• +31 (0)20 570 20 30
Digitale transformatie

Executive Search

Successful story of:

 

Amslod

Facts and figures

  • e-Bikes Direct-to-Consumer
  • Newport Capital Onderdeel van
  • 2015 Opgericht in

Vraag.

Amslod

Amslod is een snel groeiend en toonaangevend direct-to-consumer Nederlands e-bike merk. Sinds 2015 is Amslod in razend tempo gegroeid tot een van de grootste e-bike merken van Nederland. Het bedrijf heeft een breed productaanbod met verschillende typen stadsfietsen en bedient hiermee de traditionele actieve vrijetijdsfietser. Met de introductie van nieuwe modellen heeft Amslod ook een mooi aanbod voor een jongere doelgroep en de commuter. 

In 2021 is Newport Capital de samenwerking met Amslod aangegaan voor de volgende groeifase. Hierin staan verdere professionalisering van de organisatie en verdere ontwikkeling van het productaanbod centraal. Tevens zal Newport Capital het bedrijf ondersteunen om haar groeiambities in Nederland en internationaal in de komende jaren te realiseren.

Amslod heeft in de afgelopen 6 jaar een sterke autonome groei doorgemaakt en ziet blijvende groeimogelijkheden. In de strategie wordt ingezet op (geografische) expansie, uitbreiding van categorieën en doelgroepen, gerichte doelgroep benadering, het verbeteren van de naamsbekendheid en de ontwikkeling van een omnichannel verkoopstrategie. 

De founders van Amslod zijn Bert Jonkeren en Ronald Meppelink, twee rasondernemers die het bedrijf hebben gebouwd tot wat het nu is: een sterke groeiende onderneming met 110 man personeel. Om in de groei te voorzien is het van belang dat er een interne organisatie gebouwd wordt waar de verschillende aandachtsgebieden goed worden belegd en waarbij Bert en Ronald ook enigszins worden ontzorgd.  Hierin past als volgende stap het aanstellen van een Head of Growth.


Oplossing.

Er wordt bij Amslod veel aan on- en offline marketing gedaan en ze zijn recent de samenwerking aangegaan met een online marketing- en data agency om meer gerichte en efficiënte online campagnes te voeren.

De groeiambities in Nederland richten zich op het verder ontsluiten van de marktpotentie. Traditioneel leunt online marketing binnen Amslod erg op de paid kanalen. Daarnaast worden er via radio en tv campagnes gedraaid om de naamsbekendheid te vergroten. Er ligt behoefte om een meer optimale (online) marketingmix te realiseren. De Head of Growth is hiervoor verantwoordelijk en draagt op deze manier zorg dat het bereik en de impact groter en gerichter worden gemaakt.

Daarnaast is de Head of Growth verantwoordelijk voor een uniforme, efficiënte en geoliede marketingmachine, waarbij hij ook direct sturing geeft aan het marketingbureau. Om dit te bewerkstelligen is de Head of Growth ook verantwoordelijkheid voor de inrichting van data en de benodigde tech en tooling.

John Rensink is recent gestart als Head of Growth om de groeiambities verder te ontsluiten. Hij is een marketeer met specifieke expertise in online/digitaal en heeft een technische marketing achtergrond. John is een intelligente, resultaatgerichte en ondernemende manager. Hij is gestructureerd, nieuwsgierig en schakelt snel. Hij is creatief en analytisch in zijn denken en hands-on en pragmatisch in zijn handelen. 

Daarnaast heeft hij aantoonbare commerciële successen behaald. Hij heeft een zeer gedegen ervaring in het realiseren van de online ambities van bedrijven. Zowel in merkbeleving, leadgeneratie, conversie verbetering, engagement, online concepten, innovatie en vindbaarheid.

John heeft een helicopterview en is in staat een grote scope te managen. Zijn kernkwaliteiten liggen bij energie creëren/geven en resultaat bereiken. Hij is een echte starter en aanjager om groei te initiëren en realiseren.

Leiderschap

Verbinder

Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:

  • Bruggenbouwer
  • Evangelist & change agent – urgentie creëren voor beweging en de business meenemen
  • Iemand die door muren heen gaat, heilige huisje durft om te trappen
  • Outside-in denker, klant centraal stellen en data inzetten
  • Executiekracht (groot denken klein doen)
  • Test & Learn – fouten maken mag
  • Inzetten op agile en multidisciplinair
  • Stakeholder management – tussen evangelist en urgentie zit relevantie, ambassadeurs kweken / herkennen en inzetten
Bekijk ons leiderschapsmodel

Andere Digitale transformatie opdrachtgevers

x

Cookiemelding

Natuurlijk maken we bij Newpeople ook gebruik van cookies. Cookies zijn kleine informatiebestanden die bij een bezoek aan de website worden opgeslagen op het apparaat waarmee je onze website bezoekt.

We verzamelen verschillende soorten cookies in onze systemen om meer inzicht te krijgen in het bezoekersgedrag op de website. Dit gaat om functionele cookies, analytische cookies en tracking cookies.

Lees meer

Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed blijft werken zodat je de juiste informatie op onze website krijgt te zien als je nog eens terugkomt.

Analytische cookies gebruiken we om in te zien hoe vaak onze website wordt bezocht en bijvoorbeeld welke pagina’s het beste voor ons werken.

De functionele- en analytische cookies hebben geen impact op jouw privacy, hiervoor hoeven we dus geen expliciete toestemming te vragen. De informatie van deze cookies wordt voor maximaal 90 dagen bewaard. Je kan cookies altijd zelf uitzetten of ze van je apparaat verwijderen. Hoe je dat kunt doen verschilt per soort internetbrowser en apparaat.

Meer weten?

Wil je meer weten over het cookiebeleid van Newpeople? Of heb je vragen over de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG of GDPR in het Engels) voor jouw bedrijf? Mail dan gerust naar hello@newpeople.nl.

Ik geef Newpeople toestemming voor het gebruik van tracking cookies: Ja Nee
Cookies geaccepteerd