• +31 (0)20 570 20 30

Digitale groei.

Digitale groei.

Digitale groei.

Onze visie op digitale groei: pure players bewegen van start-up naar grown-up en hebben voortdurende innovatie en schaalbaarheid nodig. AI speelt daarbij een steeds grotere rol – van slimme automatisering tot strategische inzet voor versnelling en waardecreatie.

Fase 1

Businessdoel

Start-up

Deze fase is voor beginnende bedrijven gedreven door technologie die zoeken naar een herhaalbaar en schaalbaar businessmodel.

  • Idee omzetten in een product of dienst
  • Businessmodel en waardepropositie uitwerken en vastleggen
  • Opleveren Minimal Viable Product (MVP)
  • Proberen en itereren, testen en aanpassen
  • Fundamenten opbouwen op een manier die schaalbaar is; geldt voor propositie, markten, data, partnerships etc.

AI wordt in deze fase vooral bottom‑up verkend, via generatieve AI, automatisering en growth hacks door founders en kleine teams met een hands‑on mentaliteit.

Leiderschap

Ondernemer

Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:

  • Executiekracht
  • Focus op het idee – Is een visionair, vernieuwend, pionier, en uitvinder
  • Hoge dosis ambitie
  • Is nieuwsgierig, kan omgaan met
  • Data savvy (data doorgronden en toepassen)
  • Integer, sustainable, ethisch verantwoord
  • Durft risico’s te nemen, ook met nieuwe technologie zoals AI

Fase 2

Businessdoel

Scale-up

Deze fase is voor bedrijven die de groei willen versnellen, en daarvoor in de organisatie een professionalisering moeten aanbrengen om de schaalbaarheid te realiseren.

  • Opschalen van het bedrijf over verschillende assen (product over verschillende markten, tech backbone, propositie etc.)
  • Met name gericht op gebruikers en omzet
  • Businessmodel dat lange termijn omzet / winst genereert
  • Organisatie inrichting hierop laten aansluiten, standaardiseren en professionaliseren

AI verschuift hier van experiment naar gerichte inzet, voor processen, aanbevelingen en automatisering, met eerste beleid en doelen voor groei en impact.

Leiderschap

Opschaler

Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:

  • Van operationeel naar coachend leiderschap (je kan niet meer alles zelf doen)
  • Focus op mensen – het juiste team mensen aantrekken, ontwikkelen en behouden
  • Schaalbaarheid creëren door structuur en processen, zonder ondernemerschap te verliezen – bestendigheid creëren
  • Duidelijkheid (communicatie/verwachtingen) en persoonlijke groei (werken met A-players).
  • Doorgaan met vernieuwen en starten met verbeteren
  • Stimuleert het gebruik van AI om schaalbaarheid en innovatie te versnellen

Fase 3

Businessdoel

Grown-up

Deze fase is voor geslaagde en gevestigde pure players, die moeten blijven innoveren.

  • Doorstromen naar unicorn, voorkomen dat de groei te veel afvlakt (corporate)
  • De business en jezelf opnieuw blijven uitvinden – staying ahead of the competition
  • Operational excellence en continuous improvement voor ritme, consistentie en momentum
  • Bottom line growth, het creëren van winstgevendheid

AI wordt vast onderdeel van strategie en operatie, met teams, richtlijnen en governance om duurzaam voordeel te creëren.

Leiderschap

Facilitator

Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:

  • Dienend leiderschap – faciliteren, richting geven, non hiërarchisch, vanuit vertrouwen
  • Focus en helderheid. Je durft keuzes te maken met een open mind set, test & learn en consistente vooruitgang
  • Outside-in denken, netwerker
  • Adaptability en learning agility
  • Is extern boegbeeld, spreekt op congressen, zet PR en externe communicatie in
  • Stuurt op AI voor innovatie, duurzame waarde en concurrentievoordeel

HUMANIZING DIGITAL TRANSFORMATION AND GROWTH.

x

Cookiemelding

Natuurlijk maken we bij Newpeople ook gebruik van cookies. Cookies zijn kleine informatiebestanden die bij een bezoek aan de website worden opgeslagen op het apparaat waarmee je onze website bezoekt.

We verzamelen verschillende soorten cookies in onze systemen om meer inzicht te krijgen in het bezoekersgedrag op de website. Dit gaat om functionele cookies, analytische cookies en tracking cookies.

Lees meer

Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed blijft werken zodat je de juiste informatie op onze website krijgt te zien als je nog eens terugkomt.

Analytische cookies gebruiken we om in te zien hoe vaak onze website wordt bezocht en bijvoorbeeld welke pagina’s het beste voor ons werken.

De functionele- en analytische cookies hebben geen impact op jouw privacy, hiervoor hoeven we dus geen expliciete toestemming te vragen. De informatie van deze cookies wordt voor maximaal 90 dagen bewaard. Je kan cookies altijd zelf uitzetten of ze van je apparaat verwijderen. Hoe je dat kunt doen verschilt per soort internetbrowser en apparaat.

Meer weten?

Wil je meer weten over het cookiebeleid van Newpeople? Of heb je vragen over de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG of GDPR in het Engels) voor jouw bedrijf? Mail dan gerust naar hello@newpeople.nl.

Ik geef Newpeople toestemming voor het gebruik van tracking cookies: Ja Nee
Cookies geaccepteerd