamleden op inhoud en persoonlijk vlak. Je boeit, inspireert bent derhalve ook een natuurlijk leider Je bent een ondernemende, energieke high-flyer, die faciliteert en coacht en die een scherpe commerciële analyse koppelt aan een actiegerichte, commerciële en sterk mensgerichte attitude Je bent iemand die ervaring heeft opgedaan bij een bureau, liefst een actief netwerk heeft binnen digital, lef en structuur heeft, planmatig werkt en groei realiseert en een voorbeeldfunctie voor anderen is. Aanbod Juist de breedte in deze functie is interessant; er zijn veel mogelijkheden om ons verder te brengen op het digitale speelveld. Het is een mooie stap voor iemand met een bewezen track record binnen digital en die nu zijn of haar kennis wil inzetten om de groeidoelstellingen van Newpeople te realiseren. Heb je interesse om als Cel Lead bij ons aan de slag te gaan? Neem dan snel contact op met Ben Holewijn!

Read more

Ok, nog een laatste foto!🦌✨🏆#fdgazellen #trots #8eplek#lifeatnewpeople

Read more

Trots!🦌✨#fdgazellen#3ekeeroprij #lifeatnewpeople  

Read more

Klaar voor de uitreiking van de FD Gazellen Award!🦌🏆 #fdgazellen#lifeatnewpeople #leiden

Read more

Trots!💪🏼 Maurits vertelt op RLCon over onze open book company!📖 #lifeatnewpeople #recruitmentleadersconnect #amsterdam  #openbook

Read more

Wanna build the new digital world? Newpeople Newpeople helpt haar opdrachtgevers te transformeren naar de nieuwe economie door hen in contact te brengen met de juiste (digitale) marketing professionals, managers & directors. In deze hard groeiende niche zijn we absoluut de kwalitatieve marktleider. Onze ambities blijven echter hoog, evenals de ambities van onze opdrachtgevers: veelal grote en aantrekkelijke (internationale) A-merken, internetbedrijven en start-ups die de digitale wereld veranderen! Als ‘open book company’ staat 100 % transparantie bij ons hoog in het vaandel. Daarnaast investeren we veel in training, begeleiding, persoonlijke ontwikkeling en groei. De cultuur bij ons op kantoor laat zich omschrijven als informeel, direct, ambitieus en gepassioneerd. Onze consultants presteren als team; met humor streven zij constant naar een nog betere kwaliteit van dienstverlening. Als consultant binnen Newpeople word je verantwoordelijk voor een ‘community’ binnen online marketing, e-commerce, CRM of data. Je werkt op een zeer bijzondere werkplek: het spraakmakende REMeiland in de Houthaven van Amsterdam! Functie-informatie Heb jij ambitie en wil jij verder groeien in de wereld van recruitment? Wil jij werken in een dynamisch en professioneel team waarin een open en positieve cultuur heerst? Word dan onze nieuwe Senior Consultant! Om de (commerciële) doelstellingen te behalen, wordt de samenwerking tussen e-commerce en IT voor organisaties steeds belangrijker. Binnen Newpeople richt de community Digital Development zich hier op. Als Senior Consultant Digital Development ben je verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van deze community. Je legt contacten, treedt op als sparringpartner voor potentiële opdrachtgevers en adviseert hen bij hun digitale strategie, de inrichting van hun organisatie en de invulling van hun digital development vacature(s). Als Senior Consultant Digital Development  ben je concreet verantwoordelijk voor: Het op een kwalitatieve manier uitbouwen en proactief onderhouden van een sterke community van kandidaten en opdrachtgevers binnen Digital Development Het acquireren en kwalificeren van opdrachten uit bestaande en mogelijk ook nieuwe opdrachtgevers Het begeleiden van het gehele recruitmentproces aan zowel de kandidaat- als opdrachtgeverszijde. Voorwaarden Als Senior Senior Consultant Digital Development  ben je van nature resultaatgericht, creatief en charismatisch. Je streeft altijd naar het behalen van je doelen, maar je kunt op zijn tijd ook goed relativeren. Daarnaast heb je: Als senior recruitment consultant de ambitie om de beste te willen zijn in het vak, resulterend in kwalitatieve relaties met opdrachtgevers & kandidaten Jezelf door de jaren heen ontwikkeld tot een gedegen en gewaardeerde adviseur van directies en topkandidaten Een combinatie van een zakelijke (commerciële) drive met een oprechte nieuwsgierigheid naar organisaties en haar medewerkers Heb je interesse om als Senior Consultant bij ons aan de slag te gaan? Stuur je CV en motivatie t.a.v. Elanie Bijsmans naar elanie.bijsmans@newpeople.nl. Kijk ondertussen voor een ‘sneak preview’ op onze life@newpeople pagina! Vragen? Bel me gerust op 06 – 41 66 70 79

