Welcome at The House of Newpeople. For the best website experience we kindly ask you to insert your name and preferences.

Type of visitor:
Save / Close
Reset all saved cookies

Keep me posted about all the Newpeople news

Hoe zet je in 2 weken een Growth Hacking Lab op in een omnichannel omgeving?

feature

Luidde de vraag van de eerste round table sessie op Emerce e-Commerce Live!, een round table gehost door Emile Valkestijn. Een round table die 2 rijen dik werd bijgewoond door enthousiaste e-commerce fanaten. Want hoe zet je nou eigenlijk zo’n Growth Hacking Lab op? Aan de hand van onderstaande 3 stappen!

Stap 1: Stel een groep samen van de juiste mensen. 

Professionals met een breed kennisprofiel, een duidelijk specialisme en kennis en skills op verschillende gebieden. Mensen die flexibel (of hipper gezegd; agile) zijn, over een can-do mentaliteit beschikken en gemakkelijk connecties leggen.

Stap 2: Probeer eens een andere werkomgeving.

Een andere werkomgeving kan zorgen dat je meer out-of-the-box gaat denken en de creativiteit gestimuleerd wordt.

Stap 3: Zet het proces voor een Growth Hacking Lab op.

Logischerwijs is de vervolgstap het opzetten van het proces, en dat doe je aan de hand van 5 fases:

1. De ontdekkingsfase van 3 weken
2. De definieerbare fase = definieer het concept waarmee je het verschil gaat maken
3. De testfase = 8 a 9 weken lang zet je het concept in de markt, waarna je het aan de hand van de resultaten optimaliseert
4. De support fase = krijg de support van het bedrijf en betrek het onder het nom van ‘awareness creëren”
5. De realisatie fase = het concept is uitgewerkt en je blijft testen en bijschaven

En zo zet je binnen 2 weken een Growth Hacking Lab op in een omnichannel omgeving.