Welcome at The House of Newpeople. For the best website experience we kindly ask you to insert your name and preferences.

Type of visitor:
Save / Close
Reset all saved cookies

Keep me posted about all the Newpeople news

2018 at Newpeople, so far…

feature

Ja, ja, die mooie zomer is bijna voorbij helaas. Om even wat afleiding van deze sombere gedachte (en het weer) te creëren, leek het ons een goed moment om eens terug te blikken op de afgelopen maanden. Wat hebben wij tot nu toe in 2018 allemaal beleefd? Wij nemen je mee in alle belangrijke gebeurtenissen!

New people bij Newpeople!

Dit jaar hebben we Minke van Dijk (Consultant Online Marketing), Puck Garland (Brand & Marketing Specialist), Caran Tanke (Senior Consultant Digital Analytics & Data), Olaf Teeling (Corporate Recruiter) en Gabrielle Sinkgraven van Lakwijk (Consultant Digital Analytics & Data) als onze nieuwe collega’s verwelkomd. Kom jij je ook bij ons gezellige team voegen?

Naast deze consultants zijn wij ook gestart met het faciliteren van traineeships. In dit proces wordt de trainee opgeleid tot een 360 graden Recruitment Consultant. Zo kan de trainee het volledige recruitment proces beheersen aan opdrachtgever – en kandidaat kant en zich ontwikkelen door intensieve begeleiding in combinatie met interne en externe trainingen. Onze eerste trainee is Alice. Zij zit nu in de derde maand van haar traineeship en vorige maand hebben we haar eerste plaatsing gevierd. Ben jij nieuwsgierig om aan de slag te gaan als (trainee-)consultant of ken jij iemand die een toevoeging aan ons team kan geven? Let us know!

Events

Newpeople staat bekend om haar events. In het afgelopen half jaar hebben wij ruim 30 events georganiseerd. Voor nu een kleine greep uit alle events.

Freelance Connecting Friday

In februari was de Freelance Connecting Friday terug van weggeweest. Dit event is in een nieuw jasje gestoken en inmiddels een maandelijks succes te noemen. Michiel nodigt elke derde vrijdag van de maand zo’n 20 freelancers uit het digitale domein uit om een dag te werken op het REMeiland. Door de inspirerende omgeving, het uitzicht op het Amsterdamse IJ en het contact met andere freelancers is dit elke editie weer een vrijdag met een energieke sfeer. Jij bent als freelancer dus ook zeker welkom!

Marketing Data Challenges #11

Elke community organiseert haar eigen events en in maart was het de beurt aan team Data om de elfde editie van de Marketing Data Challenges te organiseren. Wat levert het op als je 25 data-analisten loslaat op een case? Heel veel nieuwe ideeën! Op het hoofdkantoor van Albert Heijn gingen de aanwezigen in groepen aan de slag om in 90 minuten tijd allerlei verbeteringen te bedenken voor ‘Predict my list’ van AH Online. Onder leiding van de organisatorische talenten van Willem-Jan en Sam stapten de deelnemers voor een dag in de wereld van AH Online. Wij hebben de kans gekregen om contactpersonen beter te leren kennen, peers aan elkaar voor te stellen en Albert Heijn te voorzien met veel nieuwe ideeën! WIN-WIN-WINsituatie kan je stellen. En wat zijn we trots op het beeldmateriaal!

Product Owner Hub #6

Op 12 juni j.l. was het voor 35 product owners de tijd om een kritische blik te werpen op cases van TomTom, Sanoma, Transavia, Nuon, KLM, ABN AMRO, Travelbird, Zoover/Weeronline, Werkspot en van eBay/Marktplaats zelf. Deze succesvolle Product Owner Hub werd, in samenwerking met eBay/Marktplaats en Wehkamp, georganiseerd door Dino. Een uniek event op het hoofdkantoor bij eBay/Marktplaats met als thema “Van output naar outcome: hoe autonome teams werken”. Dit event heeft alle deelnemers veel nieuwe kennis en inspiratie opgeleverd om de volgende dag mee naar kantoor te nemen.

Directors e-Commerce Intervisie

Zo’n goed lopend event als POH en MDC wilde team e-commerce ook. In mei faciliteerden Svea, Lodi en Olivier een intervisie voor 15 e-Commerce directors. De deelnemers van deze eerste editie waren o.a. werkzaam bij Ahold, Media Markt, StockOn en Ace & Tate en leverden cases aan als inhoud van de intervisie. Tijdens de Directors Intervisie konden de deelnemers met elkaar sparren om zo van elkaar te leren. De directors verlieten de interactieve ochtend met nieuwe inzichten en ideeën om verder te ontwikkelen met hun eigen teams. Na zo’n succesvolle eerste editie wordt hetzelfde concept nu ook ontwikkeld voor managers uit de e-commerce industrie. Wil jij hierbij zijn? Laat het weten aan Svea of Olivier!

EBMP Berlijn

Lodi ging op reis en nam mee.. het eBusiness Managers Platform! Twee dagen vertoeven in Berlijn met als doel een bezoek aan het hoofdkantoor van Zalando om het tienjarig jubileum van EBMP te vieren. In drie uur tijd werden de 25 leden meegenomen in de wereld van Zalando. Hier inspireerden Kenneth Melchior, Dieter Meeuwssen en Remko Bakker de leden door te spreken over de groeistrategie van Zalando, Zalon en de customer journey. Benieuwd wat de leden naast het bezoek aan Zalando hebben gedaan? Bekijk de aftermovie!