Read more

Wie wordt onze nieuwe collega? 🥂#lifeatnewpeople

Read more

Door mijn werk spreek ik veel online professionals. Sommigen zitten goed op hun plek, anderen zijn toe aan een nieuwe uitdaging. Het valt me hierbij op dat degenen die tevreden zijn met hun huidige positie, precies kunnen aangeven waarom dit het geval is. Het tegenovergestelde is echter vaak het geval bij de personen die op zoek zijn naar iets anders. Vanwaar dit contrast? Ik begrijp het wel. Enkele jaren geleden deed ik zelf werkzaamheden die me niet bevielen. Ik wist niet precies wat ik wel wilde, maar ik wist zeker wat ik niet wilde! Ik bleef een beetje in deze negatieve gedachtes hangen zonder mijn blik te verruimen en vooruit te kijken. Omdat ik destijds deelnam aan een traineeship had ik de luxe om gebruik te kunnen maken van een loopbaancoach. Samen konden we mijn gedachten structureren om vervolgens vol goede moed op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. Nu weet ik dat lang niet iedereen geld, zin of tijd heeft om met een loopbaancoach te sparren. Vandaar hier 5 vragen die je helpen bij het ordenen van je gedachten. 1. Van welke functies krijg ik energie? Binnen het vakgebied waarin ik werk is dit misschien wel de makkelijkste vraag. Kernwoorden zijn: e-Commerce, traffic, online marketing, webshop, conversie etc. Bedenk goed wat je binnen een vakgebied wilt doen. Wil je eindverantwoordelijkheid? Managen? (Uit)bouwen? Als je antwoord hebt op deze vragen, vraag je dan ook af waarom je dit wilt. Ik spreek bijvoorbeeld veel mensen die leiding willen geven. Maar waarom? Is dit omdat ze energie krijgen van het laten groeien van anderen? Of heeft dit met status en salaris te maken? 2. In wat voor soort organisatie zou ik willen werken? Ze bestaan in alle soorten en maten: groot, klein, dik, dun… Elke organisatie is weer anders met haar eigen mensen en spelregels. Oordeel hierin niet te snel. Zo zegt bijvoorbeeld de grootte van een organisatie niet altijd iets over de slagkracht. Er zijn clubs met 4 FTE die geen stap vooruit komen en er zijn corporates die met korte sprints grote snelheden bereiken. Vraag goed rond in je netwerk, wat anderen van hun werkgever vinden en probeer erachter te komen waarin dit van elkaar verschilt. Ook de werkomgeving is hierbij van belang. Vind jij het prima om in een afgesloten ruimte te zitten met je headset op of brainstorm jij liever tijdens een potje pingpong? 3.Welke branche past het beste bij me? Sommige personen die ik spreek weten zeker dat ze alleen nog maar in een bepaalde branche willen werken, anderen maakt het niet uit zolang ze maar bezig zijn met hun vak. Een belangrijke vraag hierin is; ben je merk- en/of productgericht? Werk je bijvoorbeeld harder als je die hippe sportschoen van dat ene A-merk verkoopt of als je geld binnen kunt halen voor dat ene goede doel? En wat te doen als je expertise hebt opgebouwd binnen een branche die niet langer bij je past? Een switch van branche kan heel verruimend zijn. Het is echter de vraag of organisaties hier ook […]

Read more

Enkele weken geleden las ik dat ‘jongeren’ steeds vaker thuiszitten met een burn-out. Het betreft hier generatie Y (geboren na 1980). Ze zouden door de media een ideaalbeeld voorgeschoteld krijgen van leeftijdgenoten, waar ze zelf niet aan kunnen voldoen. Deze teleurstelling zorgt voor onzekerheid en weinig zelfvertrouwen en kan zodoende tot een burn-out leiden. #ziehoefitikben Het bericht raakte me. Misschien kwam het dichtbij. Zelf behoor ik ook tot deze generatie en ook ik zat op dat moment thuis…Echter zat ik thuis door een hersenschudding. Iets fysieks in de eerste plaats. Ik herkende het geschetste beeld wel. Ook ik leef in een wereld vol van uiterlijk vertoon, drink drankjes in semi hippe cafés op de Amsterdamse grachten, ‘like’ foto’s waarop duidelijk te zien is hoe geweldig mijn eigen leven is (#ziehoetofikben) en kijk series over te rijke en te succesvolle jongeren. Tegelijkertijd voer ik aan mijn keukentafel regelmatig gesprekken met vrienden over het hoe en waarom, en of de zojuist ingeslagen weg wel de juiste is… Als je weet wat je wilt… Er is echter wel een groot verschil tussen mij en deze jongeren waar het artikel over ging. Ik zit namelijk niet thuis door een burn-out. Sterker nog; ik heb het enorm naar mijn zin in mijn baan bij Newpeople! Vanwaar het verschil tussen mij en enkele leeftijdsgenoten? Is dat geluk? Ik geloof van niet. Volgens mij komt dit doordat ik in het verleden goed heb nagedacht wat voor mij belangrijk is in het leven, zowel persoonlijk als professioneel (als hier al een verschil in zit). Door de hulp van een loopbaancoach in te schakelen ben ik me bewust geworden van mijn professionele waarden en heb ik een baan gezocht die hier voor een groot gedeelte op aansluit; binnen Newpeople kan ik deze waarden tot volle bloei laten komen. (Zelf)reflectie = onontbeerlijk Ik zou iedereen deze tevredenheid in zijn of haar baan (en leven?) toewensen. Om dit te bereiken of te behouden is in mijn ogen (zelf)reflectie onontbeerlijk. Even stilstaan om te checken of we nog met de juiste dingen bezig zijn. Dit zul je je hele leven moeten blijven doen. Alleen op die manier kan je de perfecte leventjes op Facebook en de te hippe outfits in die nieuwe gin-tonic bar even relativeren. Wat is voor mij belangrijk? Wat doet er nu echt toe? Er is altijd tijd, en anders moet je het maken Is dit een pleidooi voor de zoveelste loopbaancoach of zelfhulptheorie? Niet per se. Het is wel een pleidooi om op gezette tijden te reflecteren. Maak hier tijd voor. Je hoeft hierbij niet per se te wachten tot die ene vakantie. Dit kan ook tussen de bedrijven door, bijvoorbeeld tijdens een kop koffie met je recruitment consultant ? Ons vak behelst meer dan het invullen van openstaande vacatures. We helpen graag met het meten van jouw temperatuur, ook als hier geen directe aanleiding voor is. Er is altijd tijd, en anders moet je het maken.

Read more