• +31 (0)20 570 20 30
Digitale groei

Executive Search

Successful story of:

 

Plutosport

Facts and figures

  • 2005 Opgericht in
  • H2 Equity Partners Onderdeel van
  • Online sportwinkel Grootste in NL

Vraag.

Plutosport

Plutosport.nl is de grootste online sportwinkel van Nederland. Plutosport verkoopt een uitgebreid pallet van sport en lifestyle producten, variërend van kleding tot schoenen en andere accessoires, zowel via haar eigen online webshop in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk als via verschillende marktplaatsen door geheel Europa. Kenmerkend is dat alle artikelen uit voorraad leverbaar zijn en hierdoor een hoog service niveau (o.a. same day delivery en tot 22.00 uur besteld, morgen in huis) kan worden gegarandeerd.

Het bedrijf is in 2005 opgericht en is sinds 2010 actief als pure online retailer. Sindsdien is Plutosport uitgegroeid tot een van de grootste sport en branded apparel platformen van Nederland.

Recent is Plutosport onderdeel geworden van het portfolio van H2 Equity Partners, waarmee samengewerkt wordt aan de verdere groei van Plutosport.

Het bedrijf heeft de afgelopen jaren sterke autonome groei doorgemaakt en ziet de blijvende groeimogelijkheden. De groei  is gerealiseerd door een combinatie van 1) Autonome groei van het aandeel online sales in de sport & apparel markt, 2) Een sterk Europees inkoopbeleid met een breed assortiment van sport- en lifestyle producten anticiperend op klantvragen en trends; en 3) Een efficiënt marketing model ondersteund door een hoog serviceniveau.

De ambitie is om in 2 tot 3 jaar de omzet te verdubbelen. Voor deze groei wordt ingezet op expansie door inzet op internationalisatie, uitbreiding van categorieën, het verbeteren van customer loyalty en het verder ontwikkelen van private label-artikelen en teamwear voor sportclubs en bedrijven.

De nieuwe CEO gaat, samen met zijn team, deze groei van Plutosport te realiseren.


Oplossing.

Het doel van de CEO is om de algehele visie en strategie te definiëren geënt op verdere groei en zorg dragen voor een duidelijke executie die door de gehele organisatie geborgd is en gedragen wordt. De CEO levert met name vanuit de e-commerce expertise een belangrijke bijdrage aan deze strategie en groei van PlutoSport. 

Hierin is de commerciële platform-aanpak van groot belang. Het bedrijf bevindt zich op een omslagpunt naar de (post) scale-up fase waar een hoop zaken verder verbeterd kunnen worden om de groeiambities waar te maken. Verdere professionalisering van de organisatie en het creëren van een goede verkoopmachine zijn hierin key. Het creëren van een winning team en het (verder) bouwen van een nieuw merk en nieuwe uniforme propositie vormt hierin de basis. Het realiseren van de ambitieuze omzetdoelstellingen met behoud van winstgevendheid is de belangrijkste taak voor de CEO.

Hidde van der Louw is recent als CEO gestart. Hidde is een energieke, resultaatgerichte, nieuwsgierige en ondernemende executive met een sterke (commerciële) drive. Hij ‘gaat aan’ op business maken en business doen. Hij heeft diepe kennis van internationale e-commerce omgevingen, marktplaatsen en platformen. Daarnaast heeft hij veel ervaring op het gebied van category management. Hij bouwt zeer succesvolle teams en wil graag samen met hen het verschil kunnen maken.

Hidde bezit een unieke mix van creatieve, datagestuurde marketing ervaring gecombineerd met uitstekende analytische en financiële vaardigheden. Hij is goed in het neerzetten van een strategie, doelstellingen en kpi’s en deze vervolgens te halen en te executeren. Hierin neemt hij mensen ook goed mee. Hidde is altijd op zoek naar het groeipotentieel, is no-nonsense en direct.

Leiderschap

Opschaler

Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:

  • Van operationeel naar coachend leiderschap (je kan niet meer alles zelf doen)
  • Focus op mensen – het juiste team mensen aantrekken, ontwikkelen en behouden
  • Schaalbaarheid creëren door structuur en processen, zonder ondernemerschap te verliezen – bestendigheid creëren
  • Duidelijkheid (communicatie/verwachtingen) en persoonlijke groei (werken met A-players).
  • Doorgaan met vernieuwen en starten met verbeteren
Bekijk ons leiderschapsmodel

Andere Digitale groei opdrachtgevers

x

Cookiemelding

Natuurlijk maken we bij Newpeople ook gebruik van cookies. Cookies zijn kleine informatiebestanden die bij een bezoek aan de website worden opgeslagen op het apparaat waarmee je onze website bezoekt.

We verzamelen verschillende soorten cookies in onze systemen om meer inzicht te krijgen in het bezoekersgedrag op de website. Dit gaat om functionele cookies, analytische cookies en tracking cookies.

Lees meer

Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed blijft werken zodat je de juiste informatie op onze website krijgt te zien als je nog eens terugkomt.

Analytische cookies gebruiken we om in te zien hoe vaak onze website wordt bezocht en bijvoorbeeld welke pagina’s het beste voor ons werken.

De functionele- en analytische cookies hebben geen impact op jouw privacy, hiervoor hoeven we dus geen expliciete toestemming te vragen. De informatie van deze cookies wordt voor maximaal 90 dagen bewaard. Je kan cookies altijd zelf uitzetten of ze van je apparaat verwijderen. Hoe je dat kunt doen verschilt per soort internetbrowser en apparaat.

Meer weten?

Wil je meer weten over het cookiebeleid van Newpeople? Of heb je vragen over de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG of GDPR in het Engels) voor jouw bedrijf? Mail dan gerust naar hello@newpeople.nl.

Ik geef Newpeople toestemming voor het gebruik van tracking cookies: Ja Nee
Cookies geaccepteerd