Executive Round Tables

Niekie en George hebben in het eerste half jaar zelfs twee events georganiseerd voor twee verschillende doelgroepen op executive niveau. In de eerste editie stonden investeringen centraal en brachten wij investeerders en ondernemers bij elkaar. Bij de tweede editie bundelden we onze krachten en maakten we een combinatie van hetgeen waar wij goed in zijn (transformatie en digitalisering) en hetgeen waar de Vereniging van Commissarissen en Toezichthouders van de Erasmus Universiteit goed in is (het opleiden van commissarissen en toezichthouders). Zo kwam de tweede Round Table tot stand met als thema ‘Wat is de impact van digitalisering bij bedrijven en wat is de rol van de Commissaris bij de strategie en/of de uitvoering daarvan?’. Benieuwd naar de take aways? Je vindt ze in de recaps Venturing en VCTE.

Emerce Live!

Vorig jaar faciliteerde Maurits een round table op Emerce Digital Marketing Live! Dat was zo’n succes dat wij dit jaar op alle Emerce Live! events een ronde tafel tot onze beschikking hadden. Op Emerce Tech Live! faciliteerde Thijs, Dino, Willem-Jan en Sam de round tables met thema’s gericht op data en agile. De volgende dag was onze round table op Emerce e-Commerce Live! vertegenwoordigd door Michiel en Lodi met in de ochtend het thema marketplaces en in de middag de toekomst van e-commerce. Tot slot zijn Laura, Delano en Janne in Maurits zijn voetsporen getreden met de thema’s globalisering en het houden van focus in online marketing op Emerce Digital Marketing Live! Al met al, drie succesvolle dagen waarin we veel nieuwe, interessante professionals hebben ontmoet!

JINC

Janne, Thijs en Salima hebben zich dit half jaar ingezet voor JINC door sollicitatietrainingen te geven aan Amsterdamse scholieren met een sociaaleconomische achterstand. Wij staan volledig achter JINC en strijden met hen mee voor een samenleving waar je achtergrond niet je toekomst bepaald, want in ieder kind schuilt een talent.

”De sollicitatietrainingen bij JINC zijn een super waardevolle ervaring, niet alleen voor de scholieren maar ook vooral voor mijzelf. De scholieren maken kennis met een sollicitatieprocedure en alles wat hierbij komt kijken. Voor sommige een geheel nieuwe ervaring! Voor mij een inzicht in de power van deze kids en de manier hoe zij naar de toekomst kijken.” Janne

Building Digital Teams 

Sinds dit jaar zijn wij begonnen aan project management. Doen waar wij goed in zijn, maar dan op grote schaal. Ons eerste “Building Digital Teams” samenwerking zijn wij in maart gestart. Leen Bakker was op zoek naar de partij die hen wilde helpen in het samenstellen van een geheel nieuw digitaal team. De samenwerking startte en de brainstormsessies volgden elkaar op. Na gesprekken over o.a. de huidige markt, de groeiambitie en de afrondende samenwerking tussen Leen Bakker en Nextail werd duidelijk wat er nodig was voor een digitale transformatie, namelijk het digitale talent in huis halen. Uiteindelijk hebben wij samen in 5 maanden tijd een team gebouwd van 16 fte. Dit team bestaat uit professionals met allerlei verschillende functies. Zo bevat het digitaal team van Leen Bakker nu naast een e-mail marketeer, web analyst en SEO specialist ook een e-category manager, product owner en engagement marketeer. Meer informatie over (project management in de vorm van) Building Digital Teams en de samenwerking met Leen Bakker volgt, so stay tuned!

Intern

Tot slot streven wij sinds dit jaar nieuwe kernwaarden na. We ademen onze kernwaarden Deliver WOW, Grow en Respect and Be Humble dagelijks in en dit is dan ook terug te zijn op ons kantoor en bij de samenwerkingen die wij aangaan. Onze keukenkastjes beginnen steeds voller te hangen met illustraties die onze waardes visualiseren en door middel van intervisies leren wij steeds meer over onze waardes. Deliver WOW is een goed voorbeeld dat echt leeft binnen ons team. Ons gave kantoor op het REMeiland, het gemeende welkom (en natuurlijk de koffie) die je krijgt en de oprechte interesse van onze collega’s in onze klanten, partners, kandidaten en elkaar laten het Deliver WOW al gebeuren zonder dat diegene überhaupt al begonnen is aan het gesprek. Gedurende het gehele process is het ons doel om een WOW ervaring te blijven realiseren en tot nu toe merken wij dat dit ons veel energie geeft! Wat ook wel aardig WOW is, is al het nieuwe leven dat om ons heen wordt geboren. We worden steeds meer omringt met baby’s en kinderen van collega’s en daar zijn we blij mee. We zwijmelen weg bij het zien al van die kleintjes. New people bij Newpeople, op elke mogelijke manier :).

Wil jij onderdeel worden van life@newpeople en ben jij benieuwd naar wat er in de planning staat voor de rest van 2018? Kom bij ons werken, meld je aan als kandidaat of opdrachtgever of/en bezoek onze events!

Let's talk! Contact Lorraine Koevoets

Lead Brand, Marketing & Communities
I’m an employer, please call me back.I’m an employee, please call me back.