• +31 (0)20 570 20 30
Digitale transformatie

Executive Search

Successful story of:

 

Galderma

Facts and figures

  • 1981 Opgericht in
  • Nestlé & L'Oreal Joint venture
  • 100 landen Actief in

Vraag.

Galderma

“Advancing Dermatology for every skin story.” Dat is de visie van Galderma, een farmaceutisch bedrijf dat zich wereldwijd richt op dermatologie met als doel de huid te herstellen en gezond te houden. Het bedrijf is al meer dan 30 jaar gespecialiseerd in het onderzoeken van en het ontwikkelen van therapeutische en esthetische oplossingen voor de huid.

Galderma biedt een breed scala van producten aan, zowel over-the-counter producten als medicijnen op doktersvoorschrift. Hun portfolio bestaat uit innovatieve en wetenschappelijk ontwikkelde producten verdeeld over 3 business units:

  • Aesthetics – hierbij richt Galderma zich op klinieken voor cosmetische ingrepen met producten als fillers en botulinum toxin
  • Consumer Care – het direct-2-consumer kanaal gericht op over-the-counter producten en huidverzorging
  • Prescription Medicine – de business gericht op  dermatologen en andere healthcare professionals die patiënten met huidaandoeningen behandelen.

Galderma heeft een uitgesproken ambitie: “to become the leading dermatology company in the world”. 

Om deze ambitie te realiseren heeft Galderma een strategie opgesteld dat uit 2 pijlers bestaat: 

1. Innovatie en digitalisering
2.
“Embracing” patiënten, consumenten en health care professionals

Daarnaast staat ook het digitaliseren van de primaire processen op de agenda om sneller, beter en efficiënter te werken. Het doel is steeds meer datagedreven, waardegericht en agile te gaan werken.

Galderma heeft de afgelopen tijd zelf al stappen gezet en digitale initiatieven ontplooit in de realisatie van haar ambitie. Om deze plannen gecentraliseerd en gecoördineerd uit te voeren, en om deze naar het volgende plan te tillen, is er besloten een Digital Activation Manager aan te trekken.


Oplossing.

Jaco Hamel is gestart als Digital Activation Manager en heeft als belangrijkste doelstelling het realiseren van impact door het inzetten van digitaal. Gebaseerd op de algehele strategie van de verschillende BU’s maakt hij de vertaling naar de roadmap hoe en op welke punten digitaal een rol speelt in het behalen van deze doelen. Vervolgens zorgt hij er samen met de BU Head’s en de organisatie voor dat deze roadmap gerealiseerd wordt. 

Een van de belangrijkste aandachtspunten van de rol is het centraal stellen van digitaal in alle sales en marketing uitingen. Dit heeft zowel betrekking op het lokaliseren en bereiken van klanten middels de juiste online kanalen, het doorvertalen van de merkstrategie naar digitaal, als ook het vergroten van impact door customer journey optimalisatie. In al deze plannen en ambities vraagt de marketing en sales organisatie om een sparringpartner die hen meeneemt in welke mogelijkheden er zijn met behulp van digitalisering.

De Digital Activation Manager stelt vervolgens prioriteit in al deze initiatieven en door middel van snel resultaten te boeken bewijst hij toegevoegde waarde. Belangrijk is dat Galderma zich op een omslagpunt bevindt waar een hoop dingen goed georganiseerd zijn en tegelijkertijd nog verder verbeterd moeten worden om de groeiambities waar te kunnen maken.

Jaco Hamel is een bewezen digital leider met een duidelijke visie en een bewezen track record in groei in een e-commerce / omnichannel omgeving. Verder is hij sterk actie- en resultaatgericht, initiatiefrijk en commercieel. Hij is iemand die denkt in oplossingen, altijd wil blijven verbeteren en een hoog energieniveau heeft. Een verbinder, en tegelijk in staat op de juiste manier te kunnen challengen. Anderen zien hem als een inspirerende manager en autoriteit op het gebied van digitale groei.

Leiderschap

Verbinder

Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:

  • Bruggenbouwer
  • Evangelist & change agent – urgentie creëren voor beweging en de business meenemen
  • Iemand die door muren heen gaat, heilige huisje durft om te trappen
  • Outside-in denker, klant centraal stellen en data inzetten
  • Executiekracht (groot denken klein doen)
  • Test & Learn – fouten maken mag
  • Inzetten op agile en multidisciplinair
  • Stakeholder management – tussen evangelist en urgentie zit relevantie, ambassadeurs kweken / herkennen en inzetten
Bekijk ons leiderschapsmodel

Andere Digitale transformatie opdrachtgevers

x

Cookiemelding

Natuurlijk maken we bij Newpeople ook gebruik van cookies. Cookies zijn kleine informatiebestanden die bij een bezoek aan de website worden opgeslagen op het apparaat waarmee je onze website bezoekt.

We verzamelen verschillende soorten cookies in onze systemen om meer inzicht te krijgen in het bezoekersgedrag op de website. Dit gaat om functionele cookies, analytische cookies en tracking cookies.

Lees meer

Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed blijft werken zodat je de juiste informatie op onze website krijgt te zien als je nog eens terugkomt.

Analytische cookies gebruiken we om in te zien hoe vaak onze website wordt bezocht en bijvoorbeeld welke pagina’s het beste voor ons werken.

De functionele- en analytische cookies hebben geen impact op jouw privacy, hiervoor hoeven we dus geen expliciete toestemming te vragen. De informatie van deze cookies wordt voor maximaal 90 dagen bewaard. Je kan cookies altijd zelf uitzetten of ze van je apparaat verwijderen. Hoe je dat kunt doen verschilt per soort internetbrowser en apparaat.

Meer weten?

Wil je meer weten over het cookiebeleid van Newpeople? Of heb je vragen over de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG of GDPR in het Engels) voor jouw bedrijf? Mail dan gerust naar hello@newpeople.nl.

Ik geef Newpeople toestemming voor het gebruik van tracking cookies: Ja Nee
Cookies geaccepteerd